Apple G4MP overklokprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 12:28

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
De machine draait 4x133 =533MHz.
Ik had verhalen gelezen van lui die het op 4.5x133 hadden draaien. Dus heb ik m'n Weller ter hande genomen en heb hier en daar wat blopjes soldeer laten vallen. Machine draait perfect totdat ik }:O ga draaien, 30 seconden en dan slaat alles vast. Koelblok wordt niet eens warm. Nadeel van Apple is dat het geen standaard spul is. Kan er niet even een ander koelertje opzetten ofzo.
Nu is mijn vraag,ik heb nu van die witte prut tussen proc en koelblok. Iemand enig idee of ASII een oplossing kan bieden? Proc wordt door }:O natuurlijk opeens heel warm en kan z'n warmte niet snel genoeg kwijt. Ik twijfel er aan of een warmte geleidende pasta deze verhoging snel genoeg kan doorgeven aan m'n alu koelblok. Iemand een helder idee?

Rob

Specs

Verwijderd

Apple is een beetje onbekend voor mij maar het iedee is natuurlijk het zelfde...
ik denk dat je AS2 niet het probleem zal opliossen wat je omschrijft, als je plotselinge temp outbursts will tegengaan zou ik toch aan een heftigere koeling gaan denken, ik weet niet of je weet hoe warm ie nu wordt?

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Niet precies, toen de mac vastsloeg liet de software zien dat de 1e proc op 34ºC stond en de 2e op 39ºC. Op 533MHz staan ze op resp. 43 en 47ºC als Koetje draait.

Iemand een idee waar ik ASII kan krijgen nu oc-shop dicht is? Kan het allicht proberen.

Rob

Specs

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Niemand? (mbt tot bovenstaande probleem, ASII is reeds besteld)

Specs