Google Calendar syncen met Microsoft Exchange account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-05 20:57
Beste Tweakers,

Ik gebruik mijn agenda nu al een tijdje compleet online en het programma wat ik hiervoor gebruik is Google Calendar. Mijn hogeschool gebruikt een Microsoft Exchange account voor een digitaal rooster. Ik kan via de Google Calendar app op mijn Android telefoon het Exchange account probleemloos toevoegen en dat werkt ook allemaal goed. Echter, ik probeer nu datzelfde account toe te voegen op het Google Calendar programma op mijn PC, maar helaas weet ik niet hoe dit werkt.

Weet iemand hoe je op Google Calendar op de PC een Microsoft Exchange account toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Niet....MS Exchange maakt gebruik van MAPI en ActiveSync, net 2 protocollen die Google zoveel mogelijk buiten de deur houdt tegenwoordig.

Je kunt wel je google calendar weergeven in Outlook, de zakelijke email/groupware client van Microsoft. Als je gebruik zou maken van Outlook kun je zowel je hogeschool agenda/mail/contact personen raadplegen als ook je Google calendar.

http://office.microsoft.c...calendar-HA010167495.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Ah oke! Wat als ik een nieuwe afspraak in Outlook zet via m'n PC, wordt het dan ook op de Google Calendar app weergegeven op mijn Android phone? Of werkt het niet omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Niet met de gratis Gmail. Wel als je een google apps abonnement afneemt. Dan kun je
https://tools.google.com/dlpage/gappssync gebruiken

Of krijg je waarschijnlijk ook ActiveSync ondersteuning op Gmail en kun je eventueel gewoon een Gmail account toevoegen aan Outlook naast je hogeschool account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Ah oke, dus ik zal Outlook moeten gaan gebruiken. Maar worden de afspraken die ik in Outlook maak dan ook in mijn Android Google Calendar gezet? Of zal ik dan Outlook op mijn phone moeten downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Niet online
Enkel Outlook zal afspraken niet in je Android Google Calendar zetten. Outlook is een groupware client die werkt met het ActiveSync protocol
Je kunt dan mail, contactpersonen en agenda synchroniseren met elke dienst die ActiveSync ondersteunt.
Zoals daar zijn:

- Exchange Server 2010/2013
- Office 365 (Exchange Online) dit gebruikt je hogeschool waarschijnlijk.
- Hotmail/Livemail/Outlook.com, eigenlijk zo'n beetje de gratis Office 365 variant
- Google Apps for Business. De betaalde variant van Gmail

Je kunt dus wel je afspraken synchroniseren tussen Outlook en je android telefoon alleen gebruik je dan bijvoorbeeld je agenda van de Hogeschool. Je android telefoon is immers in staat om meerdere agenda's bij te houden en weer te geven. Maakt het voor jou veel verschil in welke agenda de afspraak nu eigenlijk staat? Als dat niet het geval is, is dat een optie.
Vind je Gmail fijner werken, wil je het van Google? Neem dan een betaald account ($5 per maand) en je krijgt ActiveSync ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik zal me gaan verdiepen in Outlook. Is het overigens ook mogelijk om een agenda te kopiëren naar Google Calendar? Dus in plaats van synchroniseren gewoon handmatig (in één keer) de data naar m'n Google Calendar verplaatsen?

[ Voor 56% gewijzigd door Belecthor op 18-11-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierey
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-05 17:16
Je kunt je hele agenda makkelijk van Outlook naar Google Calendar verplaatsen. Andersom kan ook. Zie hiervoor
http://office.microsoft.c...ndar-HA010167495.aspx#BM2

Je moet kiezen: of een Outlook agenda of een Google Calendar. Beide synchroniseren lukt niet, tenzij je een abonnement neemt. Maar in veel agenda-apps kun je beide tegelijk lezen. Dan maakt het wellicht niet uit waar je agenda data staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

pierey schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:00:
Je moet kiezen: of een Outlook agenda of een Google Calendar. Beide synchroniseren lukt niet, tenzij je een abonnement neemt.
Je reageert wel op een heel oude discussie. Maar verder geldt:

Vertel dat maar niet tegen outlook op mijn pc mijn PC, op mijn laptop, mijn Gmail account en ook de outlook van mijn vrouw op haar laptop en haar gmail account. Die zijn prima onderling te synchroniseren.
Maar je moet er wel een (goedkoop) stukje software voor kopen

http://www.fieldstonsoftware.com/software/gsyncit3/

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 05-09-2014 10:52 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1