FTP server niet meer bereikbaar na eerste login (530 error)

Pagina: 1
Acties:

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-02 20:01
Hallo,

Mijn broer heeft aangeboden zijn FTP server(Synology NAS) te gebruiken voor de opslag van series die we kijken. Heel mooi, en ik log die avond in thuis en alles werkt mooi. Download paar bestanden zonder problemen.
Volgende dag kan ik niet meer inloggen, krijg telkens 530 error, dus schijnt login-error te zijn.
Afijn, ik stel alles opnieuw in, maar werkt nog steeds niet, maar kon met dezelfde login gegevens die dag daarvoor nog wel inloggen. Heb ook via mijn tablet geprobeerd, zelfde fout.
Heb paar dagen later via een ander netwerk met dezelfde gegevens geprobeerd, en daar werken die wel. Ook kan ik via webdiensten ook op de FTP inloggen (net2ftp.com bijvoorbeeld).
Dus het probleem ligt waarschijnlijk aan de router. Dit is een Huawei HG655d. Heb met portforwarding geprobeerd en firewall uitgedaan, maar nog steeds dezelfde fout.
Ik heb geen idee meer wat ik nog kan proberen, en via Google kan ik ook niks vinden met dezelfde kenmerken.
Hoop overigens dat dit het goeie forum is ;)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:57

lier

MikroTik nerd

Op de Synology kan je instellen dat na een x-aantal mislukte inlog pogingen het IP adres geblokkeerd wordt. Zou dat het probleem kunnen zijn?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Tankbuster
Ik heb ook al gecheckt of mijn IP geband was, dat schijnt ook niet het geval te zijn.
En het was ook van 1 op de andere dag, maar ik zal de router ff herstarten zodra het mogelijk is.

edit: Restart van de router helpt ook niks.

[ Voor 11% gewijzigd door Tankbuster op 13-11-2013 23:20 ]

Verwijderd

en een herstart van je Synology? Liefst even voor zeg 2 minuten uit zetten, en daarna weer aan.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:00
Klinkt als een verkeerd wachtwoord/login combinatie - tenminste dat is wat de foutmelding #530 die je krijgt eigenlijk zegt.

Nou ga ik er wel even vanuit dat je die combinatie wel goed hebt, dan is de meest logische conclusie dat je login geblokt wordt, maar dat zou na een dag wel over moeten zijn. Plus, als je het vanaf een ander netwerk wel voor elkaar krijgt. Heb je toevallig Kaspersky antivirus, kan zijn dat die poort 21 blockt.

• Tankbuster
Ik gebruik Symantec Endpoint, en de account gebruikt mijn broer ook. Zal vragen of hij de NAS even uit wil doen.
Bedankt voor de hulp alvast!

Edit1: NAS herstart, helpt ook niet. Nu stroom eraf, kijken of dat helpt.
Edit2: Mijn IP was toch gebanned, m'n broer had niet op de blacklist gekeken toen ik dat vroeg |:( , heeft ie nu wel gedaan

Topic kan dus dicht!

[ Voor 46% gewijzigd door Tankbuster op 14-11-2013 19:36 ]

Pagina: 1