Toon posts:

KPN failliet - en dan??

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey!
Het gaat helemaal niet goed met de KPN, ik hoop dat ze failliet gaan, stinkende monopolisten.
Maar als ze dan down zijn, wat dan??
Wordt de infrastructuur dan cd overheid en wordt de KPN overgenomen door een ander bedrijf die het koper dan huurt cd overheid??
Dat zou nog es heerlijk zijn voor cistron (en dus voor mij >:) ).

grtz, Wouter (een Cistron ADSL w8ende)

edit:
smiley spaties ook |:(

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
KPN kan niet vailliet gaan, want vailliet is geen woord.

Verwijderd

Kijk naar de stroom-markt in de VS. Maar hier in NL zal dat niet gebeuren, daar zorgt onze lieve overheid voor.

Krijg ik nu belastingverlaging? :+

Verwijderd

Topicstarter
ja joh, weet ik veel hoe je dat schrijft, zo goed benk nou ook weer nie in NL's

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 23:04 schreef Wouter17 het volgende:
KPN kan niet vailliet gaan, want vailliet is geen woord.
Ja joh, laten we het maar op failliet houden dan he :7

Hmmm als KPN plat gaat, dat is net zoiets als dat micro$choft plat zou gaan...
Maarja, dan hebben we tenminste weer meer concurrentie lijkt me, en dat is alleen maar goed :)

Verwijderd

Ik denk dat voor het ooit zover zou komen de overheid echt wel ingrijpt, al zou het miljarden kosten. Als KPN nu failliet zou gaan krijg je een grote chaos die iedereen handen vol geld gaat kosten, hoewel er dan niemand niks meer doet met geld want dan komt waarschijnlijk het gehele betalingsverkeer stil te liggen, dat loopt afaik volledig over KPN (vaste) lijnen. (verkeer tussen banken onderling, telebanking door bedrijven, geld/betaal automaten, de beurs etc etc)
Ik denk niet dat dat ooit zal gebeuren.

Verwijderd

als KPN failliet gaat dan gaat het GOED fout, als KPN nokt wat gebeurd er dan allemaal:
-een bult mensen met KPN gsm abbo zijn de l*l
-ong. alle vaste telefoonlijnen nokken
-een dijk minder KPN groen op de weg, (eus msschn is dan et file probleem opgelost, zou de overheid dan nog betalen om kpn staande te houden?)
- en nog meer

zo zal et nie echt gebeuren maar dit gebeurt wel als KPN er ineens meej nokt ach ja, dhr. Dik is allang binnnen.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
ADSL weg :(

Verwijderd

Dan koop ik met een paar vriendjes de restanten op, en krijgt iedereen in Nederland voor F100 onbeperkt ISDN-internet en nationaal telefoneren!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Je kan MicroSoft echt niet vergelijken met KPN |:( .

Wat ontzettend kortzichtig weer wat hier allemaal staat. KPN is Europees gezien geen monopoly (en op deze schaal moet je op dit moment kijken). Want veel kleine concurrenten van KPN in Nederland, zijn dochters van andere grote(lees monopoly) bedrijven in Europa (Telfort is bv van BT enz).

Alleen lokaal hebben ze op vaste lijnen een monopoly, zo lijkt het tenminste, want je kan echt wel overstappen naar iets anders als je dat wilt ...

De vraag is of je dat wilt ?? Nu gaat iedereen meteen JAAAA schreeuwen, maar ik zou er echt nog wel een paar nachtjes over slapen. Want zo rot is KPN niet, er spoort alleen administratief soms iets niet, maar dat is ook zeer complex. Dat besef je pas als je er even over na gaat denken => hoe zou jij die rekeningen organiseren.
Een ander bedrijf zal daar ook last van hebben. Technisch gezien is KPN absoluut niet slecht bezig, ze leveren hoogwaardige lijnen met weinig uitval.

Als KPN failliet gaat worden wij daar echt niet vrolijker van. Ik zou er niet aan moeten denken dat het telefoonnet ook in buitenlandse handen komt. Net als het energienet.
Dan koop ik met een paar vriendjes de restanten op, en krijgt iedereen in Nederland voor F100 onbeperkt ISDN-internet en nationaal telefoneren!
Daar droomt iedereen van, maar als je weet hoe ontzettend duur die apparatuur is, dan zou iedereen snappen dat gratiz(of voor weinig) bellen niet mogelijk is.
Wordt de infrastructuur dan cd overheid en wordt de KPN overgenomen door een ander bedrijf die het koper dan huurt cd overheid??
Dat zou nog es heerlijk zijn voor cistron (en dus voor mij ).
Op het moment dat jij ADSL wil van Versatel/Cistron enz. Dan wordt de telefoonlijn van jou overgeheveld aan die provider en is die telefoon lijn niet meer van KPN. Het is dus niet mogelijk om ADSL van Cistron en telefonie van KPN te hebben op 1 telefoonlijn. Dus er is op dit punt is er geen probleem voor Cistron of wie dan ook om ADSL bij iedereen te leveren. Zij zijn echter niet klaar(backbone) om ADSL/telefonie te leveren.
Niemand zal nu gaan schelden : KUT Cistron. ookal kunnen zij het niet leveren... maar bij KPN is het meteen => klote bedrijf want ze leveren hier geen ADSL.

