Wachten of kopen game pc

Pagina: 1
Acties:

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-03 19:09
Hoi ik heb momenteel al 4 jaar:

Intel Core i 5 750
Cooler master hyper tx 3
MSI P55-GD65
Intel 80 ssd
Sapphire ati HD 5850 1 GB
OCZ Platium DDR, 1333 4GK
Creative soundblaster x-fi xtreme
Western Digital Black 1 TB
Antec Truepower New Series Tp 650
Cooler Master CM 690
Samsung P2370 23 LCD

Win 7 x86

Ik wil een nieuwe gamepc samenstellen maar overweeg of ik het nu zal kopen of dat ik nog een kleine 4 maanden erop wacht. Ik ben misschien even er tussen uit.
Ik kan de meeste spellen spelen, maar mijn pc draait niet meer zoals vroeger toen alles nog nieuw was. Zeker met de nieuwste spellen die zijn en nog moeten komen, gaat mijn 5850 kaart lastig trekken.
Mijn budget ligt rond de 900 euro en ik neem alleen de harde schijven en beeldscherm mee.

Vanafgaand wat de gemiddelde Tweaker zijn gamepc samenstel, zo wordt mijn pc ook samengesteld.
Het gaat mij meer om als ik nu een pc koop of ik beter 4 maanden kan wachten omdat de hardenwaren
aanzienlijk in prijs zijn verlaagd. Afgaande op de producten die nu hot zijn.

Mochten jullie willen dat ik met een dda lijstje kom, dan doe ik dat alsnog.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:42

Esumontere

Floep, banaan.

Wat je kunt overwegen is een videokaartupgrade, dat scheelt een hoop geld en dan kan je weer even vooruit, gezien de rest van je pc nog behoorlijk prima draait. Het is wellicht wel handig om windows opnieuw te installeren met de 64-bits versie en je ram te upgraden naar 8GB.

[ Voor 26% gewijzigd door Esumontere op 13-11-2013 13:12 ]

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
Ik zie een prima systeem staan, alleen de GPU is wellicht aan vervanging toe. Ook ik ben van mening dat het OS wel x64 mag.

Als GPU zou je bijvoorbeeld de AMD r9 290 (zonder X) kunnen nemen, dit is een goede koop.
Bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Sapphire R9 290 4GB

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-03 19:09
tnx voor de antwoorden... wel best wel vervelend dat mijn pc nog goed is... had best graag een nieuwe pc gewild omdat het moet. Ik ga kijken waar ik een goedkopere hardenwaren kan vinden.
Die nieuwe kaarten zijn wel een fractie groter. Ik hoop dat alles wel beetje past.
Heb ook al een nieuwe fan nodig.
ps is 86x geen 64x ?

[ Voor 27% gewijzigd door noud op 14-11-2013 12:02 ]

• benurk!
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-03 11:39
86x= 32 Bit
64x= 64 Bit ;-)

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-04 21:35
noud schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:53:
tnx voor de antwoorden... wel best wel vervelend dat mijn pc nog goed is... had best graag een nieuwe pc gewild omdat het moet. Ik ga kijken waar ik een goedkopere hardenwaren kan vinden.
Die nieuwe kaarten zijn wel een fractie groter. Ik hoop dat alles wel beetje past.
Heb ook al een nieuwe fan nodig.
ps is 86x geen 64x ?
In welk opzicht is dat vervelend? Nu kun je het geld in je zak steken of besteden aan iets anders ;) !
First world problems...

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

ob3lix schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:28:
[...]

In welk opzicht is dat vervelend? Nu kun je het geld in je zak steken of besteden aan iets anders ;) !
First world problems...
of hij ahd het graag aan een nieuwe pc willen uitgeven :P

als hij een nieuwe pc wilt dan houden wij hem natuurlijk niet tegen toch? :9

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-04 21:35
prupke15 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:14:
[...]

of hij ahd het graag aan een nieuwe pc willen uitgeven :P

als hij een nieuwe pc wilt dan houden wij hem natuurlijk niet tegen toch? :9
Van mijn part koopt hij er twee. Alleen maar goed voor de Economie. Maar blijf het raar vinden dat iemand graag wat nieuws koopt terwijl het oude nog meer dan prima is. Vooral in het geval van een PC.

Koop maar een nieuwe behuizing als je wat anders wil :9

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Het is zeker nog een best prima systeem, het is nu eenmaal zo dat de afgelopen 3 generaties Intel Cpu's niet heel veel beter zijn geworden. Alleen je GPU mag een lekkere upgrade krijgen, cpu upgrade ga je niet veel van merken. Mocht je toch wat nieuws willen kan ik me dat best voorstellen. Wellicht is de Mini ITX game pc rage wat voor je?

pricewatch: EVGA Hadron Air
http://www.hardwarecanuck...mini-itx-case-review.html
of
pricewatch: BitFenix Prodigy Zwart

Met een mooi itx bordje en nieuwe cpu+GPU

Genoeg lekkers te koop als je je geld wil uitgeven ieg.

Zou met de GPU nog even wachten, als ik zo de Nvidia prijzen vs de AMD prijzen zie kan er nog best wel een prijsverlaging inzitten (zie GTX760 vs HD7970 prijs). Tevens moet je geen R9 290 met stock koeler kopen dus dat is ook nog even wachten
Pagina: 1