Hey Tweakers,
Voor de eerste keer ga ik een game pc kopen. Ik heb zelf en lijstje gemaakt met daarin de componenten, alleen weet ik niet of alle onderdelen wel bij elkaar passen. Tevens ben ik benieuwd of er misschien betere opties zijn in dezelfde prijsklasse.
Wat ga ik doen met de PC?
Ik ga vooral gamen, maar ook Office gebruiken ivm school.
Welke games ga je draaien?
Battlefield 4, FIFA 14, Crysis 3, NeedforSpeed MostWanted/Rivals, GTA V, The Crew
Ga je overclocken?
Ja, maar niet veel. Later waarschijnlijk wat meer.
Wat is mijn budget?
€1000 mag wel ietsjes erover. Liever onder natuurlijk
Wil je componenten van een andere PC gebruiken?
Nope
Heb ik bepaalde eisen/wensen?
- 1 TB hardeschijf
- SSD
- Midtower behuizing
Heb ik een merk voorkeur?
Stiekem heb ik liever Intel, want ik lees heel veel goede ervaringen met Intel. Plus, mijn vrienden gebruiken ook voornamelijk Intel en kunnen mij dus helpen als er problemen zijn. Als er een goede reden voor is om toch anders te kiezen, sta ik open voor suggesties. Mijn videokaart is wel AMD, want daar waren de beste prestaties voor de prijs.
Behuizing Zalman Z11 plus (€60,90)
Voeding: XFX Core Edition PRO550W (€55,90)
Processor: Intel Core i5 4670K (€194,89)
Koeling: Cooler Master Hyper 412S (€31,90)
Moederbord: Asus Z87-K (€104,45)
Geheugen: Corsair Vengeance 1600 MHz 8GB (€78,90)
Hardeschijf: Seagate Barracuda ST1000DM003 (€54,90)
Grafische kaart: Asus R9280X-DC2T-3GD5 (€284,89)
SSD: Samsung 840 EVO Basic (€88,90)
Totaal: €955,63
Ik twijfel nog over de voeding, want ik denk dat het niet genoeg is als ik ook nog iets ga overclocken.
Na veel speuren op internet ben ik van plan om alles bij Azerty te gaan bestellen omdat zij goede prijzen hebben en erg klantvriendelijk zijn volgens de meeste reviews.
Bedankt dat u het tot hier gelezen hebt
en hopelijk kunt u mij helpen. Tips en voorstellen zijn erg gewaardeerd.
Thymo (15 jaar)
Voor de eerste keer ga ik een game pc kopen. Ik heb zelf en lijstje gemaakt met daarin de componenten, alleen weet ik niet of alle onderdelen wel bij elkaar passen. Tevens ben ik benieuwd of er misschien betere opties zijn in dezelfde prijsklasse.
Wat ga ik doen met de PC?
Ik ga vooral gamen, maar ook Office gebruiken ivm school.
Welke games ga je draaien?
Battlefield 4, FIFA 14, Crysis 3, NeedforSpeed MostWanted/Rivals, GTA V, The Crew
Ga je overclocken?
Ja, maar niet veel. Later waarschijnlijk wat meer.
Wat is mijn budget?
€1000 mag wel ietsjes erover. Liever onder natuurlijk
Wil je componenten van een andere PC gebruiken?
Nope
Heb ik bepaalde eisen/wensen?
- 1 TB hardeschijf
- SSD
- Midtower behuizing
Heb ik een merk voorkeur?
Stiekem heb ik liever Intel, want ik lees heel veel goede ervaringen met Intel. Plus, mijn vrienden gebruiken ook voornamelijk Intel en kunnen mij dus helpen als er problemen zijn. Als er een goede reden voor is om toch anders te kiezen, sta ik open voor suggesties. Mijn videokaart is wel AMD, want daar waren de beste prestaties voor de prijs.
Behuizing Zalman Z11 plus (€60,90)
Voeding: XFX Core Edition PRO550W (€55,90)
Processor: Intel Core i5 4670K (€194,89)
Koeling: Cooler Master Hyper 412S (€31,90)
Moederbord: Asus Z87-K (€104,45)
Geheugen: Corsair Vengeance 1600 MHz 8GB (€78,90)
Hardeschijf: Seagate Barracuda ST1000DM003 (€54,90)
Grafische kaart: Asus R9280X-DC2T-3GD5 (€284,89)
SSD: Samsung 840 EVO Basic (€88,90)
Totaal: €955,63
Ik twijfel nog over de voeding, want ik denk dat het niet genoeg is als ik ook nog iets ga overclocken.
Na veel speuren op internet ben ik van plan om alles bij Azerty te gaan bestellen omdat zij goede prijzen hebben en erg klantvriendelijk zijn volgens de meeste reviews.
Bedankt dat u het tot hier gelezen hebt
Thymo (15 jaar)