Bij deze zal ik lekker flamen richting Cistron:
Wat een KUT bedrijf, dat Cistron. Die eikels maken je lekker met een produkt en ze leveren het hier nog geeneens :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

FF Tussendoor...

KPN Gaat niet failliet hoor. Denk je echt dat ze geen reserves hebben en/of ze hier niet op gerekend hebben met die UMTS veilingen enzo? Kwa marketing zijn ze daar bij KPN ook niet gestoord hoor....

Verwijderd

KPN gaat niet failliet. Als ze strax op de afgrond staan helpt de overheid ze een handje. Was gister nog op RTL-Z. :P

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:32

Rtificial

as fake as can be

KPN gaat niet failliet. Mocht dat wel zo zijn, dan is de infrastructuur nog steeds van de overheid, en zal een afgeslankte vorm van de KPN verdergaan met de exploitatie daarvan. Mogelijk betekent dit dat je je telefoonrekening dan plotseling krijgt van een ander bedrijf, maar verder zal je er nooit iets van merken.
Tenzij je aandelen hebt natuurlijk |:(

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op donderdag 07 juni 2001 00:23 schreef Vaagharses het volgende:
Op het moment dat jij ADSL wil van Versatel/Cistron enz. Dan wordt de telefoonlijn van jou overgeheveld aan die provider en is die telefoon lijn niet meer van KPN. Het is dus niet mogelijk om ADSL van Cistron en telefonie van KPN te hebben op 1 telefoonlijn. Dus er is op dit punt is er geen probleem voor Cistron of wie dan ook om ADSL bij iedereen te leveren. Zij zijn echter niet klaar(backbone) om ADSL/telefonie te leveren.
Niemand zal nu gaan schelden : KUT Cistron. ookal kunnen zij het niet leveren... maar bij KPN is het meteen => klote bedrijf want ze leveren hier geen ADSL.

Bij deze zal ik lekker flamen richting Cistron:
Wat een KUT bedrijf, dat Cistron. Die eikels maken je lekker met een produkt en ze leveren het hier nog geeneens :)
Over kortzichtig gesproken he. Wat lul je nou over lekker maken met een product? Heb jij ergens een reclame gezien van Cistron Telecom waarin ze beweren dat ze in jouw wijk ADSL leveren? Heb je een reclame gezien waarom ze beweren dat ze dat GAAN leveren? Nee? Goh zeg, hoe maken ze je dan lekker?
Er staat op hun site informatie over het product dat ze aanbieden en daar staat ook heel duidelijk bij dat dat lang niet overal aangeboden wordt. Je kunt gewoon checken of het beschikbaar is of niet.

KPN gooit me dood met mxstream-reclames, maar kan het bij mij niet leveren, ondanks dat ik in Utrecht woon, toch een van de grootste steden van NL. Maar ja, met die specs kun je het ook niet echt lekker maken noemen wat ze doen.

Verwijderd

KPN gaat niet failliet.

En als dat toch gebeurt dan hebben we onze overheid nog. De reden dat KPN failliet gaat is de enorme rente die ze moeten betalen over hun UMTS frequenties. En onze overheid heeft nu genoeg poen om in te grijpen...

KPN moet het nu alleen wat rustiger aan doen net zoals alle andere telefoon providers. Omdat ze als dwazen hebben geboden op die UMTS frequenties.

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

Idd die UMTS frequenties die ze in de problemen hebben gebracht...

Maar sowieso betaald zich dat over een paar jaar wel uit, misschien geeft dit juist een extra impuls om UMTS sneller door te voeren :P

Lijkt me wel prettig 8-)

Wat er ook gebeuren moogh...

• Vaagharses
Die hoge prijzen voor die UMTS frequenties is echt funest voor al die telecom bedrijven.

Het ergste van alles is: De staten denken => lekker veel geld vragen voor die frequenties en laten opbieden(via veiling), dan verdienen wij er nu lekker veel aan. Maar wie moeten uiteindelijk dat geld neerleggen voor die frequenties: De klant. Dus UMTS zal waarschijnlijk best wel duur worden, om alleen al de onkosten voor de frequenties te betalen. Dan is de apparatuur -die ook niet bepaald goedkoop is- nog niet eens meegerekend.

