Je kan MicroSoft echt niet vergelijken met KPN

.
Wat ontzettend kortzichtig weer wat hier allemaal staat. KPN is Europees gezien geen monopoly (en op deze schaal moet je op dit moment kijken). Want veel kleine concurrenten van KPN in Nederland, zijn dochters van andere grote(lees monopoly) bedrijven in Europa (Telfort is bv van BT enz).
Alleen lokaal hebben ze op vaste lijnen een monopoly, zo lijkt het tenminste, want je kan echt wel overstappen naar iets anders als je dat wilt ...
De vraag is of je dat wilt ?? Nu gaat iedereen meteen JAAAA schreeuwen, maar ik zou er echt nog wel een paar nachtjes over slapen. Want zo rot is KPN niet, er spoort alleen administratief soms iets niet, maar dat is ook zeer complex. Dat besef je pas als je er even over na gaat denken => hoe zou jij die rekeningen organiseren.
Een ander bedrijf zal daar ook last van hebben. Technisch gezien is KPN absoluut niet slecht bezig, ze leveren hoogwaardige lijnen met weinig uitval.
Als KPN failliet gaat worden wij daar echt niet vrolijker van. Ik zou er niet aan moeten denken dat het telefoonnet ook in buitenlandse handen komt. Net als het energienet.
Dan koop ik met een paar vriendjes de restanten op, en krijgt iedereen in Nederland voor F100 onbeperkt ISDN-internet en nationaal telefoneren!
Daar droomt iedereen van, maar als je weet hoe ontzettend duur die apparatuur is, dan zou iedereen snappen dat gratiz(of voor weinig) bellen niet mogelijk is.
Wordt de infrastructuur dan cd overheid en wordt de KPN overgenomen door een ander bedrijf die het koper dan huurt cd overheid??
Dat zou nog es heerlijk zijn voor cistron (en dus voor mij ).
Op het moment dat jij ADSL wil van Versatel/Cistron enz. Dan wordt de telefoonlijn van jou overgeheveld aan die provider en is die telefoon lijn niet meer van KPN. Het is dus niet mogelijk om ADSL van Cistron en telefonie van KPN te hebben op 1 telefoonlijn. Dus er is op dit punt is er geen probleem voor Cistron of wie dan ook om ADSL bij iedereen te leveren. Zij zijn echter niet klaar(backbone) om ADSL/telefonie te leveren.
Niemand zal nu gaan schelden : KUT Cistron. ookal kunnen zij het niet leveren... maar bij KPN is het meteen => klote bedrijf want ze leveren hier geen ADSL.
Bij deze zal ik lekker flamen richting Cistron:
Wat een KUT bedrijf, dat Cistron. Die eikels maken je lekker met een produkt en ze leveren het hier nog geeneens