Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:09
Beste tweakers,

ik draai nu sinds April Windows 8 met de volgende setup
Intel Q6600 B3
GigaByte P35-DS4 1.1
4x 2 GB Corsair Dominator PC8500 (de oude goede OC chips van toen)
EVGA GTX560

en het probleemapparaat
Razer Megalodon USB Headset

Echter sinds ik de upgrade van Windows 8 naar 8.1 heb gedaan loop ik tegen het volgende probleem aan:
Iedere keer als ik mijn machine reboot of cold boot is de headset niet juist gestart en werkt deze niet. Om dit probleem dan op te lossen moet ik de headset uit de USB halen en er opnieuw in stoppen. Dit is verschrikkelijk irritant (vooral omdat de PC onder het bureau staat en het gewoon zou moeten werken).

Alle overige USB devices werkt wel normaal, tevens heb ik de headset in alle poorten getest, dit helpt ook niet. Alle drivers nagelopen en een update gegeven mocht ook niet baten.

Ik weet ondertussen niet meer wat ik moet doen, Razer en Microsoft fora doorzocht maar ook geen antwoord op de problemen, overigens lees ik wel problemen bij andere mensen die Windows 8 in zijn algemeen draaien, dus wie weet had ik geluk tot 8.1. Ik heb de vraag ook bij MicroSoft en Razer liggen, maar misschien is iemand hier het ook tegen gekomen of heeft een oplossing gevonden.

Alvast bedankt,
Sui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Zijn de drivers die je geïnstalleerd hebt wel win 8.1 compatible ?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
De drivers voor de headset zijn Windows 8 buildin, er zijn geen losse voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.exe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-01-2024
Heb zelf geen Megalodon, maar misschien heb je hier wat aan ;) :

Nieuwste firmware bij Razer ondersteunt 'officieel' geen W8.1
http://drivers.razersuppo...temid=539&nav=0,78,37,105

En dit vond ik nog op een Duiste site: http://www.winboard.org/w...dset-mit-win-8-64bit.html

Q: Sometimes my Razer product does not work at startup after a cold start?

A: Make sure your ports are not going into hibernation mode. Check the following:
- Right click on the My Computer icon and choose Properties.
- Click on the Hardware tab.
- Click the Device Manager button.
- Click on the + sign next to Universal Serial Bus Controllers.
- Right click on any Root Hub and choose Properties.
- Click the Power Management tab and make sure there is NO CHECK in "Allow computer to turn off this device to save power"
- Click the OK button and do this for each Root Hub.
- Next, click on Start and Control Panel.
- Double click on Power Options.
- Click the Hibernation Tab and uncheck Enable hibernate support.

Good luck d:)b

The Enrichment Center is required to remind you that the Weighted Companion Cube cannot talk. In the event that it does talk The Enrichment Centre asks you to ignore its advice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Helaas genoeg is mijn Megalodon met de desbetreffende firmware geleverd, dus daar kan ik weinig mee.
Ik heb alle USB devices etc nagelopen, hibernation en sleep staan uit (extra check). Dit helpt helaas genoeg niet.

Hier screenshots voor wat er gebeurd.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zKoKF2chjRj6nYqcHb6IC2Kc/medium.jpg

En nadat ik hem opnieuw ingeplugd heb.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/diTBp2lVnyrGexzsAaeAh4At/medium.jpg

Wat ik nu ga proberen is een lege USB root hub pakken met de headset, kijken of het toch niet een start issue is, hoewel het apparaat nooit echt uit gaat. Zelfs niet als de machine uit is.

edit:
Zelfde probleem blijft. Ook als de USB root hub verder leeg is.
Het is dat het probleem pas bestaat sinds 8.1 en het opnieuw erin stoppen het oplost. In elk geval is het probleem softwarematig en veroorzaakt door de 8.1 update dus MicroSoft zal toch ergens iets veranderd/een fout hebben gemaakt waardoor het ontstaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Suicyder op 13-11-2013 16:35 ]