Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Exchange 2010] Edgetransport.exe 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In onze omgeving hebben we een hardnekkig probleem.
Wij maken gebruik van een externe applicatie welke het EWS stukje aanspreekt op één van onze exchange servers.

In de helft van de gevallen resulteert dit in een 100% cpu van het edgetransport.exe proces.
Wij draai(den) op Exchange 2010 SP2

Na een hoop hoofdpijndagen en googelen schijnt dit probleem bekend te zijn bij microsoft,
zie deze 2 links:

The EdgeTransport.exe process consumes 100 percent of CPU resources on an Exchange Server 2010 Edge Transport server or an Exchange Server 2007 Edge Transport server
EdgeTransport.exe process consumes excessive CPU resources on an Exchange Server 2010 Edge Transport server
Collapse imageResolution
To resolve this issue, install the following update rollup:
2866475 Description of Update Rollup 2 for Exchange Server 2010 SP3
Zo gezegd zo gedaan, ik heb Rollup 2 Sp3 gedownload middels deze link:
http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=39835

En helaas is het probleem nog steeds aanwezig.
Ook hebben we dit probleem neergelegd bij de partij die met zijn applicatie tegen onze exchange aanpraat.
Hun hadden er nog nooit van gehoord en verwezen ons naar bovenstaande hotfixes.

Heeft een van jullie nog een idee om dit op te lossen?

Afbeeldingslocatie: http://img547.imageshack.us/img547/548/8vtj.jpg

Verwijderd

Kun je bewijzen dat deze applicatie het probleem veroorzaakt?
Dat wil zeggen: Zakt het CPU gebruik wanneer je 3th party tool uitschakelt?

Zo ja, dan moet het toch een issue in 3th party tool zijn, is hier mogelijk een update voor beschikbaar? Of is nieuwste release nog maar net uit, en is dit een onbekende bug?

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heb je ForeFront Protection op die Edge server actief?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

ElCondor roert ook nog een goed punt aan. En wanneer je een virusscanner/firewall aan hebt staan op de mailserver, schakel deze eens helemaal uit.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat ElCondor zegt inderdaad. Kan ook door Symantec McAfee weet ik veel komen. De artikelen die ts aanhaalde gaan over edge transport server en dat is niet deze situatie. Ik zie namelijk bij get-exchangeserver de mailbox-role en die kan niet met de edge-role samen op een enkele serverinstantie.

Ik zou inderdaad virusscanners en third-party plugins uitsluiten voor je dit heel diep in Exchange gaat zoeken ... maar het kan natuurlijk ook iets met DAG-replicatie of iets anders te maken hebben, De verdure exchange-config, apart van twee MBX-servers haal ik niet uit de topicstart :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Overigens kan een Edge server wel als je een SBS implementatie hebt.

Maar er zijn inderdaad zaken die je voor je virusscanner moet uitschakelen, zeker met betrekking tot de logging van je Exchange database/Edge database. Er zijn wat artikelen te vinden die precies opgeven welke exclusions je moet opgeven in je virusscanner voor de verschillende Exchange rollen. Ik had het met Symantec Endpoint Protection. Die gooide alle drie mijn mailservers op 100%. Daarna exclusions toegevoegd en het draait weer als een zonnetje :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Antivirus is uitgeschakeld op deze "test" bak,
Helaas is dit niet de oplossing dus.

Verder nog ideeën?
Pagina: 1