ingame console geeft rare tekens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 18:15

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
Juist ja, als ik die Titel zou lezen zou ik het ook niet snappen, maar het is dan ook een raar probleem wat ik heb en ik kan er niets over vinden.

het probleem wat ik heb heeft betrekking op ingame consoles (die dingen die je met de''~'' knop kan openen)

Namelijk wanneer ik in meerdere willekeurige games (Morrowind, Skyrim, Team fortress2, Battlefield 3)

de console open en ik begin te typen springt hij weg of is de eerste letter van het woord wat ik wilde typen bijvoorbeeld ipv een o = ó of e = é

en dit lijd er dus toe dat wat ik ook wilde typen niet word gesnapt in de console...

ook met letters als k,l,r,t,c maakt hij er iets raars van of springt hij weg. Dit gebeurt met consoles ingame op het steam platform, maar ook met losstaande games.

gebeurt op mijn laptop als desktop.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, eventueel kan ik (thuis) een screenshot posten van wat ik bedoel :)

vast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat heeft met je toetsenbord instelling te maken en is een probleem zou oud als de weg naar Rome. Ik kan er niet meteen een link over vinden maar ik dacht dat als je tobo op US International staat je daarmee problemen hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door Notna op 13-11-2013 12:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Weet je zeker dat het niet een è of een ò is? Het heeft te maken met het feit dat dead keys (wiki) aan staan (staan ze meestal). Daardoor plaatst hij de ` (de '~' krijg je namelijk alleen met shift) niet direct, maar pas als hij heeft gekeken of het eerstvolgende karakter wat je wilt typen 'uitgebreid' kan worden met een `. Even spatie drukken nadat je op de tilde-toets hebt gedrukt zorgt ervoor dat je hem daarna weg kunt halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Patriot op 13-11-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 18:15

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Topicstarter
@Notna, mijn toetsenbord staat vast op verenigde staten (internationaal)
Nederlands is hieruit verbannen :P

@Patriot è en ò zou ook kunnen, zal ik dalijk thuis is even testen, evenals de spatie toets!

Maar zorgt de spatie er niet voor dat het ook een ''unknown command'' word? of moet ik dan even backspacen?

Of zal ik gewoon de console op een andere key binden? en zo ja welke?

Iniedergeval alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Na de spatie een backspace doen en je ben ervanaf ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

prupke15 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:49:
@Notna, mijn toetsenbord staat vast op verenigde staten (internationaal)
Nederlands is hieruit verbannen :P
Dat is een indeling die dat inderdaad heeft.
@Patriot è en ò zou ook kunnen, zal ik dalijk thuis is even testen, evenals de spatie toets!

Maar zorgt de spatie er niet voor dat het ook een ''unknown command'' word? of moet ik dan even backspacen?

Of zal ik gewoon de console op een andere key binden? en zo ja welke?

Iniedergeval alvast bedankt!
Je moet even backspacen ja, maar dan is je console in ieder geval open ;) Op een andere key binden kan ook, maar op welke dat moet je dan lekker zelf weten.
Pagina: 1