Toon posts:

Gaming Desktop advies nodig! (inc lijst)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,89€ 194,89
1MSI Z87-G45 Gaming€ 125,95€ 125,95
1MSI R9 290 4GD5€ 356,50€ 356,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 73,50€ 73,50
1Corsair Carbide 300R€ 60,50€ 60,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,-€ 37,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,10€ 64,10
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 146,21€ 146,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.113,65

Dit is em ongeveer :) Hebben jullie advies? Kan iets beter of alles goed genoeg? Wil er ongeveer 1200 euro max aan uitgeven. Ben van plan om op een Full HD Monitor te spelen maar ik houd mn opties open voor eventueel extra scherm maar voor nu 1 scherm. Het is dus voor gaming en wil dat ie komende paar jaar goed meegaat voor eventuele nieuwe games. Ik weet niet of deze moederbord gedowngrade kan worden naar de G45 of is de GD65 het meer dan waard?

Edit:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming vooral

Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 euro max

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, maar daar heb ik geen advies over nodig perse

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, nou ja ik heb liever Nvidea dan AMD

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Goed geluid vind ik wel belangrijk

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 22:18 ]

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-04 13:42
kijk eens naar het DAA beleid en wijzig de post

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Ga je overclocken? Als je dat niet doet zou ik namelijk niet de 'K' versie nemen van de i5. Verder een beetje een overkill moederbord. Het geld dat je daarmee bespaard zou je aan bijvoorbeeld 16GB RAM uit kunnen geven, of aan een andere gpu. Verder ziet het er wel mooi uit.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses post is gewijzigd
Arthur-M. schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:16:
Ga je overclocken? Als je dat niet doet zou ik namelijk niet de 'K' versie nemen van de i5. Verder een beetje een overkill moederbord. Het geld dat je daarmee bespaard zou je aan bijvoorbeeld 16GB RAM uit kunnen geven, of aan een andere gpu. Verder ziet het er wel mooi uit.
Ik ben inderdaad van plan om te overclocken. Kan ik beter de G45 nemen dan bijvoorbeeld? Ik weet niet, maar ik denk dat ik aan 8GB al voldoende heb. Welke andere GPU suggereer je?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

neem een R9 280x. Meer VRAM, en Mantle kan vrij leuk worden, komt iig uit voor BF4. Ook is dat ding goedkoper.

Mobo is veels te duur, pricewatch: MSI Z87-G41 PC Mate is een leuk goedkoop plankje.

Wat ook nog wel in je budget kan: een R9 290 met Accelero. Zelfde prestaties als een GTX780, maar dan 40 euro goedkoper, stiller en erg lekker overklokbaar.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:25:
neem een R9 280x. Meer VRAM, en Mantle kan vrij leuk worden, komt iig uit voor BF4. Ook is dat ding goedkoper.

Mobo is veels te duur, pricewatch: MSI Z87-G41 PC Mate is een leuk goedkoop plankje.

Wat ook nog wel in je budget kan: een R9 290 met Accelero. Zelfde prestaties als een GTX780, maar dan 40 euro goedkoper, stiller en erg lekker overklokbaar.
Ik ben zelf niet zo'n fan van ATI/AMD vindt de drivers van Nvidea velen malen beter. Maar ik weet niet of dit nog steeds zo is? Ook heb ik een mooi scherm gevonden. pricewatch: Asus VG248QE Zwart deze heeft ook een LightBoost optie. Ik weet niet dat ook is voor de AMD kaarten?

Ik heb zelf een killer netwerk kaart in mijn oude pc en de MSI videokaart heeft dat ook dus ik denk dat ik die behoud.

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Scherm?

Games?

Setttings?

Hoeveel AA?

Hoveel fps wil je halen?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Moet je ook nog een scherm meenemen naar je systeem? In dat geval lijkt het mij een goed plan om 1000,- voor je systeem over te houden en 200,- voor een scherm. Een goed scherm van ongeveer 200,- is de Dell U2414M. Kost op het moment 230,-, en dan heb je een goed scherm.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Drivers zijn een flink stuk beter geworden. Ik merk nu zelf eigenlijk geen verschil meer tussen die twee qua drivers.

Netwerk-killers zijn echt onnodige gimmicks. Het is wss vooral een placebo effect dan dat het zowaar nuttig is. Heb er al wat over gelezen, maar het verschilt niks in ping en is soms zelfs langzamer. Dus dat dure mobo is alleen leuk voor je e-peen. Een goedkoop mobo is bijna net zo goed.

