Betekent USB op TV altijd dat media afgespeeld kan worden?

Pagina: 1
Acties:

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-02 20:39
Titel is mijn vraag. Ik ben op zoek naar een leuke 32" TV met USB aansluiting, zodat ik via mijn externe HDD of USB-stick media af kan spelen. Nu zijn er genoeg TV's met USB aansluitingen voor weinig geld, maar ik vraag mij dus af of dit ook altijd betekent dat media zal afspelen.

Ik heb op zowel verkoopsites als op de fabrikant hun websites gekeken en zo concreet wordt het nooit omschreven. Het gaat vaker over het opnemen/pauzeren van TV.

Mocht iemand advies hebben, mijn budget is 300 euro. Wat ik op het oog heb zijn de volgende TV's:
#ProductPrijsSubtotaal
1Panasonic TX-L32EM5E Zwart€ 289,-€ 289,-
1Philips 32PFL3008H Zwart€ 254,99€ 254,99
1Philips 32PFL3138H Zwart€ 246,20€ 246,20
1Philips 32PFL3208H Zwart€ 285,-€ 285,-
1Samsung UE32EH5000€ 279,-€ 279,-
1Samsung UE32F4000 Zwart€ 267,-€ 267,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.621,19

[ Voor 5% gewijzigd door Dekar op 13-11-2013 18:23 ]

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

Verwijderd

Even kijken of de TV's over een mediaplayer beschikken, vaak staan de ondersteunde mediaformaten in de handleiding, die bij de meeste fabriekanten te downloaden is.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:56

E-Vix

Nu met sneeuw!

Nee. Dat ze een USB poort hebben betekend niet altijd dat ze media af kunnen spelen. Zo heb ik hier tv van LG waar een USB poort op zit. Officieel was deze voor dit model alleen voor firmware updates, maar via het service menu heb ik ook de mediaspeler aan kunnen zetten en kan de TV nu ook Divx films afspelen.
Let als je een TV koopt ook goed op wat de TV af kan spelen. Niet dat je zometeen een collectie ,MKV films hebt, en dat je TV geen .MKV ondersteuning heeft.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De werking van een mediaspeler in de tv is doorgaans beperkt en daardoor niet helemaal betrouwbaar. Vaak worden niet alle bestandsformaten en codecs ondersteund. Daarnaast zijn MKV's container-bestanden en kan het zomaar voorkomen dat de ene wel werkt en de andere niet. Daarnaast willen losse ondertitelingsbestanden ook wel eens problemen geven.

Je kan in mijn ogen beter een basic mediaspeler kopen aangezien deze wel gewoon alles afspelen. Rondom de € 100 zijn er genoeg prima modellen te koop.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

E-Vix schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:44:
Nee. Dat ze een USB poort hebben betekend niet altijd dat ze media af kunnen spelen. Zo heb ik hier tv van LG waar een USB poort op zit. Officieel was deze voor dit model alleen voor firmware updates, maar via het service menu heb ik ook de mediaspeler aan kunnen zetten en kan de TV nu ook Divx films afspelen.
Let als je een TV koopt ook goed op wat de TV af kan spelen. Niet dat je zometeen een collectie ,MKV films hebt, en dat je TV geen .MKV ondersteuning heeft.
Klopt als een bus, in de tv specs zal moeten staan dat er een mediaspeler inzit. Op andere tv's die geen mediaspeler hebben, wordt deze aansluiting gebruikt voor updates.
Mijn oude philips heeft ook USB maar alleen voor updates.

De tv's die jij in je lijstje hebt staan zijn allemaal erg budget, ga er maar vanuit dat deze geen mediaspeler hebben.
Wil je fatsoenlijk media kunnen spelen gebruik een externe speler.

[ Voor 10% gewijzigd door KillerAce_NL op 14-11-2013 07:51 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ze kunnen allemaal wel media afspelen, maar vooral video codecs zijn behelpen. In de handleiding kun je een indicatie vinden van wat werkt maar het beste blijft vooralsnog een mediaspeler.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1