Uitbreiden geluidsinstallatie.

Pagina: 1
Acties:

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:38
Beste Tweakers,

Ik wil graag mijn geluidsinstallatie upgraden om meer geluidsdruk te produceren.
Mijn bestestaande installatie is de DAP clubmate 15.

Nu zag ik op marktplaats een setje DAP k-115a voor €330 euro staan en een setje Behringer B215D voor €350 euro. Is een van deze 2 goed voor te upgraden? Of hebben jullie nog andere ideeën?

Mijn budget ligt tegen de €400 euro aan.

Meestal draai ik voor rond de 50 mensen.

Graag hoor ik wat jullie er van vinden en of jullie ervaringen hebben met in deze prijscategorie speakers.

No one is listening until you fart

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:50
Van een setje met sub naar 2 simpele plastic kasten?

Voor 50 man lijkt me die Clubmate die je nu hebt al redelijk voldoende... wat voor muziek draai je en wat kom je tekort?

• Felix!
Ik bedoelde met upgraden, mijn bestaande set te behouden. Dit was ik vergeten erbij te schrijven.

Ik draai meestal dance en electro.

Ik wil graag meer bass, maar ik ben bang dat dan de hoge tonen/middel tonen niet meer goed hoorbaar zijn. Daarom dacht ik om een van die setjes te koppelen aan mijn bestaande set, omdat deze een 15 inch woofer heeft, en toch bass produceert + hoge en middel tonen.

• Felix!
Iemand een voorstel?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ja, de FAQ checken en je topic niet binnen 24 uur een schopje geven. :+

Wanneer iemand een zinvolle bijdrage kan leveren, komt deze wel. Het forum is geen helpdesk.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik heb over DAP een hoop slechte verhalen gehoord, is ook niet duur natuurlijk. Maar ik zou toch in wat beter spul investeren. En dan streven naar setje met 2 flinke ported subs (1x 18inch per stuk) en twee goede toppen.

Subwoofers zijn goed zelf te berekenen en te bouwen. Vooral in het PA segment omdat actief crossovert. Zoek een kwalitatief goede driver (B&C, Eminence, RCF, etc) gooi hem door WinISD en timmeren maar.

Ook is het iets wat je in stukken kunt aankopen en langzaam uit kunt breiden naarmate je geld verdient.

Het kost wat meer, maar je hebt naderhand ook iets wat meer waardevast is als je het nog ooit wil verkopen (als je klaar bent met je hobby)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een compleet setje zoals de Clubmate is niet echt uit te breiden. Je zou hoogstens nog zo'n zelfde set erbij kunnen kopen.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:50
DAP heeft best aardig spul, maar je krijgt waar je voor betaald, probleem is dat veel mensen een budgetmerk vergelijken met a-merken ... Zolang je wegblijft bij de MC series (meen ik) begint het al aardig te klinken.

Als je echt beter wil... zou je huidige set eruit doen, bedrag wat je voor uitbreiding over had bijleggen en een wat grotere set kopen.

• Felix!
Bedankt voor de reacties!

Een sub zelf bouwen zie ik niet echt zitten.

Ik vind dat de Clubmate 15 toch al aardig goed klinkt. Zelf heb ik nog niet een setje gehoord van de duurdere prijsklassen.

Dus je kunt de Clubmate 15 alleen uitbreiden met een 2e Clubmate? Dus je kunt deze bijv. niet doorlussen naar een stel actieve speakers?m (Wat ik eerst in gedachte had met de DAP K-155A of de Behringer B215D).

Zouden jullie me een advies kunnen geven voor een grotere set? Stel ik verkoop dit setje, en krijg er 400 euro voor. Dan kan ik max 800 euro uitgeven.

Pagina: 1