Monitor doet vaag (zie omschrijving)

Pagina: 1
Acties:

• Meemzeh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-01 15:17

Meemzeh

Je weet wel

Topicstarter
Hallo!

Ten eerste bedankt voor je tijd om dit te bekijken.
Er is wat raars aan de hand bij mij - misschien wel heel eenvoudig op te lossen, maar het is mij nog niet gelukt.

Ik heb een laptop ( Lenovo Y510p ).
Deze laptop is verder prima, geen gezeik geen geouwehoer.
Thuis klap ik de laptop dicht en sluit ik m'n toetsenbord, muis en externe monitor erop aan.
Dit doe ik al jaren met mijn laptops als ik thuis ben, wie kent het niet.

Maar sinds vandaag gaat dat niet meer helemaal zuiver. Mijn scherm werd opeens zwart na een BF4 crash. Dus ik dacht dat gaat wel weer voorbij - en dat ging het ook. Nou ja, ik dacht ik start even de laptop opnieuw op zodat alles weer fris is. Alleen het beeld bleef zwart. Je hebt ongeveer 5 seconde beeld en dan gaat ie op zwart. Het lampje op mn monitor blijft echter wél groen, alsof ie wel connectie heeft. En als ik de hdmi-kabel eruit haal wordt ie weer oranje.
Dus ik dacht ; okee, hoe ga ik dit testen.

- Laptop opengeklapt, geen problemen. Laptopscherm werkt prima. (LENOVO Y510P NL00043)
- TV aangesloten op laptop via zelfde hdmi poort - werkt prima. (Samsung 5-serie)
- De uitvallende monitor aangesloten op een andere laptop, valt ook na 5 a 10 seconde uit! (HANNS.G HH251)

Wat kan er dan aan de hand zijn?

Vaag puntje ; als ik de laptop openklap (dus dan gaat ie laptopscherm weer als hoofdscherm gebruiken en externe scherm als uitgebreid bureaublad, dan doet monitor 't weer 5 seconde maar valt dan weer uit). Ik snap er helemaal niks van!

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Meemzeh

[ Voor 7% gewijzigd door Meemzeh op 13-11-2013 15:50 . Reden: Probleem is veranderd ]

• Meemzeh

Meemzeh

Je weet wel

Topicstarter
Inhoud verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Meemzeh op 13-11-2013 15:47 ]

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-02 13:35

Ryada

She/Her

Als je het scherm aansluit en even een uur laat aanstaan doet hij het daarna wel weer.
Ik heb hetzelfde probleem met 1 van mijn schermen en na 10 tot 15 min geeft hij gewoon beeld.

Steam: Ryada.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:51
Klinkt als bad caps.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Meemzeh

Meemzeh

Je weet wel

Topicstarter
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
Is daar iets aan te doen?