Upgraden van een ruilsysteem

Pagina: 1
Acties:

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-03 12:06
Hallo beste tweakers.

Ik heb een poosje terug via marktplaats een mooie deal gedaan,ik heb mijn laptop (amd qaudcore 1.73 inch 6gb ram) geruild voor een game pc met deze specs.

Amd phenom x955
nvidia gt 545
asus 78v-evo mobo (of iets in die richting)
8 gb ram
1tb hdd
90gb ssd

maar ik zit nu met 2 dingen.

1.ik wil graag mijn videokaart gaan upgraden naar wat krachtigers om mooi op te kunnen gamen op 1920x1200 ik zat te denken aan een gtx 760 maar zal die gaan bottlenecken met mijn phenom x955 ?

2. Mijn voeding is nu een 650 watt ms tech voeding, hij heeft een rendement van 75% (in totaal dus 487.5)
de gtx 760 heeft een tdp van rond de 300 watt. is het verstandig als ik op deze voeding mijn videokaart direct aansluit of eerst een andere voeding koop (ik ben ook nog van plan om de proccesor naar rond de 4ghz te overclocken als ik er een betere cooler voor heb,hij loopt nu op 3.2 ghz met de stock fan)

Hopelijk weet iemand me wat goede raad te geven wat ik weet het zelf niet helemaal goed :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in aankoopadviessubfora. In dit geval gaat het om een hele computer, dus Desktop Aankoopadvies.

Move OH -> DAA

Oslik blyat! Oslik!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:58
Als je de gemiddelde kwaliteit van MS-tech voedingen bekijkt zou ik heel snel een goede voeding kopen. Een goede 550W (voedingentopic) is al meer dan genoeg (een GTX760 heeft een stuk lagere TDP dan 300W).

Overigens betekend een rendement van 75% niet dat hij zijn maar 75% van zijn vermogen kan leveren, maar dat hij terwijl hij 650W vermogen levert hij 867W uit het stopcontact trekt. Overigens kunnen slechte voedingen vaak niet het opgegeven maximale vermogen leveren, dus met die 400W zit je vast nog niet eens zo verkeerd.