Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Advies over PC samenstelling (upgrade van oud beestje)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

dit is mijn eerst post, dus vergeef mij als ik dit in de verkeerde topic post en/of dat het er al staat.

Ik heb in 2005 een toenmalig goede game pc gekocht.
Na een aantal jaar gestopt met veelvuldig gamen en links laten liggen. Het gamen weer opgepakt en wil dus graag mijn PC upgraden. Ik wil niet al te veel geld uitgeven (max 450 euro).

Ik heb de volgende configuratie samengesteld en heb hier een paar kleine vragen over.

Dit is wat ik vanuit mijn oude PC wil behouden:

Systeemkast : Thermal Take Shark Midi Tower
HDD : 2 x 250 GB 7200 RPM (1x maxdator, de andere weet ik niet meer)
Optische Drive : DVDRW LG 16x
Optische Drive : DVR 32x lezen LG

Wat ik graag wil toevoegen en hier gaan mijn uiteindelijke vragen over:

Processor : AMD FX-6300
Moederboard : ASRock 970 Pro3 R2.0
Geheugen : Kingston (4 x 2GB ) DDR3 1600
Videokaart : ATI Radeon Shappire HD 5450 1GB DDR3 (crossfire ready) (dus eventueel 2x in crossfire setting)
Voeding : Be Quiet! Dark Power Pro 10 550W

De uiteindelijke vragen die ik wil stellen zijn als volgt:

- Ik wil voornamelijk world of warcraft (ik weet het ;)) op minimaal good kunnen spelen zonder lag (ik geloof dat dat 60 FPS is)
Gaat dat lukken met deze setting?

- De videokaart die ik nu heb, heb ik een maand geleden gekocht in een summiere poging mijn PC op de rails te krijgen. Nu had ik
het idee deze gewoon te houden, en aangezien deze toch goedkoop is er eventueel een 2de bij te kopen (exact dezelfde) en deze
in een crossfire setting te runnen. Ik heb dit alleen nog nooit gedaan, weet niet of dit goed mogelijk is, of dit veel zin heeft en wat ik
er eventueel nog aan moet aanpassen/bij moet kopen hiervoor?

- Ik twijfel nog over het moederboard. Kan ik eventueel niet beter kiezen voor de ASRock 970 Extreme 3 R2.0 of juist de Extreme 4?
Of juist een geheel ander moederboard?

- Ik heb in eerste instantie gekozen voor 4 x 2GB ( 8GB totaal is meer dan zat) omdat ik heb begrepen dat als je alle memory slots vult ze 'beter samenwerken' ? Hoor eveneens graag of dit klopt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groet,

Rick