Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies TV + Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11 11:04
Hey Mede-Tweakers,

Vanwege het feit dat ik ga samenwonen en uit huis ga bij m'n ouders, wil ik een TV en een Home Cinema Set aanschaffen.

Ik heb me al een beetje verdiept, maar kom er niet helemaal uit.
Vandaar de vraag om advies.

Mijn eisen voor TV:
- 40' Scherm
- Geen voorkeur voor merk
- Goede beeldkwaliteit
- Behuizing: zwart
- Genoeg HDMI aansluitingen (voor de Home Cinema Set en in de toekomst een HTPC, geen PS of Xbox)

Mijn eisen voor de Home Cinema Set:
- Vooral gebruik voor Films, waarschijnlijk weinig luisteren van muziek.
- Vanwege bovenstaande graag een 5.1 set
- Hoeft geen DVD/Blue Ray speler in te zitten, vanwege HTPC. Dus alleen een AV-receiver i.c.m. speakers voldoet?

Mijn budget is €1000 voor totale set.

Ik had de volgende TV's gevonden:
pricewatch: Samsung UE40F6100 Zwart
pricewatch: Samsung UE40F6400 Zwart

Voor Home Cinema Set ben ik er nog niet zo goed uit..
Ik begreep dat sets van Samsung en LG e.d. weinig kwaliteit leveren kwa geluid.
Welke merken raden jullie aan?
Is dit een optie: pricewatch: Onkyo HT-S3505

Alvast bedankt!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk ben ik van mening dat de beste tv's plasma schermen zijn. Een uitstekend model is de ST60 van Panasonic. Deze zou wel een aardige hap uit je budget nemen. Je zou er ook voor kunnen kiezen om wat concessies te doen qua beeldkwaliteit en voor een goedkopere lcd te gaan. Momenteel worden er nominaties gezocht bij Tweakers voor de beste tv van 2013 en daarbij wordt de W6-serie van Sony regelmatig genoemd als beste budget-lcd.

Wat betreft geluid is het altijd een kwestie van keuzes maken. Zoals je zelf al aangeeft zullen de setjes à la Samsung en LG niet de beste geluidskwaliteit geven. Dit klopt. Maar de door jou voorgestelde Onkyo zal echter niet veel beter zijn. Het probleem zit hem in de satellietspeakertjes en daarmee kun je er per definitie van uit gaan dat het geluid matig zal. Dergelijk speakersetjes zijn totaal ongeschikt om muziek mee te luisteren. Deze zijn alleen geschikt om tv/films/series te kijken; daarmee kom je nog wel weg met satellietjes. In je openingspost geef je aan dat dit je voornaamste gebruik zal zijn dus waarschijnlijk heb je dan wel voldoende aan een budget-setje.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
in principe heeft de TV maar een hdmi aansluiting nodig. Deze sluit je namelijk aan op de receiver, zodat deze echt als A/V schakelstation dienst doet.

Huidige TV's heb ik geen verstand van, omdat ik al jaren een redelijk goede TV en een goede projector heb.

Wat betreft de receiver het volgende:
je hebt een budget van +/- 500 euro.
persoonlijk zou ik of een tweedehands of een overjarig model receiver aanschaffen, met twee goede speakers. Begin niet aan een Sat-sub systeem zoals bij die onkyo geleverd wordt. Liever kwalitatief goede stereo, dan een matige surround sound.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:50
107mb schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:09:
. Liever kwalitatief goede stereo, dan een matige surround sound.
Volgens de TS luistert hij amper muziek. Dus lijkt het mij dat een matige surround sound beter is voor films dan goede stereo....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ook met films luister ik liever naar een goede stereo opstelling dan naar een matig surround systeem.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Met films heb ik toch liever een matig surround systeem, mede dankzij de surs die ik anders mis. Ook MOET er in mijn ogen een center zijn als je over films en series praat.

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• The Fops
Ik ben niet van plan om heel veel geld in het audio-systeem te stoppen.
Heb zelf overwogen om te beginnen met een stereo-systeem en deze uit te breiden naar 5.1, maar daar gaat enorm veel geld in zitten.
Vandaar volgens mij de beste keuze om een (matige) 5.1 set te kopen.
Hebben jullie ook suggesties voor een product?

En wat betreft TV:
Die Panasonic ST60 ligt dan eigenlijk net iets boven m'n budget, tenzij ik voor een mooie prijs (+/- 250 euro) een surround set kan kopen.
Zijn er nog andere opties?
En waarom niet de door mij geopperde Samsungs?

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:50
ik ben ook wel benieuwd naar het verschil tussen deze twee, maar volgend de experts is het beeld van een plasma gewoon veel mooier dan welke lcd(led) dan ook.
@ experts heeft een van deze twee eigenlijk ARC?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• The Fops
Ja, ik denk ook wel dat plasma mooier is, alleen de meeste vallen buiten m'n budget (behalve die ST60).

• S1NN3D
  • Niet online
Bij de specs van de 6400 staat ARC genoemd. Bij de 6100 niet maar het is wel HDMI 1.4 dus in principe zou deze ook gewoon ARC moeten ondersteunen.

De ST60 zal met afstand de beste tv zijn dus als je het budget er voor hebt, zou ik voor deze gaan.

• The Fops
Oke, er vanuit gaande dat ik de pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver aanschaf, dan heb ik een budget van €300 voor een Surround Set.
Zijn daar goede opties voor?

• S1NN3D
  • Niet online
Er zijn best wel wat setjes te koop voor een bescheiden prijs. Speel eens wat met de Pricewatch, dan kun je een lijstje als dit snel maken.

Je zit dan wel in de categorie standaardsetjes met satellietspeakers. Zoals gezegd zijn deze qua geluidskwaliteit aan de mindere kant. Maar aangezien je gebruik voornamelijk films kijken zal zijn en het accent dus niet op muziek ligt, is dat waarschijnlijk nog wel te accepteren.

Gezien de upgrade mogelijkheden zijn de door jou al gevonden Onkyo en deze Yamaha dan in mijn ogen nog het meest interessant. Je hebt dan een losse receiver waardoor het eenvoudig is om in de toekomst bijvoorbeeld de front speakers een upgrade te geven.

Het blijft een kwestie van keuzes maken. Aangezien je voornamelijk films kijkt, lijkt het mij nog niet zo verkeerd om een goede tv te kopen gecombineerd met een redelijk audio setje.
Pagina: 1