Toon posts:

Windows flipt na vervanging mobo + Cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn mobo en cpu vervangen (Zie hieronder wat).
Nu heb ik het er kwakkeloos ingezet, ssd geformateerd, windows er opnieuw opgezet en nou loopt windows super traag en blijf updates uitvoeren. Kan iemand mij vertellen moet ik misschien iets instellen op mijn mobo (in bios) wat ik niet gedaan heb ofzo?

Groetjes,

Dennis
Mijn pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,89€ 194,89
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 93,-€ 93,-
1Club3D Radeon HD 7950 royalKing€ 205,-€ 205,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 50,90€ 50,90
1Cooler Master Centurion 6 Zwart€ 55,-€ 55,-
1Scythe Mugen 3€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 75,68€ 75,68
1Corsair CX600M€ 59,99€ 59,99
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 883,46

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:21

Esumontere

Floep, banaan.

Een verse installatie van Windows 7 heeft zo'n 300 updates af te draaien voordat hij lekker loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ow ik denk dat ik het al heb. Hij zag in de partities mijn sdd als een beschadigde schijf. Na hem 'gerepareerd' te hebben lijkt er wel iets te verbeteren. Ff kijken of hij beter gaat lopen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Controleer de disk dan gelijk even of die nog wel goed is, en niet of het ding daadwerkelijk aan het sterven is.

Verwijderd

Topicstarter
Mogelijk dat er iets overleden is nu ja. Als ik me pc aanklik zie ik dat scherm van mijn moederbord en vervolgens niks meer... Kom wel in de bios maar verder niet...

Hoe check ik of mijn ssd overleden is? Of valt er via een manier te zien of mijn mobo of gpu ofzoiets niet connect ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Begin eens met het kijken naar de SMARTdata, via bijvoorbeeld Crystal Disk Info. Post dan gewoon een (volledig) log/screenshot hier, dan kunnen we er vast wel wat meer zinnigs over zeggen.

Als je nu boot zonder drive eraan? Kom je dan nog wel voorbij de post?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zie je dat voor je? De sata kabels van mijn harde schijf en ssd loshalen en pc aanzetten?

En kan dus geen Crystal Disk info plaatsen omdat ik niet kan opstarten en dus programma's runnen...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

chipet drivers geinstallerd ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Zeer zeker fish, de pc heeft ook 1 avond volledig goed gelopen. Heb battlefield 4 kunnen spelen. Met de temperatuur van mijn mobo, cpu en gpu prima in orde....

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:28
Ik heb dit eerder gezien met SSD's, mijn vriendin had dit exact zelfde probleem. Nieuwe Windows 7 installatie, na 1 reboot alles mega traag. Probleem zat hem in de samenwerking van de SATA chipset van het mobo en die van de SSD. Zij is toen overgestapt van een Samsung 830 (na eerst een 2e exemplaar geprobeerd te hebben) naar de Crucial M4 en heeft nooit meer problemen gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 14-11-2013 14:59 . Reden: Toevoeging 2e exemplaar ]

Verwijderd

Topicstarter
'Lolgast' PRECIES wat ik had ja!! Het is me na wat kloten gelukt om nu weer een windows erop te installeren. Ik ga eens kijken of hij het beter ga doen en ga Crystal Disk eens uitproberen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:49:
Hoe zie je dat voor je? De sata kabels van mijn harde schijf en ssd loshalen en pc aanzetten?
[...]
En kan dus geen Crystal Disk info plaatsen omdat ik niet kan opstarten en dus programma's runnen...
Maar dat kun je op een ander systeem doen, als je systeem er helemaal mee weigert op te starten.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:05:
'Lolgast' PRECIES wat ik had ja!! Het is me na wat kloten gelukt om nu weer een windows erop te installeren. Ik ga eens kijken of hij het beter ga doen en ga Crystal Disk eens uitproberen
Wij hadden hier geen baat bij. Elke Windows 7 installatie stopte met goed werken na 1 à 2 reboots. Ook de performance tests van de SSD waren om te huilen op die momenten. Echt bizar en i.c.m. haar laptop op dat moment ook niets van te vinden op het internet. Samsung leverde bij die 830 ook een stukje software om de SSD te optimaliseren oid, maar dat mocht ook allemaal niet baten.

Ik hoop dat je er uit komt :)
Pagina: 1