Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel apart probleem. Het geval is het volgende: mijn zoon heeft een LG Optimus L3 met CM7 erop. Nu heeft hij zijn lettertype op groot gezet en daarna een pin ingesteld. Omdat deze telefoon een klein scherm heeft, valt de “enter”-toets uit het scherm waardoor hij er niet meer in kan.
Ik heb hier een oplossing gevonden, maar stuit op het volgende probleem. Als ik su intyp, dan krijg ik dit:

Permission denied
1:shell@android: / $ exit

Dus heb ik “adb reboot recovery” gedaan en dan kom ik in cwm. Dan ga ik naar “mounts and storage” en zorg dat alles gemount wordt.
Ik heb dan in adb shell ~ # staan. (Wat betekend de “~”? )
Als ik dan het command “sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db”
invoer, dan krijg ik dit: /sbin/sh: sqlite3: not found
Weet iemand hoe ik bij sqlite kan komen? Vorige week lukte het nog wel (per ongeluk), maar nu niet meer.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:21
Volgens mij heb je gewoon een verkeerde of onstabiele versie van CM geinstalleerd, want anders heb je dergelijke problemen niet.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat zou kunnen. Het probleem is echter dat er nog informatie op de telefoon staat die niet weg mag. Daarom kan ik niet zomaar een nieuwe rom flashen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:58:

Ik heb dan in adb shell ~ # staan. (Wat betekend de “~”? )
~ is de home directory van de ingelogde gebruiker.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:05:
Oke, dat zou kunnen. Het probleem is echter dat er nog informatie op de telefoon staat die niet weg mag. Daarom kan ik niet zomaar een nieuwe rom flashen.
Daar kan je toch een backup van maken? :) (Titanium Backup)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:07:
[...]

~ is de home directory van de ingelogde gebruiker.
En dat hoort voor #? Ik heb dat nog nergens zien staan.

Verwijderd

Topicstarter
Thmz159 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:08:
[...]

En dat kan via cwm?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:18

TommieW

Numa numa.

dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:03:
Volgens mij heb je gewoon een verkeerde of onstabiele versie van CM geinstalleerd, want anders heb je dergelijke problemen niet.
In het principe als je een nieuwere versie van een ROM installeert, kan je weer booten zonder een data wipe te doen. Dus als je bijvoorbeeld van CM7 nightly naar CM7 M2 gaat, zou er niets fout moeten gaan.
Thmz159 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:08:
[...]

Gaat een beetje lastig als je er niet in kan.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Thmz159
Oh, was even vergeten dat je niet kon booten. :+ Uit een nandroid (wat je zou moeten kunnen maken in CWM) kan je sms'en/apps backuppen.

Verwijderd

Topicstarter
Thmz159 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:14:
[...]Uit een nandroid (wat je zou moeten kunnen maken in CWM) kan je sms'en/apps backuppen.
Ik ga dat maar doen denk ik en dan opnieuw flashen. Ik zag trouwens dat er alleen CM9 is voor de LG e400, dus dat zal er ook op staan i.p.v. CM7.

• dutchgio
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:28:
[...]

Ik ga dat maar doen denk ik en dan opnieuw flashen. Ik zag trouwens dat er alleen CM9 is voor de LG e400, dus dat zal er ook op staan i.p.v. CM7.
CM7 = android 2.3(.7)
CM9 = android 4(.0.4)

Verwijderd

Topicstarter
dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:33:
[...]

CM7 = android 2.3(.7)
CM9 = android 4(.0.4)
Volgens mij is het ook CM7, maar als ik op de website kijk van CyanogenMod dan zie ik alleen CM9.

Edit: ik heb even gekeken op de sd kaart, maar het is toch CM9. Er is echter wel een nieuwere versie van.
Als ik die flash via cwm zonder de gebruikelijke wipes dan staat alles er dus nog op?
En kan ik dat dan doen terwijl de usb verbonden is? (Anders kom ik niet in cwm namelijk)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 21:46 ]

• dutchgio
Als die rom zelf de /data niet wiped wel ja.
Maar dat lijkt me ongebruikelijk, vooral voor CM, dus dat zit wel goed

• Thmz159
Doe toch maar een nandroid, voor het geval dat... :p
(sommige onofficële Cyanogenmod roms hebben bij mij al eens de data gewiped.)

Verwijderd

Topicstarter
Thmz159 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:12:
Doe toch maar een nandroid, voor het geval dat... :p
(sommige onofficële Cyanogenmod roms hebben bij mij al eens de data gewiped.)
Ga ik doen ;) . Bedankt voor de hulp allemaal _/-\o_

Edit: ik heb de nieuwe versie van CM9 op de telefoon gezet. En inderdaad, alles stond er nog op. Dus ook de pin en het grote lettertype! Ik kan dus nog niet in de telefoon. Ik heb dezelfde stappen in adb gedaan als gisteren, maar ik blijf krijgen "sqlite3: not found".
Wat kan ik nu nog proberen?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 19:22 ]

Pagina: 1