Ik zie de manier waarop de staten in Europa het hebben aangepakt, qua UMTS, dan ook als belemmering voor de ontwikkeling van deze staten op het gebied van draadloze tele-/datacommunicatie. Omdat het systeem te duur is voor de gemiddelde (niet zakelijke) klant. Terwijl Europa toch wil voorlopen op telecommunicatie gebied :?

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

KPN gaat zeker niet op z'n bek... de overheid heeft heeft nog steeds aandelen en toch ook zeggenschap in het bedrijf.
Mocht het zo zijn dat KPN op z'n bek gaat, dan komt het "tijdelijk" in handen van de overheid en wordt het niet door verkocht aan het eerst volgende bedrijf. In USA hebben MCI en Sprint er ook last van gehad, die waren er ooit ook bijna geweest.

Verwijderd

Topicstarter
iedereen roept dat dan gelijk alles stilligt, maar het hele netwerk en alle aansluitingen e.d. kunnen dan toch gewoon overgenomen worden door iemand anders??
En dan wordt het koper tussen de nummercentrale en je huis gewoon vd overheid, en de fibers e.d. gewoon van het bedrijf die het gekocht heeft.
Dan heeft geen enkel bedrijf meer, meer macht dan andere bedrijven, en dan concurrentie, full-speed ongeknepen ADSL verbindingen (cistron), lagere telefoontikken enz......
Op een gegeven moment moet dat toch gebeuredn, en de overheid wil dat ook, concurrentie op de telecom markt, dus waarom zouden ze KPN aan het handje nemen als het dreigt mis te gaan??

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Kpn gaat niet zomaar failliet, ze kunnen wel eerder worden overgenomen door een ander bedrijf.
Mochten ze nou echt problemen krijgen dan is de kans groot dat er een noodwet komt zodat alle lijnen/gsmmasten/centrales blijven doordraaien...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Omdat de overheid nou 34 procent aandelen bezit wil natuurlijk niet zeggen dat ze automatisch in aanmerking komen voor het net.

Maar KPN gaat niet falliet, ze hebben nog genoeg in kas om de rente van de schulden te betalen.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-08 21:13

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

En als dat toch gebeurt dan hebben we onze overheid nog. De reden dat KPN failliet gaat is de enorme rente die ze moeten betalen over hun UMTS frequenties. En onze overheid heeft nu genoeg poen om in te grijpen...
Staat KPN niet los van KPN Mobile?
Volgens mij heeft KPN niets met UMTS frequenties te maken, maar goed, kan zijn dat ik hier een vergissing maak?

Of is er iemand die me dit duidelijker kan maken?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 16:24 schreef CheS het volgende:
Omdat de overheid nou 34 procent aandelen bezit wil natuurlijk niet zeggen dat ze automatisch in aanmerking komen voor het net.
Maar het moet wel iets onafhankelijks zijn, anders krijg je gewoon een soort KPN de 2e

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 16:02 schreef qless het volgende:
Kpn gaat niet zomaar failliet, ze kunnen wel eerder worden overgenomen door een ander bedrijf.
Dan zijn ze toch ook failliet?? :?

• Vaagharses
Op vrijdag 08 juni 2001 14:57 schreef Belegen_Kaas het volgende:
En dan wordt het koper tussen de nummercentrale en je huis gewoon vd overheid, en de fibers e.d. gewoon van het bedrijf die het gekocht heeft.
Dan heeft geen enkel bedrijf meer, meer macht dan andere bedrijven, en dan concurrentie, full-speed ongeknepen ADSL verbindingen (cistron), lagere telefoontikken enz......
Denk je nou echt dat het goedkoper wordt als KPN failliet gaat/wordt overgenomen :? . Full-speed ADSL kan alleen als de backbone dat toe laat, dus moet duurder worden.
Lagere telefoontikken => De tikken bij KPN zijn niet zo duur. Echt veel lager kan een concurrent niet gaan zitten (Vergeet niet dat personeel, apparatuur en kabels ontzettend duur blijven)

Oke, ik geef wel toe dat van mij bellen ook goedkoper mag :) , maar je moet ook reeël blijven. Bellen kost nou eenmaal geld..

Verwijderd

KPN staat zeker niet los van KPN Mobile, het moeder-bedrijf moet namelijk dokken voor die UMTS-licentie

Die UMTS-licentie is er in de eerste jaren echt nog niet uitverdiend, ze zijn nu namelijk pas aan het testen, en de eerste eindgebruiker toepassingen komen waarschijnlijk pas eind 2003, en aangezien de licentie geldt tot 2010 (correct me if i'm wrong) dan hebben ze dus 6 jaar om die 11 miljard eruit te halen.

