moederbord ondersteunt waarschijnlijk nieuwe hardware niet?

Pagina: 1
Acties:

• netnie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-03-2024
hallo

ik heb een Medion (acoya) i5 3450 pc.

De videokaart die daar in zat was van een nvida type GT540
en die voldeed niet meer voor nieuwe games
Dus heb ik nieuwe hardware besteld oa

Gigabite geforce gtx770 4g
voeding type Ocz modXtream-pro700w
kinkston (hyper x )2x4g 1600mh werkgeheugen.

nadat ik alles geinstalleerd had en de pc weer aanzette kreeg ik het gewoonlijke eerste piepje te horen.
dus ik dacht dat komt goed.
maar het beeld bleef op het Medion beginscherm hangen.
ongeveer 10/15 seconden later een piepje 10/15 sec later weer een en 10/15 sec daarna weer een
en toen starte windows pas op.
Dus elke keer als ik de pc aan zet gebeurt dit.
behalve als ik de oude kaart er weer in steek dan niet.
nu heb ik ergens gelezen dat je bij deze pc niet zo makenlijk nieuwe hardware kunt inbouwen omdat het moederbord van het type MS-7728 mod 2.0 het niet ondersteunt en dat daarom die piepjes onstaan bij het begin.
kan het kwaad als ik er niets aan doe of moet ik een ander moederbord bestellen en zo ja welke?

mvgr

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:16

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Misschien een rare vraag, maar heb je wel de extra PCI-E voedingskabels in je VGA kaart gedaan?

Bij AMD kaarten krijg je een foutmelding op je scherm,als je deze niet aangesloten hebt, maar weet niet wat NVidia daarmee doet.

Verder zou het niet moeten uitmaken welk moederbord je hebt.
(op een oud P35 moederbord werkt een HD7950 ook namelijk en die heeft maar PCI-E 1.1)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je in het Medion scherm op Escape duwt, krijg je dan misschien meer informatie te zien?

• netnie
bedankt voor de reacties!

ik heb alle kabels aangesloten en ook de extra voeding's kabels voor de videokaart.
ik zal ook even kijken met het opstarten en dan esc indruken

mvgr

• netnie
ok net de esc toets geprobeerd de pc start dan weer opnieuw op

ik krijg wel net voor dat windows opstart een zwart scherm te zien met een paar tekens

< > Y

- <----- dat streepje knippert

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Je ziet vaak dat bepaalde OEM's, in dit geval Medion, moederborden gebruiken waarvan de kwaliteit van de componenten marginaal is. Ter beveiliging beperken zij de mogelijkheden in je BIOS/UEFI zodat er weinig fout kan gaan. Bijvoorbeeld geen overclock mogelijkheden, en beperkte hardware dat ondersteund wordt door het moederbord. Bij wijze van spreken een whitelist met hardware die wel ondersteund wordt.

Als je opzoek gaat naar een ander moederbord moet je eerst weten welk formaat moederbord er momenteel in je pc zit. (Waarschijnlijk ATX)

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-02 22:19
Wat je wellicht ook even kan proberen is alles terug bouwen zoals het was, en dan de componenten één voor één testen.

Dus terug naar origineel, en dan beginnen met alleen het RAM vervangen. Werkt dit ja/nee? Weer terug naar begin, en dan de voeding testen, werkt dit ja/nee? En dan de videokaart testen. Als je voor de videokaart je nieuwe voeding ook nodig hebt dan allebei tegelijk.

Als de PC bij één van de onderdelen niet meer werkt dan weet je dat het dus daar aan ligt; of je nieuwe onderdeel is stuk, of je PC slikt het gewoon niet (zoals JustwilliamNL hierboven al zegt).
Als de onderdelen het allemaal afzonderlijk wel doen, kun je ze weer een voor een inbouwen en dan laten zitten. Dus bijvoorbeeld beginnen met je voeding (lijkt me een redelijk veilige keuze, want hij geeft stroom of hij doet dat niet :P), en dan je RAM, en dan je GPU.

Dan kun je in ieder geval wat specifieker uitzoeken waar het 'm in zit.

https://freight.associates

• netnie
voeding doet het goed geheugen doet het ook goed.
hij geeft alleen problemen als ik de nieuwe videokaart erin plaats.

ik heb opgezocht wat voor een soort moederbord het is een

Bios

( form factor micro-atx)

het rare is dat windows het gewoon doet en als ik een game speel geeft dat ook geen probleem

het enigste probleem is met het opstarten dat ik die paar piepjes hoor

• netnie
en het wat langer duurt voordat windows 7 start

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:27

Quad

Doof

Heb net maandagavond een Medion PC geupgraded met een 430W PSU en een HD7850. Kwam van een GT210 af. Ging prima..

Model was uit 2009..

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• netnie
dit model heb ik afgelopen jaar in augustus gekocht

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Met de oude kaart werkt wel alles prima?

Wat je nog kunt doen is een losse videokaart aan alleen de videokaart hangen, dan weet je of de voeding de gevraagde spanning aan kan.

Je moet dan pin 13 en 14 even een brugje zetten zodat de voeding aan gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.nucia.nl/forum/attachment.php?attachmentid=636&stc=1

EDIT: nvm zie dat je voeding 700w is, zou ruim voldoende moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door rikadoo op 14-11-2013 15:12 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• netnie
ik heb de kabel die voor de voeding van het moederbord is er in zitten plus de extra 4 pins die er langs hingen van de kabelboom die heb ik er ook mee ingeprikt

maar ik heb niet zo'n veel verstand van computers dus ook helaas niet van brugjes maken (zetten)
Pagina: 1