Ik fotografeer vaker objecten binnen huis, zo als oude computers, onderdelen en soms ook objecten voor ebay/mp en degelijke. Dit doe ik momenteel vaak met flits, Maar vind het resultaat meestal niet leuk. Dus ging ik eens zoeken naar wat simpele foto lampen en kwam 3 verschillende types tegen.
Ten eerste deze:

Een rechthoekige paraplu waar een wit doek voor kan. Hier kan gewoon E27 lamp binnen.
Dan deze:

1 keer met 2 paraplu's, deze zijn geheel wit met 25 watt spaarlamp (niet afgebeeld), en 1 keer met 1 witte en 2 gespiegelde paraplu's met elk 36 watt spaarlamp erin (zoals afgebeeld op de foto).
Dan de vraag wat is beter voor mijn doel?
Kostenpunt tussen 32 en 56 euro. Dus veel geld is het niet en voor een beetje hobby gedoe best prima.. denk ik zo...
Ten eerste deze:

Een rechthoekige paraplu waar een wit doek voor kan. Hier kan gewoon E27 lamp binnen.
Dan deze:

1 keer met 2 paraplu's, deze zijn geheel wit met 25 watt spaarlamp (niet afgebeeld), en 1 keer met 1 witte en 2 gespiegelde paraplu's met elk 36 watt spaarlamp erin (zoals afgebeeld op de foto).
Dan de vraag wat is beter voor mijn doel?
Kostenpunt tussen 32 en 56 euro. Dus veel geld is het niet en voor een beetje hobby gedoe best prima.. denk ik zo...
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.