Dit zou niet zo'n probleem moeten zijn ware het niet dat KPN ook in Duitsland heeft meegeboden, en ik weet niet meer hoeveel het daar gekost heeft, maar 5x zoveel komt toch aardig in de buurt

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 19:54 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat het goedkoper wordt als KPN failliet gaat/wordt overgenomen :? . Full-speed ADSL kan alleen als de backbone dat toe laat, dus moet duurder worden.
Maar iedereen zit niet tegelijkertijd z'n lijn vol te trekken, daar hebben ze datalimieten per maand voor, en als ze die dsl lijnen gewoon aan het fiber netje vd telco hangen en dat met 100Mbps aan de AIX hangen gaat dat echt wel goed hoor

• Vaagharses
Als dat echt zo makkelijk was, waarom zouden ze dat nu niet al doen ??? Ik denk dat het te duur is om iedereen volle bandbreedte te geven. Of dat het veel storingen momenteel oplevert.

Stel dat het voor KPN geen financiële gevolgen heeft om MXSTREAM sneller te maken, waarom zouden ze het dan niet doen :? . Dus ik denk dat ze daar best wel hun redenen voor hebben om die lijn af te knijpen.

Ik zou natuurlijk zelf ook de volle bandbreedte willen hebben, maar als je 100 piek per maand betaalt (ookal is dat voor een particulier best veel) kan je niet alles verwachten. Dan moet je maar een huurlijn nemen met een directe poort bij een provider, schrik dan echter niet van de prijs(zeker voor onbeperkt dataverkeer)...

Het enige wat ik eigenlijk te laag vind is de upstream (64Kbit), maar daar zullen ook wel redenen voor zijn (Warez ;) ). De snelste upstream voor particulieren is -dacht ik- op dit moment 256KBit (Cistron niet meegerekend). Tja dat schiet ook niet echt op...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 03:21 schreef Vaagharses het volgende:
Als dat echt zo makkelijk was, waarom zouden ze dat nu niet al doen ??? Ik denk dat het te duur is om iedereen volle bandbreedte te geven. Of dat het veel storingen momenteel oplevert.

Stel dat het voor KPN geen financiële gevolgen heeft om MXSTREAM sneller te maken, waarom zouden ze het dan niet doen :? . Dus ik denk dat ze daar best wel hun redenen voor hebben om die lijn af te knijpen.
Dat doen ze omdat ze dan mxstream gewoon en mxstream fast kunnen verkopen...
De gem. mxstreamer weet niet eens dat z'n lijn geknepen is, en dan komt KPN volgens jaar (als ze er dan nog zijn) met van die reclamespots van "MXStream nu NOG sneller" e.d.
Klinkt hartstikke gluiperig maar zo zijn ze nou eenmaal.
Denk ook bijvoorbeeld aan het daltarief, vroeger was het 6 uur, toen ging het opeens naar 8 uur (paar jaar geleden), maar niemand zei er wat van en veel mensen wisten het weer niet.
Toen kwam KPN aan tijdje geleden aanzetten met het daltarief naar 7 uur, overal weer ranzige groene reclames op TV en oh wat is KPN fantastisch, en nu hebben ze dr weer 8 uur van gemaakt, en ze zijn nu NOG beter (NOT!) :r
Daarom knijpen ze de ADSL nu ook zodat ze later van die geluiperige acties kunnen uithalen. :( :'(

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
Mijn tante is accountant bij KPN. >:)

• Dennis
  • Laatst online: 12:09
Op zaterdag 09 juni 2001 09:29 schreef Belegen_Kaas het volgende:
Toen kwam KPN aan tijdje geleden aanzetten met het daltarief naar 7 uur, overal weer ranzige groene reclames op TV en oh wat is KPN fantastisch, en nu hebben ze dr weer 8 uur van gemaakt, en ze zijn nu NOG beter (NOT!) :r
Daarom knijpen ze de ADSL nu ook zodat ze later van die geluiperige acties kunnen uithalen. :( :'(
Dit heb jij eens PRECIES ergens eerder gezegd! :)

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Zonder KPN wordt het hier een grote troep en ik denk dat GoT dan aardig leeg zal worden. ADSL, ISDN, Analoog. Alles verdwijnt omdat de telefooncentrales nog altijd van KPN zijn. De overheid zal dit dus nooit laten gebeuren

• AtHomer
  • Niet online
Hmmm... Voor telefonie gebruik ik Libertel. Voor internet gebruik ik de kabel van Essent@Home.

Zou ik er iets van merken als KPN weg zou zijn :? (Naast het feit dat ik minder telefoontjes binnenkrijg dan he ;) .)

