Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Topicstarter
Hoi,

Dit is mijn servertje: http://tweakers.net/gallery/sys/217295
Ik heb nu Windows 2012 R2 standaard erop staan, maar er stond eerst Windows 2012 Standaard (zonder R2) op.
Ik heb de server in mijn meterkast gepropt zonder toetsenbord, muis, monitor

Zonder R2 werkte alles verder prima, de fans bleven gewoon draaien op ingestelde snelheid.
Maar na installatie van 2012 R2 krijg ik het vreemde verschijnsel.
Als ik met RDP inlog is er niks aan de hand alle fans draaien normaal.
Als ik daarna uitlog met RDP en enige tijd wacht lijkt het wel of mijn server vanzelf naar silent mode gaat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YtjrWYllrW7imPff5YJHf4Us/full.png

Het vreemde is: als ik weer met RDP inlog dan beginnen de Fans na 1 -2 seconden weer op de gewenste snelheid te draaien.
Doordat de server in de meterkast staat wil ik dat de fans continu op de ingestelde snelheid draait, ook als ik niet inlog.

AISuite EPU staat ingesteld op: Auto
En fan setting op: Keep BIOS setting
Ik gebruik verder Fan expert en heb de snelheid ingesteld zoals ik het wil hebben.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik geloof dat AISuite af en toe een beetje het spoor bijster is. Maar ook HWInfo64 kan er wat van. Ik kom zo nu en dan temperaturen tegen van wel 270C. Ook de northbridge zou volgens AISuite regelmatig op 0V zitten. Wat natuurlijk kompleet van de zotte is.

Het gebeurt meestal wanneer ik ook een ander programma heb geopend dat zich met temps en fan speeds bezighoudt. Ik gebruik deze programma's dan ook alleen nog maar wanneer ik ook op dát moment wat info nodig heb. En verder geloof ik het allemaal wel. Want er staat nooit een fan stil. En de temperaturen lopen in werkelijheid natuurlijk ook niet op tot over de 200C.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hoor je ze ook stilvallen en opstarten of blijven ze gewoon draaien, dat kan ik niet echt uit je verhaal opmaken

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Topicstarter
Ze gaan ook echt uit en starten meteen weer op als ik via RDP erop ga.
Heb een call gemaakt naar Asus support, maar zij geven aan om EPU uit te schakelen.
Weer call terug gedaan dat ik onder 2012 geen last van had, maar bij 2012R2 dit heb zonder de settings veranderd te hebben.

[ Voor 124% gewijzigd door GoT op 17-11-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 21:33
Mijn chassis fans vallen alleen uit als ik de energy saving mode aanzet in dat AI programma, maar ze gaan ook vanzelf weer aan als de boel te warm word dus zou me er niet druk over maken

[ Voor 34% gewijzigd door improperBunny op 24-11-2013 14:11 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:21
Starten de fans ook op als je iets anders doet dan RDP? Dat ze helemaal uitgaan verbaasd me, maar als ze niet meer hoeven te koelen, dan hoeven ze natuurlijk ook niet aan te blijven.
Aan de andere kant, wil je wel zeker zijn dat ze weer aangaan, als de temperatuur stijgt. Hang er tijdelijk een monitor aan, om het zonder RDP in de gaten te kunnen houden.

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Topicstarter
De server zit in de meterkast en ik heb geen direct zicht op.
Maar als ik steekproefsgewijs kijk dan komt het overeen met plaatje rechts.
Ik doe er verder niks bijzonders mee, alleen downloaden/streamen/web server.
Maar daarmee gaan de Fans niet aan.

Het is een low voltage I3 CPU, waarbij de server 24x7 op zo'n eeeeehm pak hem beet: 0 - 5 % CPU zit.
Dus temperatuurstijging zit er niet in.
Maar het is altijd beter om meerdere fans op laag RPM te zetten dan 1 (CPU) fan op hoog RPM, ook al is de temp. nog zo laag. Dat is ook te herleiden uit plaatje links en plaatje rechts.

Antwoord van Asus is om alle drivers nog een keer te installeren, dat probeer ik in het weekend wel.

Pagina: 1