Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Feat] Vanuit bookmarks naar nieuwe berichten

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Korte toelichting: ik spendeer 98% van mijn tijd op GoT met het volgen van gemiddeld ~25 topics (films, grappige plaatjes, enkele specifieke hardwaretopics, software, etc). Deze topics heb ik gebookmarked, en elke nieuwe GoT-sessie ga ik naar http://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks en kijk ik welke topics nieuwe replies hebben (gekleurde icoontjes).
Door te klikken op het gekleurde icoontje ga je meteen naar het eerste ongelezen bericht: perfect!
(Het zou overigens nog veel handiger zijn als je op de topic-titel mag drukken om standaard naar het eerste ongelezen bericht te gaan, maar dat terzijde)

Ik mis deze mogelijkheid echter in het responsive design.
Zie ik dit over het hoofd?
Zo niet, zijn er plannen om dit nog in te voeren?

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:00
Een +1 dit. Meende ooit al deze opmerking gelezen te hebben, maar kan 'm zo snel niet terug vinden. Ik zit hier met precies hetzelfde euvel, tenzij ik uiteraard ook iets over het hoofd zie :P

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:40
We hebben op deze plek gekozen voor bookmark bewerken, gezien je anders die functie helemaal niet hebt.

Als jullie liever de tekstballonetjes willen hebben en het niet kunnen bewerken van de bookmarks voorlopig voorlief willen nemen, dan kunnen we dat nog wel wijzigen :)

• Smultie
  • Niet online
Heel graag (in mijn optiek). Ik blijf nu scrollen!
Maar misschien nog beter om klikken op topic naam die functionaliteit te geven?!

[ Voor 9% gewijzigd door Smultie op 12-11-2013 20:46 ]

• Misha
Dat gedrag zou zeer inconsistent zijn vergeleken met de rest van de site. Dan zouden we dat overal moeten doorvoeren wat ik niet zie zitten. Gezien de tekstballon al vaker naar het laatste ongelezen bericht in het topic gaat, is het prima om die functie daar te houden. De enige plek die ik mij zo kan bedenken waar het nog niet zo werkt zijn de DM's. Die zouden het ook moeten hebben, maar dan moeten we eerst nog een andere manier verzinnen om DM's op gelezen/ongelezen te zetten. Voorlopig houden we ons echter niet bezig met de DM's, dus zal het daar nog even op zich laten wachten.

Maar dat neemt dus niet weg dat we hier ipv bookmark bewerken de tekstballonnetjes gaan neerzetten, als een aardige hoeveelheid Tweakers die de bookmarks veel gebruiken dat wensen :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

crisp

Devver

Pixelated

Wat is er op tegen om zowel het bewerk-coontje als het ballonnetje te tonen? Sowieso wijkt de weergave hier al af van andere listings waar de ballonnetjes een aparte kolom hebben.

Intentionally left blank

• Misha
Toen ik het samen met Joostbak aan het uitproberen was op 320px hield je heel weinig ruimte over voor de headline. We zagen toen best vaak dat titels van topics over veel regels liep. We zaten toen te denken of we de bewerkicon niet ergens anders konden neerzetten (ook voor A), maar daar zijn we niet verder mee gegaan. Dat is een beetje blijven liggen toen :+

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

crisp

Devver

Pixelated

Mja, functie over vorm wmb hoor ;)

Intentionally left blank

• Smultie
  • Niet online
Misha schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:46:
Dat gedrag zou zeer inconsistent zijn vergeleken met de rest van de site. Dan zouden we dat overal moeten doorvoeren wat ik niet zie zitten.
Er een instelling van maken mag ook hoor :-)

• Misha
crisp schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:00:
Mja, functie over vorm wmb hoor ;)
Ja, true :P
Smultie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:02:
[...]

Er een instelling van maken mag ook hoor :-)
Niet nóg een instelling! :P

• Smultie
  • Niet online
Misha schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:03:
[...]

Ja, true :P

[...]

Niet nóg een instelling! :P
Toch zie ik echt niet in waarom iemand vanuit de bookmarks iets anders zou willen zien dan de nieuwe berichten. Vanuit dat oogpunt is het ballonnetje wel klein (en op mobiele devices lastig te selecteren).

• Misha
Toch wil ik niet altijd naar de nieuwste berichten :) van sommige topics vind ik enkel de TS interessant, de reacties kunnen me verder gestolen worden. Maar anyway, het toevoegen van de tekstballonnetjes met een groot klikoppervlak ondervangt volgens mij al een groot deel

• Smultie
  • Niet online
Daar heb je ook een punt: iedereen heeft zo z'n eigen gebruiken natuurlijk. Een klikbaar ballonnetje zou een geweldige toevoeging zijn.

• Smultie
  • Niet online
Enig idee of en wanneer dit geïmplementeerd gaat worden?

• Misha
Eerst ervoor zorgen dat we een open beta kunnen draaien en nog een waslijst aan andere fixes doorvoeren, daarna gaan we hier naar kijken! :)

edit:

Help me morgen even herinneren dat ik hier een ticket voor maak. Ik zie dat ik dat nog niet had gedaan :+

[ Voor 29% gewijzigd door Misha op 21-11-2013 18:36 ]

• Smultie
  • Niet online
Bij dezen! :)

• Misha
Aangemaakt! Ik kan niet garanderen dat het bij de open beta of bij de eerste launch zit, maar het volgt wel spoedig! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Misha op 23-11-2013 21:46 ]

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 09:15

E-Rick

I love it :7

Ik mis ook de functionaliteit van het op het ballonnetje klikken om naar de eerste ongelezen reactie te gaan. +1 van mij dus!

Choose life

• Smultie
  • Niet online
Ja, helaas vandaag nog niet geïmplementeerd zag ik, maar hopelijk de volgende ronde!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
+1 op mijn mobiel miste ik dit direct bij het eerste bezoek aan het forum

• Misha
Het zit in de komende release, de eerste van het nieuwe jaar ;)

• Smultie
  • Niet online
Misha schreef op donderdag 19 december 2013 @ 07:09:
Nice! Goed nieuws!

• Smultie
  • Niet online
Ligt het nu aan mij, of is deze feature (stiekem) ingevoerd?

• Misha
Misha schreef op donderdag 19 december 2013 @ 07:09:
;)

• Smultie
  • Niet online
Ja, maar ik had nog geen .plan gelezen ;)

• Smultie
  • Niet online
Aah, en nu wel :)

Super werk. Erg blij mee!

[ Voor 46% gewijzigd door Smultie op 07-01-2014 13:14 ]

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 09:15

E-Rick

I love it :7

Nice, stukken beter!