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 10:30 schreef _Menno_ het volgende:
Zonder KPN wordt het hier een grote troep en ik denk dat GoT dan aardig leeg zal worden. ADSL, ISDN, Analoog. Alles verdwijnt omdat de telefooncentrales nog altijd van KPN zijn. De overheid zal dit dus nooit laten gebeuren
lees ff trug dan |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 10:00 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Dit heb jij eens PRECIES ergens eerder gezegd! :)
o ja?? shit, that suckz... maar ja, dit is tenminste een voorbeeld wat iedereen kent, al die inside dingen weet toch niemand. ;)

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 12:17 schreef AtHomer het volgende:
Hmmm... Voor telefonie gebruik ik Libertel. Voor internet gebruik ik de kabel van Essent@Home.

Zou ik er iets van merken als KPN weg zou zijn :? (Naast het feit dat ik minder telefoontjes binnenkrijg dan he ;) .)
Gezellig aleen bellen met libertel abbo's.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 11:59
Belegen_Kaas:
Het gaat helemaal niet goed met de KPN, ik hoop dat ze failliet gaan, stinkende monopolisten.
Jaja, KPN-bashing is cool tegenwoordig. Net als al die Telco-wannabe's die al hun problemen afwentelen op KPN.

In de realiteit heeft KPN momenteel een betere reputie in het nakomen van beloftes dan bepaalde bekende concurrenten.

Levertijd 2 Mbit huurlijn: KPN zegt 6 maanden, bedrijf X zegt 3 maanden. Bedrijf X stelt het 2 keer uit, en komt ook op 6 maanden. KPN kan inderdaad met 6 maanden leveren. Zou KPN 3 maanden claimen, dan zou bedrijf X moord en brand schreeuwen over monopolisme en concurrentie vervalsing.

Een voorbeeld wat de meesten hier meer zal zeggen: de snelheid van ADSL. ADSL kampt met een aantal technische issues, waardoor KPN besloten heeft max 1024 Kbit te leveren, ook al zou meer kunnen. Concurrenten hebben te maken met dezelfde problemen, maar claimen soms tot wel 8 Mbit... Is volkomen een non-issue, omdat die snelheid slechts de local loop is. Telco's die nu geograpfisch beperkt opereren kunnen dat nog wel aan, zodra ze landelijk gaan zal dat aanzienlijk minder worden. Backbone bandbreedte kost geld...

Uiteraard speelt de KPN soms vieze spelletjes, en ze hebben inderdaad de local loop in beheer. In sommige gevallen kan ik het ze niet eens kwalijk nemen, als je ziet wat voor belachelijke regels de Opta mee komt.

Duur is de KPN ook niet, Europees gezien. Flat rate telefoneren a la VS is een illusie, en heeft niets met concurrentie te maken, maar met de regels die de Baby-Bells daar welden opgelegd. Daarbij is dat flatrate daar lokaal, en da's nogal kleiner dan lokaal hier...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 juni 2001 10:46 schreef ijdod het volgende:

[..]

Jaja, KPN-bashing is cool tegenwoordig. Net als al die Telco-wannabe's die al hun problemen afwentelen op KPN.
Da's wel waar hoor, KPN heeft er een hele tijd over gedaan om die centrales vrij te geven
In de realiteit heeft KPN momenteel een betere reputie in het nakomen van beloftes dan bepaalde bekende concurrenten.
lees xs4all.adsl en je ziet dat het niet zo is
Levertijd 2 Mbit huurlijn: KPN zegt 6 maanden, bedrijf X zegt 3 maanden. Bedrijf X stelt het 2 keer uit, en komt ook op 6 maanden. KPN kan inderdaad met 6 maanden leveren. Zou KPN 3 maanden claimen, dan zou bedrijf X moord en brand schreeuwen over monopolisme en concurrentie vervalsing.
waar heb je dit meegemaakt dan??
en wie is bedrijf X?? Of bedenk je dit nu zelf en is dit nooit gebeurd?
Een voorbeeld wat de meesten hier meer zal zeggen: de snelheid van ADSL. ADSL kampt met een aantal technische issues, waardoor KPN besloten heeft max 1024 Kbit te leveren, ook al zou meer kunnen. Concurrenten hebben te maken met dezelfde problemen, maar claimen soms tot wel 8 Mbit... Is volkomen een non-issue, omdat die snelheid slechts de local loop is. Telco's die nu geograpfisch beperkt opereren kunnen dat nog wel aan, zodra ze landelijk gaan zal dat aanzienlijk minder worden. Backbone bandbreedte kost geld...
Cistron garandeerd "maar" 2Mbps, maar ze gooien er geen begrenzer op, dus als je dan meer haalt is dat leuk voor je.
Ik heb nu wel inzicht van hoe het netwerk van MxStream in elkaar zit en kan me niet bedenken waarvoor het "technisch niet mogelijk zou zijn" om meer dan 1Mbps te leveren.
Uiteraard speelt de KPN soms vieze spelletjes, en ze hebben inderdaad de local loop in beheer. In sommige gevallen kan ik het ze niet eens kwalijk nemen, als je ziet wat voor belachelijke regels de Opta mee komt.
euhmmm... zoals?? Ik vindt juist dat de OPTA alles veelste slapjes aanpakt.
Duur is de KPN ook niet, Europees gezien. Flat rate telefoneren a la VS is een illusie, en heeft niets met concurrentie te maken, maar met de regels die de Baby-Bells daar welden opgelegd. Daarbij is dat flatrate daar lokaal, en da's nogal kleiner dan lokaal hier...
Maar als er concurrentie zou zijn zou het nog goedkoper zijn :P
BTW, check de gesprekskosten van Cistron es.... *D

