Toon posts:

Kan mijn HD 5870 Call of Duty Ghost niet aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond heren,

ik zit met een vraagje, Kan mijn HD 5870 Call of Duty Ghost niet aan? in de context van de beeld is zo wazig veel slechter dan 720p terwijl hij ingesteld is op full HD en hij draait ook soepel,
maar beeld is 10x niets, bij mw3 is de beeld super. ik heb deze http://www.fraps.com/ driver gedownload en geïnstalleerd en ik haal ongeveer 90 fps kan het kloppen? heeft het te maken met de snelheid van de videokaart? wat als ik HD 5870 vervang door GTX 580? zal het beter beeld geven? anders investeer ik voor niets.

mijn computer bestaat uit volgende onderdelen:
Moederbord: Asus M4A88T-M/USB3
Processor: amd phenom ii x6 1090t 6x processors.
Kast: zalman z9
Ram: 8gb ddr 3 kingston en corsair
Hardeschijf: 1× SSD 80GB draait windows 7 ultimate 64bit op en 1x 500GB seagat.
Voeding: Be Quiet 450 watt
Videokaart: HD 5870 1gb ddr5..
Beeldscherm:full HD23 inch HP 2310ei

Trouwens als ik gtx 580 plaats zal het voeding wel redden? en is de moederbord ook in orde qua snelheid?

ik dank u zeer voor u moeite en inzet en meedenken!

mvg
Tawhied

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:28

Mavamaarten

Omdat het kan!

Waarom zou je investeren in een GTX580 en geen nieuwere videokaart? Ik heb het spel zelf niet dus ik zou niet kunnen inschatten of het spel vloeiend zou kunnen draaien of niet. Als je op 1920x1080 speelt, heb je dan AA aan staan? In dat geval zou je een grote performanceboost krijgen moest je dat uitschakelen. Trouwens, die 90FPS, is dat op 1920x1080 of niet? Zo ja, dan kan het helpen om Vsync af te zetten.

BTW, Fraps is geen driver ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:45:
Waarom zou je investeren in een GTX580 en geen nieuwere videokaart? Ik heb het spel zelf niet dus ik zou niet kunnen inschatten of het spel vloeiend zou kunnen draaien of niet. Als je op 1920x1080 speelt, heb je dan AA aan staan? In dat geval zou je een grote performanceboost krijgen moest je dat uitschakelen. Trouwens, die 90FPS, is dat op 1920x1080 of niet? Zo ja, dan kan het helpen om Vsync af te zetten.

BTW, Fraps is geen driver ;)
LOL

waarom ik een gtx 580 wil kopen is ivm goedkoper is dan de nieuwe videokaarten.
Ja resolutie stond op 1920x1080 en kreeg 90 fps.
trouwens je zegt heb je AA aanstaan wat bedoel je precies met AA want ik snap hem niet!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-02 14:24
als je 90 fps krijgt hoef je geen nieuwe kaart te kopen. Als je game rond de 60 FPS loopt is dit al ruim voldoende. Pas beneden de 40 fps zou ik adviseren om een naar een nieuwe kaart te kijken.
AA staat voor anti aliasing (dit maakt rondjes minder blokkerig)

Ook is je toon nogal irritant door je LOL en je uitroepteken op het eind. Niet echte verstandig om te doen als je hulp wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Renzzie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:22:
als je 90 fps krijgt hoef je geen nieuwe kaart te kopen. Als je game rond de 60 FPS loopt is dit al ruim voldoende. Pas beneden de 40 fps zou ik adviseren om een naar een nieuwe kaart te kijken.

Ook is je toon nogal irritant door je LOL en je uitroepteken op het eind. Niet echte verstandig om te doen als je hulp wilt.
ik bedoelde allemaal niet zo verkeerd, het is meer dat ik gewend ben zo te typen,
wat ik dan niet snap is het slechte beeld. wat is de verklaring daar van?
wat kan ik nu aan doen om het beeld beter te krijgen?

alvast bedankt.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
"...in de context van de beeld is zo wazig veel slechter dan 720p terwijl hij ingesteld is op full HD en hij draait ook soepel,
maar beeld is 10x niets, bij mw3 is de beeld super. ..."

Ik denk dat je even iets concreter moet zijn. Bovenstaande is zo vaag (en onsamenhangend) als wat.

Wat bedoel je met 'in de context van de beeld' (het beeld...) ?
Wat bedoel je met 'wazig' ?
Wat bedoel je met 'veel slechter dan 720p terwijl hij ingesteld is op full HD ' ?
Je zegt 'hij draait ook soepel', maar tegelijk is hij dus 'wazig'?
En wat bedoel je met 'maar beeld is 10x niets, ' ?

https://freight.associates

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07-2025
Image Quality even op extra zetten. Daarnaast draait Ghost gewoon echt K*T!

Verwijderd

Topicstarter
Daffie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:38:
"...in de context van de beeld is zo wazig veel slechter dan 720p terwijl hij ingesteld is op full HD en hij draait ook soepel,
maar beeld is 10x niets, bij mw3 is de beeld super. ..."

Ik denk dat je even iets concreter moet zijn. Bovenstaande is zo vaag (en onsamenhangend) als wat.

