Koeling hulp voor de GTX 690

Pagina: 1
Acties:

• Marnik
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-10-2024
Hallo iedereen,

Ik heb dus een GTX 690 gekocht voor 375 euro werkt goed garantie alles ik had geluk.
Maar hij maakt me toch eens een herrie het is net de r9 290..
Hij word zo'n 85 celsius wanneer ik bf 4 speel op ultra en een fan speed van 65%
Dus ik ben op zoek naar een goeie koeler niet te duur 10 t/m 50 euro.
En zou dit de herrie een beetje verhelpen omdat ik krijg ook lag spikes door de hitte denk ik..

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou beginnen met een beetje goede airflow in je kast, welke kast en ventilatoren heb je?

• Marnik
Deze kast heb ik pricewatch: Zalman Z11 Plus
De ventilator gebruik ik van mn processor en er zitten wat ventilatoren in mn kast.
Meer weet ik niet mn vader heeft hem gebouwd

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:23

Thomg

Aww yiss

Je kan er een Actic accelero op zetten, de site is alleen dood, dus weet niet welke erop past.

Arctic.ac

Andere populaire "prijs verantwoorde" koelers zijn de Zalman VF3000 en Gelid Icy.

[ Voor 29% gewijzigd door Thomg op 13-11-2013 20:44 ]

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

als hij bij 85 graden een fan speed van 65% aangeeft is dat naar mijn mening ook niet helemaal goed of ben ik nou gek?

Welke merk van de 690 heb je? (asus evga Nvidia...) hoeveel fans heeft hij, en hoe klinkt die herrie?
(high pitch, of gewoon echt ventilator geluid)

Ben niet helemaal thuis in de kast die jij hebt, maar is het mogelijk om een sidefan te installeren?
dacht op het klaatje te zien van niet maar ik weet het niet.

Eventueel kun je op de bodem van je kast een fan installeren, of aan de bovenkant één of 2 fans. of zoals Thomg al aangeeft een accelero erop zetten, maar dat kan tricky zijn!

• Marnik
prupke15 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:35:
als hij bij 85 graden een fan speed van 65% aangeeft is dat naar mijn mening ook niet helemaal goed of ben ik nou gek?

Welke merk van de 690 heb je? (asus evga Nvidia...) hoeveel fans heeft hij, en hoe klinkt die herrie?
(high pitch, of gewoon echt ventilator geluid)

Ben niet helemaal thuis in de kast die jij hebt, maar is het mogelijk om een sidefan te installeren?
dacht op het klaatje te zien van niet maar ik weet het niet.

Eventueel kun je op de bodem van je kast een fan installeren, of aan de bovenkant één of 2 fans. of zoals Thomg al aangeeft een accelero erop zetten, maar dat kan tricky zijn!
Ventilator geluid. Ik had het opgezocht vele EVGA GTX 690 worden wel heet..

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Hmm ja dan zou ik het toch eerst eens proberen met een paar extra fans (betere airlow) in je kast, dat is goedkoper dan een accelero en het monteren van zo'n custom koeler is een rot klus, en zeker niet makkelijk.

volgens mij gaat er dan ook de garantie vanaf?

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
zorg voor goede airflow in je kast
een goedkope oplossing kan zijn bijvoorbeeld door de koelpasta te vervangen
kost je wat tijd en wat koelpasta

kan ook behoorlijk schelen
ik zou dat proberen

en anders een andere koeler erop van artic cooling ofzo

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:34

M2M

medicijnman

goed, trek die kast eens open en maak foto's. Druk ze hier in het topic en dan pas kunnen wij wat nuttigs zeggen over airflow e.d. (niet vergeten draairichting fans aan te geven!)

Vervolgens is 85 graden niet abnormaal heet voor een dergelijke kaart. High-end spul wordt sowieso heet en bovendien wordt de kaart vanzelf teruggeklokt of uitgeschakeld als hij zelf vind dattie te heet wordt.

zie ook hier: http://www.techpowerup.co...A/GeForce_GTX_690/32.html

En dan kun je pas gaan nadenken over een koeler. Let wel dat bij sommige fabrikanten de garantie op je kaart vervalt.

-_-

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-02 15:47
Beetje vreemd.

Mijn eVGA GTX690 Quad SLI setup met standaard koeling is zeker niet luidruchtig. (En ik ben picky op geluid)
Die 85c is trouwens normaal.

Op welke resolutie speel je? BF4 weet goed gebruik te maken van het beschikbare video geheugen en gaat op hoge resoluties (WQHD+) met AA over de beschikbare 2GB heen.
AA lager/uitzetten kan wel eens een vermindering van je "spikes" geven, ik geloof niet dat de temperatuur de reden is.

Zet voor de grap eens je Vsync aan (als die uit staat) en kijk of dat een verbetering geeft.
Hoe is de geluids productie bij minder veeleisende spellen?
Misschien Stof op de koeler?

[ Voor 25% gewijzigd door Zanac-ex op 14-11-2013 18:32 ]

Pagina: 1