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 21:47 schreef Belegen_Kaas het volgende:

[..]

Maar iedereen zit niet tegelijkertijd z'n lijn vol te trekken, daar hebben ze datalimieten per maand voor, en als ze die dsl lijnen gewoon aan het fiber netje vd telco hangen en dat met 100Mbps aan de AIX hangen gaat dat echt wel goed hoor
100Mbps??? Denk je nou echt dat je als provider genoeg hebt aan een link van 100Mbps? Als jij full-speed ADSl wil gaan leveren heb je zo'n ongelovenlijke dikke pijp naar de US nodig dat je zoiets niet kan aanbieden voor zeg 100piek per maand. waarom denk je dat Cistron al een tijdje in geldproblemen zit? Ze vragen gewoon niet genoeg voor wat ze bieden!

Ik krijg zowiezo een beetje het idee dat heel veel mensen gene idee hebben wat Internet eigenlijk wel niet kost qua Infrascructuur,servers en services.

En dan altijd dat geklaag over de KPN. De kpn is gewoon een goed bedrijf die relatief goedkoop in verhouding met kwaliteit. Het vaste net (mobiel trouwens ook) gaat bijna nooit down.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zondag 10 juni 2001 17:39 schreef sagar het volgende:

[..]
En dan altijd dat geklaag over de KPN. De kpn is gewoon een goed bedrijf die relatief goedkoop in verhouding met kwaliteit. Het vaste net (mobiel trouwens ook) gaat bijna nooit down.
Ik ben het met je eens. Behalve op 1 punt. flat fee internet......Nog steeds werkt kpn dit tegen......het lijkt me dus duidelijk dat ze nog steeds denken als een monopolist

• Vaagharses
Op zondag 10 juni 2001 17:55 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Behalve op 1 punt. flat fee internet......Nog steeds werkt kpn dit tegen......het lijkt me dus duidelijk dat ze nog steeds denken als een monopolist
Het zou best kunnen dat ze dit uit financiële oogpunt doen. Maar er zit ook wel een technische reden achter, telefooncentrales zijn niet gebouwd om continu veel lijnen open te hebben. Dan gaan ze helemaal over hun nek (Henny Huisman effect ;) ). Door Flat Fee internet krijgen ze natuurlijk een hoop extra load op hun telefooncentrales. Tja en ze zitten al met een te kort aan ruimte in die gebouwen (zeker nu de OPTA heeft bedacht dat concurrenten ook daar RackSpace moeten krijgen)

Verwijderd

KPN wordt "kunstmatig" wel aan de gang gehouden hoor......

Verwijderd

ik geloof dat je dan ook niet meer mobiel kunt bellen... Of hebben Libertel, Dutchtone, Ben en Telfort elke een eigen netwerk tussen hun zendmasten liggen..? nee toch..? ik dacht dat dat gewoon via het vaste net ging.. maar aan de andere kant is dat wel weer onlogisch.. wie weet hier meer van?

• AtHomer
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 21:58 schreef Fatal het volgende:

[..]

ik geloof dat je dan ook niet meer mobiel kunt bellen... Of hebben Libertel, Dutchtone, Ben en Telfort elke een eigen netwerk tussen hun zendmasten liggen..? nee toch..? ik dacht dat dat gewoon via het vaste net ging.. maar aan de andere kant is dat wel weer onlogisch.. wie weet hier meer van?
Ik geloof dat alle providers een eigen net hebben. Van Libertel naar Libertel bijvoorbeeld is dus nog heel goed mogelijk als KPN wegvalt.

Maar hoe dat zit met verbindingen tussen providers :? Geen idee... Met een beetje geluk zit er geen KPN infrastructuur tussen :) .

