• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:47
Hey allemaal,
Ik heb van familie een Minolta Dimage A1 kunnen overnemen.
Dit is natuurlijk een heel oud beestje, maar ik ben niet serieus met fotografie (ik kwam nooit verder dan een telefoon) en het leek me leuk om me met deze oude camera er wat meer in te verdiepen.

Toen ik hem overnam miste er echter wat onderdelen, waaronder bijvoorbeeld een geheugenkaart.
Ik heb voor deze camera toen maar een 4GB kaart van een medetweaker overgenomen om aan de slag te kunnen. De camera pakte deze kaart echter niet.

Ik dacht dat dit kwam omdat de firmware van de camera op versie 1.00e zat en bij 1.12e stond dat CF kaarten groter dan 4GB zouden worden gesupport: http://download2.konicami...are&pcat=&pcc=0&fr=0&frs=)

Ik heb dus maar een 512MB CF kaart gekocht, en de firmware geupdate (naar 1.13e).
Helaas pakt de camera de 4GB kaart nogsteeds niet (unable to use card), terwijl de computer hem gewoon kan uitlezen.
Na tips die ik tegenkwam op andere fora heb ik de kaart geformatteerd als FAT, en dan zonder snelformatteren, en ook dat werkte niet. De kaart waar het om gaat is een Kingston 133x Elite Pro 4GB.

Zijn er nog andere manieren hoe ik dit kan proberen op te lossen? Of is het slimmer om gewoon een nieuwe 2 of 4GB kaart te kopen aangezien deze niet met deze camera werkt? (alles kleiner dan 4 is nogal prijzig...)

[ Voor 3% gewijzigd door Pyramiden op 13-11-2013 17:52 ]