Memoryclock VGA doet raar.

Pagina: 1
Acties:

• NassayA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2023
Beste mede Tweakers,

Ik ervaar problemen met mijn ASUS HD7970 dc2t. Bij een enkele monitor draait hij idle lekker kalm maar zodra ik er 1 monitor bij aansluit gaat hij van zijn stokje. Gewoon op desktop draait mijn Memory op volle toeren waardoor de warmte echt de spuigaten uit loopt. Is dit normaal of maak ik mij voor niets druk? Zover ik weet zou de kaart zichzelf toch terug clocken op desktop.

Cheers,
Nick.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:34

Nemesizz

Untouchable

Met 2 monitoren moeten de clockspeeds en voltages wel iets hoger dan 1 monitor, echter niet zoveel dat de kaart op 100% gaat draaien en 'van z'n stokje gaat' (crashed ie?)

Misschien even checken of het geen bitcoin miner 'virus' is, die zijn de laatste tijd vaak wel lastig (al zou je daar verwachten dat ie bij single monitor ook zou doen).

• NassayA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2023
IK heb ff gevraagt aan een kameraad die dezelfde kaart heeft hij ondervindt het zelfde. memory clock gaat naar max zodra er meer monitoren achter zitten. Dus het lijkt me dan normaal dat de kaart dat doet. Een Virus kan het zijn maar lijkt me onwaarschijnlijk die is een frisse install van 2 dagen oud. Maar hij crashed niet gpu zelf clocked zichzelf terug van 1.1 Ghz naar 300 Mhz maar het geheugen van de kaart blijft op 6000Mhz staan. Haal ik er een achter weg clock hij zichzlef wel terug naar 600Mhz temperatuur verschil is idle 1 monitor 31 graden en met 2 monitoren 45 graden idle

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:34

Nemesizz

Untouchable

Als ie niet crashed en die temps houdt zou ik me er geen zorgen om maken.
(mijn Radeon deed het tegenovergestelde, met meerdere monitoren bleven de memoryclocks te laag en kreeg ik corrupt beeld).