Dat scherm zou ik direct overslaan. TN is meuk, moet je niet willen. Echte progamers hebben er misschien baat bij, maar een goed AMVA of IPS scherm is veel mooier en is net zo smooth. Zelf heb ik liever AMVA omdat ik dat hoge contrast erg mooi vind. Overigens kunnen AMVA's ook op 75hz lopen, toch weer 15 meer dan de 60hz van IPS.

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart is een prima monitor, ook weinig inputlag en motionblur.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:37:
Drivers zijn een flink stuk beter geworden. Ik merk nu zelf eigenlijk geen verschil meer tussen die twee qua drivers.

Netwerk-killers zijn echt onnodige gimmicks. Het is wss vooral een placebo effect dan dat het zowaar nuttig is. Heb er al wat over gelezen, maar het verschilt niks in ping en is soms zelfs langzamer. Dus dat dure mobo is alleen leuk voor je e-peen. Een goedkoop mobo is bijna net zo goed.

Dat scherm zou ik direct overslaan. TN is meuk, moet je niet willen. Echte progamers hebben er misschien baat bij, maar een goed AMVA of IPS scherm is veel mooier en is net zo smooth. Zelf heb ik liever AMVA omdat ik dat hoge contrast erg mooi vind. Overigens kunnen AMVA's ook op 75hz lopen, toch weer 15 meer dan de 60hz van IPS.

pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart is een prima monitor, ook weinig inputlag en motionblur.
Wat is naast de onnodige netwerk kaart beter voor de G45? Ik heb inderdaad gelezen dat IPS schermen mooier zijn. Bedankt voor je suggestie? Ik ga mijn eerste PC ooit bouwen dus denk niet dat ik de skills heb om die arctic cooler is op te installeren. Is de R9 290 beter dan de R9 280x? Is Nvidea dus eigenlijk out of the question omdat de AMD/ATI beter zijn?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De 290 is flink sneller. AMD is vooral beter in prijs/kwaliteit. Je betaald [flink] minder voor dezelfde prestaties, daarom wordt AMD zoveel aangeraden.

De G41 is een vrij simpel overclock bordje. De G45 heeft meer [nutteloze] dingetjes, en de G65 is gewoon een enthousaist bordje, dat zijn gewoon bordjes om mee te showen "kijk eens wat ik heb"

Verwijderd

Topicstarter
Is de 290 ook nog steeds goed zonder de arctic cooler of is dat een must?

Ik heb even gezocht naar prijzen en zag de 290x voor 90 cent meer of klopt dit niet?

https://www.4launch.nl/sh...O-4lsmG4LoCFcTLtAodYCUArQ

https://www.4launch.nl/sh...Nutg8qG4LoCFQ7LtAodixYABQ

Ik denk dat dat een foutje is :P

Ook ben ik nieuw met videokaarten ik zie dat je de r9 290 van MSI hebt en Asus en XFX. Wat houdt dit precies in?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 21:11 ]

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 09:05

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:01:
Ook ben ik nieuw met videokaarten ik zie dat je de r9 290 van MSI hebt en Asus en XFX. Wat houdt dit precies in?
Dit zijn allemaal dezelfde kaarten op hetzelfde design gebaseerd maar allemaal door een andere fabrikant gemaakt. Er zitten dus wel kleine verschillen tussen zoals hogere snelheden, meer geluid of een betere koeling, maar echt heel grote verschillen hoef je niet te verwachten.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Verwijderd

Topicstarter
Alright bedankt voor de suggesties allemaal! Ik denk dan dus dat ik een andere moederbord neem en de R9 290 koop. Dan zou alles bij elkaar toch prima zijn en waar voor me geld krijgen?

Ik zie trouwens nog dat ik een cd drive moet haha. Suggesties?

Oke ik het lijkt me toch best vet om in 3D te gamen. Ik zie bijvoorbeeld dat de asus vg248qe nvidea 3D ready is alleen kan de R9 290 ook 3D vision creeeren?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 23:20 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als er staat: "Nvidea 3D ready" zal het niet met een AMD kaart werken. ;)

Je moet dan wel nog een bril bijkopen.
Nvidia 3D Vision 2 Wireless Glasses kit
(Volgens mij was er ook een enkele bril versie, maar die kan ik voorlopig niet terugvinden)

[ Voor 72% gewijzigd door Robbedem op 13-11-2013 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij staat de 2 voor versie 2 :P

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Aha, juist!, stom van mij |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Robbedem op 13-11-2013 13:28 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ik zou toch een Accelero kopen, al dan niet de Hybrid. Die laatste is wat duurder, maar makkelijker te plaatsen. Tis een soort H80, maar dan voor je gpu.

Pagina: 1