• Vaagharses
Op maandag 11 juni 2001 13:57 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Maar hoe dat zit met verbindingen tussen providers :? Geen idee... Met een beetje geluk zit er geen KPN infrastructuur tussen :) .
Met een beetje geluk zit er WEL KPN infrastructuur tussen. KPN levert nou eenmaal een goed produkt, wanneer dringt dat nou eens door :?

Maar om ook als je van KPN naar KPN belt kan het best zijn, dat je traffic voor een gedeelte over een Versatel lijn gaat. Hetzelfde geld voor Versatel naar Versatel => dan kan je traffic ook over een stuk KPN infrastructuur gaan.

In de zakelijke markt is KPN echt geen monopoly meer ...

Verwijderd

KPN gaat echt niet failliet... KPN zit niet alleen in nederland met z'n mobiel en vastnetwerk etc. maar ook in België & Duitsland... mischien zelfs nog in andere landen

Verwijderd

Libertel maakt op sommige plaatsen gebruik van het KPN netwerk.

En KPN gaat alleen over zijn eigen infra, andere aanbieders willen nog weleens over de infra van KPN gaan.

Verder is het ADSL van KPN geen "echt" ADSL omdat "echt" ADSL over glasvezel gaat (in Taiwan hebben ze dus gewoon het glas thuis liggen!!!)... bij KPN gaan ze van glas over naar koper (zo kan ADSL als ze willen bij iedereen die telefoon heeft ADSL brengen) maar het nadeel is dat de grondkabels te veel ADSL aansluitingen niet aankunnen omdat het koper-infrastructuur daar niet voor is gemaakt, er kan maar een X aantal ADSL verbindingen over een grondkabel (anders fikt gewoon heel de de kabel door).

En KPN leverd opzekers kwaliteit en service die voor zover ik nog nooit bij iemand anders ben tegen gekomen.

Verwijderd

Ha eindelijk, ook de mannen met verstand reageren. Ja KPN is een topbedrijf, gaat niet falliet en is mijn inziens ook zeker niet duur. Zelfs de :r PTA wilde de tarieven omhoog om bedrijfjes als onetel een kans te geven. Maarja wat betreft Onetel weten we het al, dit soort telco's heeft geen lang leven.

En het is toch super dat je over een koperdraadje zoveel toepassingen kan gebruiken waar je een ieder mee kan bedienen.
Dit noemen we nou techniek.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

als ze ADSL nog maar aanleggen hier, dan vind ik het allemaal best :)

• AtHomer
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 17:05 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Met een beetje geluk zit er WEL KPN infrastructuur tussen. KPN levert nou eenmaal een goed produkt, wanneer dringt dat nou eens door :?

...
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb niets tegen de KPN. :) Maar als ze wegvallen (waar het dus over ging) is het niet zo fijn dat daardoor ook iets bij Libertel wegvalt, snappie? ;) .

• Vaagharses
Ja maar dan ligt het NIET aan KPN, maar ook aan Libertel, want zij moeten zorgen voor hun eigen redundancy.

Ook hier gaat het weer om geld.VB: Als libertel een lijntje nodig heeft van A naar B kunnen ze puur een lijntje bestellen van A naar B. Niks mis mee, maar als het lijntje plat gaat, ligt Libertel dood. Kan gebeuren dat dat plat gaat (graafmachine die een glasvezel kapot rukt :z ). Nu kunnen ze ook zeggen we betalen meer en willen redundancy: er wordt dan ook een mogelijkheid geboden om van A naar B te komen via C. Dan zal bij storing in Lijn van A naar B toch alles op blijven. Dit is natuurlijk wel een stuk duurder en ja dan kan je kiezen iets meer risico maar lagere kosten of juist andersom ;) .

Tegenwoordig kan ieder bedrijf zijn eigen kabels leggen in de grond, dus daar hoeft ook geen probleem te liggen.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 18:08 schreef wasa het volgende:

[..]

Verder is het ADSL van KPN geen "echt" ADSL omdat "echt" ADSL over glasvezel gaat (in Taiwan hebben ze dus gewoon het glas thuis liggen!!!)... bij KPN gaan ze van glas over naar koper (zo kan ADSL als ze willen bij iedereen die telefoon heeft ADSL brengen) maar het nadeel is dat de grondkabels te veel ADSL aansluitingen niet aankunnen omdat het koper-infrastructuur daar niet voor is gemaakt, er kan maar een X aantal ADSL verbindingen over een grondkabel (anders fikt gewoon heel de de kabel door).
huh?