Wat bedoel je met 'in de context van de beeld' (het beeld...) ?
Wat bedoel je met 'wazig' ?
Wat bedoel je met 'veel slechter dan 720p terwijl hij ingesteld is op full HD ' ?
Je zegt 'hij draait ook soepel', maar tegelijk is hij dus 'wazig'?
En wat bedoel je met 'maar beeld is 10x niets, ' ?
zeg maar hij staat op full hd ingesteld en toch is het beeld niet zo scherp terwijl ik ongeveer 90 fps krijg.
met soepel bedoel ik meer van als ik rush tijdens gamen dan loopt ie niet vast alles draait gewoon zoals het hoort soepel. enkel de beeld is niet zo scherp en daarom wil ik graag iets aan de beeld doen. ligt het soms aan mijn beeldscherm?

alvast bedankt.

• Daffie
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:42:
[...]

zeg maar hij staat op full hd ingesteld en toch is het beeld niet zo scherp terwijl ik ongeveer 90 fps krijg.
met soepel bedoel ik meer van als ik rush tijdens gamen dan loopt ie niet vast alles draait gewoon zoals het hoort soepel. enkel de beeld is niet zo scherp en daarom wil ik graag iets aan de beeld doen. ligt het soms aan mijn beeldscherm?

alvast bedankt.
Kijk, dat is al een stuk helderder.
Ik heb het spel zelf niet, maar ik zou inderdaad toch denken dat je eens moet kijken naar de grafische instellingen van de game, probeer daar eens wat mee te puzzelen. Resolutie kun je denk ik gewoon op 1920x1080 laten staan, maar probeer eens VSync aan/uit, verschillende quality presets (low/medium/high).

Wat je ook kan doen, om uit te sluiten dat het aan je videokaart ligt, is een andere vergelijkbare game spelen, bijvoorbeeld BF3 (BF4 is zwaarder is mijn vermoeden, maar kan ook), of zo iets. Ik zag in je OP dat je MW3 wel goed kan spelen. Als dit zo is, dan ligt het dus niet aan je videokaart en/of beeldscherm, immers andere games doen het wél goed. Dan kán het dus alleen nog maar liggen aan:
- Je hardware kan het niet aan (lijkt me sterk gezien je 90FPS)
- Je drivers zijn niet up-to-date (dit zou er goed mee te maken kunnen hebben, heb je de laatste versie van je videokaart driver?)
- De game is slecht (zie ook de reactie van Coevering)
- De game staat verkeerd ingesteld (zie mijn stuk text)

Ik zou daar eens mee beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
yes yes yes,

het is gelukt het beeld quality stond op very low, ik heb stap stap hoger gezet en nu staat is op extra, maar tegelijkertijd hoor ik de fan extra toeren maken, is er een tip hoe ik de videokaart koeler kan houden?

trouwens super bedank heren voor de tips het heeft zeker geholpen. TOP

gr Tawhied

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mss andere koelpasta er op doen, maar zeker de reference HD5870 is moeilijk koel en stil te houden. Mijn HD5870 laat ook flink van zich horen in bijv. War Thunder.

People as things, that’s where it starts.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb HD5870 tijd geleden vervangen door een GTX760. Eerstgenoemde stond als een stofzuiger te blazen zodra er iets van rook in beeld kwam. Aangezien dat ding toen in de slaapkamer stond heb ik maar besloten om een andere aan te schaffen.

Tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd ik vindt het top videokaart. trouwens ik heb net fps getest terwijl instelling op extra hoog staat krijg ik rond 85-90 fps dat is toch goed?

tevens wanneer wordt het pas gevaarlijk bij welke temperatuur gpu?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 00:04 ]

Verwijderd

Renzzie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:22:
Zoals Renzzie aangeeft, jazeker ;) Rond de 90 frames is ruim voldoende.

Een gemiddelde videokaart zou theoretisch gezien tot 95 (volgens mij de 5870 nog hoger) graden aan moeten kunnen. Ik zeg kunnen, omdat "hoe koeler hoe beter" altijd wel geldt voor computer onderdelen. Tussen de 70-80 zou ideaal zijn als de videokaart zwaar belast wordt, maar iets daar boven moet geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
super bedankt, ik ga gelijk kijken of die boven 80 graden komt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb iets langer dan 5min met occt gpu test mijn videokaart hd 5870 op hoge niveau 210 fps getest en hij kwam niet hoger dan 83 graden max. ik ben blij met de test, want tijdens gamen kom ik toch niet hoger dan 90 of 92 fps dus zo warm zal hij dan niet worden als 83.

heren nogmaals super bedankt

• Daffie
  • Nu online
Ach, en alsie echt te warm word schakelt hij zichzelf uit hoor, dus het enige waar je bang voor hoeft te zijn is een match loss erbij :P

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Als ik jou was dan zou ik wachten met een nieuwe kaart voor Ghosts totdat alle problemen opgelost zijn. Zoals het er nu voor staat is het spel over 2 weken zo goed als dood op de pc, heb je voor niks geld aan een nieuwe kaart uitgegeven.
Pagina: 1