[Outlook 2010] Standaard agenda verwijderen en/of wijzigen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209435

Topicstarter
Goedemorgen!

Wij zijn overgestapt van een exchange 2003 server naar hosted exchange.
Hierbij hebben wij een backup van de mailbox gemaakt en een nieuw profiel aangemaakt in outlook en hier de backup geïmporteerd.

Dit is allemaal goed gegaan, nu is het zo dat outlook zelf een '' Kalender '' aanmaakt, dit doet outlook altijd standaard. Als je al gebruik maakte van je agenda en je hebt daar een backup van gemaakt met bijvoorbeeld een andere agenda naam, dan krijg je na het importeren 2 agenda's.
- Kalender & Calendar.

1. Kalender is standaard de default, echter wil ik die helemaal niet.
Deze moet compleet weg en/of mag gewoon niet toegankelijk zijn.

Daar dat er nu gebruik maakt word van hosted exchange hebben wij alle agenda's al met elkaar gedeeld, dit is een aardige klus geweest. Om deze reden wil ik niet de item verplaatsen naar de standaard agenda i.p.v. de geïmporteerde agenda. Indien ik de standaard agenda aanwijs moeten wij alle agenda's opnieuw indelen.

2. Wij krijgen veelvoudige verzoeken per email om een agenda punt aan te maken, doordat de standaard agenda van outlook ook aanwezig is worden deze altijd in die agenda geplaatst.
Kan de standaard locatie van gedeelde agenda punten gewijzigd worden?

De vragen:

1. Hoe kan ik mijn standaard aangemaakt agenda door outlook toch verwijderen? (Standaard is de verwijderen knop grijs)
2. Hoe kan ik mijn binnen komende afspraken standaard laten verwijzen naar mijn geïmporteerde agenda?
3. Hoe kan ik een agenda importeren over een huidige agenda heen?

Uiteraard hebben wij gezocht naar een aantal mogelijk heden:
- http://www.experts-exchan...e/Outlook/Q_27729619.html
(Zou niet verwijderd kunnen worden)
- https://www.google.nl/#q=...+2010+greyed+out&start=10
- https://www.google.nl/#q=...calendar%20outlook%202010

Ik kom vooral tegen dat de standaard agenda NIET verwijderd kan worden...
Tijdens het zoeken naar het wijzigen van de standaard agenda kom ik tegen dat wij het gegevens bestand op default moeten zetten van de gebruiker in zijn account instellingen. Echter heb ik hier 1 .pst staan en verder geen internet agenda's of andere agenda's.

Indien ik meer informatie hierover vind post ik het gelijk erbij.

Topicstarter
Iemand enig idee?

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als het niet om al teveel mailboxen gaat.. (jij of je beheerder hebt niet de migratie tools gebruikt, dat lijkt wel duidelijk)

1) Verplaats de afspraken in Calendar map naar Kalender
2) Verwijder Calendar
3) Start Outlook.exe met de parameter /resetfoldernames

Zie ook: You cannot change the default folder names to another language by using the /ResetFolderNames switch in Outlook en
http://social.technet.mic...as-expected?forum=outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
akimosan schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:12:
Als het niet om al teveel mailboxen gaat.. (jij of je beheerder hebt niet de migratie tools gebruikt, dat lijkt wel duidelijk)

1) Verplaats de afspraken in Calendar map naar Kalender
2) Verwijder Calendar
3) Start Outlook.exe met de parameter /resetfoldernames
Bedankt voor je reactie, ga er gelijk mee aan de slag.
Zou jij mij iets meer opweg willen helpen met die 'Migratie tools' waar naar je verwijst?

Het betreft inderdaad maar 15 mailboxen.

1) Dat was inderdaad ook al wat wij wilden doen, wij hadden alleen de hoop dat het wat makkelijker zou gaan via een import als via handmatig kopiëren/plakken.
2) Dit ga ik niet doen voordat de huidige agenda compleet vol zit, sommige hebben deze map als standaard staan vanuit Outlook vandaan en dan staat Verwijderen uitgeschakeld.
3) Bedankt voor de /resetfoldernames! Calendar is weg en Agenda is terug!

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 209435 op 15-11-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
https://www.google.nl/#q=...ce+365+migration&safe=off

1) Via import kan ook, alleen zorg dan voordat je importeert dat de juiste taal staat ingesteld en de mapnamen overeenkomen, dan had je dit probleem niet gehad.
2) Je kunt de map niet verwijderen die als standaard mappen staan ingesteld (Calendar/Contacts/Tasks/Inbox) etcingesteld. De map met de optie verwijderen "greyed out" is de goede versie van de map. Als ik een map Calendar en Agenda heb en mijn map Calendar is greyed out, dan verplaats ik items naar mijn map Calendar. Hierna hernoem ik Agenda naar bijv Agenda2 of verwijder de map, De map kan namelijk niet 2x dezelfde naam hebben dus indien ik /resetfoldernames gebruik en de mapnaam is in gebruik kan hij de map Calendar niet hernoemen naar Agenda.
Zelfde geldt voor andere standaardmappen als Inbox./Postvak IN, Sent items/Verzonden items, etc.
3) Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt! alles werkt weer goed.
Wij hebben echter het net iets anders aangepakt.
wij hebben een lijst gemaakt van alle agenda afspraken en deze over gekopieerd naar de nieuwe agenda die standaard staat. Deze gedeeld over alle gebruikers en vervolgens werkt het weer.

De map namen had ik inderdaad even iets eerder naar moeten kijken....

Bedankt nogmaals!
Pagina: 1