Dag Tweakers,
Een vriend van mij is op zoek naar een nieuwe gaming laptop en ik maak graag gebruik van de eindeloze wijsheid op dit forum om ons hierin te helpen.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Gaming is het hoofddoel. Speerpunten zijn dus een mooi scherm en goede prestaties.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ongeveer 1500€.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Deze laptop zal veel worden meegesleept en een goede bouwkwaliteit is van belang. Daarnaast is een 15,6 inch scherm waarschijnlijk de go-to, met een max van 17 inches. Gewicht is minder van belang. Accuduur zou mooi meegenomen zijn, maar prestaties gaan hier zeker boven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet specifiek, maar een goede customer service is wel van belang mochten er ooit problemen zijn.
=========================================================================
Na wat zoeken kom ik op een aantal opties uit:
De Medion Erazer uit de Best Buy Guide van Augustus.
Pro
Pro
Wie-o-wie kan mij van advies bedienen?
Alvast dank,
Laurens
Een vriend van mij is op zoek naar een nieuwe gaming laptop en ik maak graag gebruik van de eindeloze wijsheid op dit forum om ons hierin te helpen.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Gaming is het hoofddoel. Speerpunten zijn dus een mooi scherm en goede prestaties.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ongeveer 1500€.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Deze laptop zal veel worden meegesleept en een goede bouwkwaliteit is van belang. Daarnaast is een 15,6 inch scherm waarschijnlijk de go-to, met een max van 17 inches. Gewicht is minder van belang. Accuduur zou mooi meegenomen zijn, maar prestaties gaan hier zeker boven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet specifiek, maar een goede customer service is wel van belang mochten er ooit problemen zijn.
=========================================================================
Na wat zoeken kom ik op een aantal opties uit:
De Medion Erazer uit de Best Buy Guide van Augustus.
Pro
- Zeer goede specs in deze prijscategorie
- Alles wat een gamer nodig heeft
- Goede accuduur onder normaal gebruik
- SSD en mooi scherm
- Gewicht
- Geen ervaring met Medion (goede service of niet? Ik heb geen idee)
Pro
- Uiterlijk is iets zakelijker dan de Erazer
- Grotere SSD
- 4x USB 3.0 (vergeleken met de Erazer)
- Prijs
- Gewicht (4,8 kg?!)
- Geen ervaring met Asus
Wie-o-wie kan mij van advies bedienen?
Alvast dank,
Laurens
[ Voor 3% gewijzigd door lvo op 13-11-2013 13:57 ]