ADSL door dat koperlijntje is juist wel ADSL! Dat nou zeg maar het hele idee achter ADSL, dat je door een twee-aderige koperlijn veel data kan pompem. Wat ze in taiwan hebben is "gewoon" fiber to the curb. En heeft verder helemaal niks met ADSL te maken.

• AtHomer
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 01:08 schreef Vaagharses het volgende:
Ja maar dan ligt het NIET aan KPN, maar ook aan Libertel, want zij moeten zorgen voor hun eigen redundancy.

Ook hier gaat het weer om geld.VB: Als libertel een lijntje nodig heeft van A naar B kunnen ze puur een lijntje bestellen van A naar B. Niks mis mee, maar als het lijntje plat gaat, ligt Libertel dood. Kan gebeuren dat dat plat gaat (graafmachine die een glasvezel kapot rukt :z ). Nu kunnen ze ook zeggen we betalen meer en willen redundancy: er wordt dan ook een mogelijkheid geboden om van A naar B te komen via C. Dan zal bij storing in Lijn van A naar B toch alles op blijven. Dit is natuurlijk wel een stuk duurder en ja dan kan je kiezen iets meer risico maar lagere kosten of juist andersom ;) .

Tegenwoordig kan ieder bedrijf zijn eigen kabels leggen in de grond, dus daar hoeft ook geen probleem te liggen.
Dan ligt het er dus maar net aan waar de verbindingen langs gaan en via wie die lopen. Ik snap het geloof ik :) .

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 23:00 schreef Belegen_Kaas het volgende:
hey!
Maar als ze dan down zijn, wat dan??
Dat zou nog es heerlijk zijn voor cistron (en dus voor mij >:) ).

grtz, Wouter (een Cistron ADSL w8ende)

edit:
smiley spaties ook |:(
Nou en?

(zit bij Cistron, Cistron rulezzzz!!!)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 11:59 schreef abreemja het volgende:

[..]

Nou en?

(zit bij Cistron, Cistron rulezzzz!!!)
ja, maar dan hoeft de cistron alleen nog maar een klein beetje onderhoud te betalen aan de overheid, en verder niet van die idiote huren van het koper (ze betalen meer geld voor het kale koper dan een consument voor een analoge aansluiting zou betalen!!!, ook weer zo'n KPN actie :r )
En dus (nog) lagere maandelijkse kosten e.d.

• Vaagharses
Wat bedoel je met kale koper :? .... als je hiermee de lijn tussen centrale en klant bedoelt heb je hier toch iets mis.

Op het moment dat jij bij een concurrent van KPN ADSL/telefonie neemt, wordt de koperlijn van de provider die je neemt. De lijn is dan geen eigendom meer van KPN. Je kan dus niet ADSL van cistron hebben en telefonie van KPN ;) . Je moet dan beide van cistron hebben. De lijn is dan ook eigendom van cistron, dus hoe wil KPN er dan geld voor vragen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 15:38 schreef Vaagharses het volgende:
Wat bedoel je met kale koper :? .... als je hiermee de lijn tussen centrale en klant bedoelt heb je hier toch iets mis.
ik bedoel dus gewoon de losse draadjes aan beide kanten, verder geen services/apparatuur
Op het moment dat jij bij een concurrent van KPN ADSL/telefonie neemt, wordt de koperlijn van de provider die je neemt. De lijn is dan geen eigendom meer van KPN. Je kan dus niet ADSL van cistron hebben en telefonie van KPN ;) . Je moet dan beide van cistron hebben. De lijn is dan ook eigendom van cistron, dus hoe wil KPN er dan geld voor vragen :?
De lijn IS en BLIJFT eigendom vd KPN.
En de KPN vraagt daar idioot veel geld voor.
Het zou zelfs niet kunnen dat die draadjes vand e concurrent worden, want de kabel die in je meterkast de grond in gaat gaat niet rechtstreeks naar de centrale, maar eerst naar die grijze kasten die op straat staan, vanaf daar gaat het een grote gedraaide koperbundel in, en dan naar de centrale.
Het komt ook wel es voor dat die koper bundel die uit zo'n kast komt weer samen gaat met een andere bundel, tot een nog vettere bundel :P
Maar in zo'n bundel zitten niet zoveel draadjes als er in de laatste kabels zitten, het is dus ook niet mogelijk dat in elk huis 2 aansluitingen zitten (4 aders in gebruik).

Dus als het kopernet verkocht wordt aan bv. de overheid, dan moet dat per centrale, maar het liefst het hele land in 1 keer

edit:
telefonie van KPN en adsl van cistron is niet mogelijk omdat er dan 2 bedrijven op 1 lijn gaan, en dat wil de KPN niet, dat heet linesharing, maar dr wordt al wel wat over gediscussieerd -> www.opta.nl
Pagina: 1