Toon posts:

Kenwood receiver zonder geluid: level indicator kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn ongeveer 15 jaar geleden nieuw gekochte Kenwood KR-V999D receiver weer eens van stal gehaald en aangesloten.

Nu lukt het mij helaas niet meer om er geluid uit te krijgen. Na het aanzetten hoor ik een klik en begint meteen het lampje van de 'level indicator' te branden. Dat er wel signaal wordt opgevangen en verwerkt blijkt als ik het volume helemaal naar max draai, dan hoor ik heel zacht wel de muziek.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Thanks!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-01 23:58
Kijk of die op ''mute'' staat.
Maar zo als het klinkt zal ik je aanraden te power transistoren eventjes opnieuw te solderen, mocht het zo blijven, kijk dan of je misschien een keer nieuwe transistoren kunt kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Hi Speakerfreak95,

Dank voor je reactie. De versterker staat zeker niet op 'mute', dus dat is het niet.. :)

Als het om de door jou genoemde power transistoren gaat heb ik geen idee waar ik die in het apparaat kan vinden. Kan je misschien een indicatie geven van hoe die er uit zien en waar in de buurt ik ze zou kunnen vinden?

Thanks!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Juist aangesloten? Geen knopje zoals 'tape monitor' oid ingedrukt? Juiste input gekozen?

Voor de zekerheid kan je even een foto maken van de achterkant en voorkant van het apparaat, kunnen we even meekijken :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-01 23:58
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:22:
Hi Speakerfreak95,

Dank voor je reactie. De versterker staat zeker niet op 'mute', dus dat is het niet.. :)

Als het om de door jou genoemde power transistoren gaat heb ik geen idee waar ik die in het apparaat kan vinden. Kan je misschien een indicatie geven van hoe die er uit zien en waar in de buurt ik ze zou kunnen vinden?

Thanks!
Ik zie nu pas dat je geantwoord had, dit is meestal makkelijk te vinden, meestal zit er een heatsink ik, een soort passieve koeler.
Aan die heatsink zitten meestal een soort chips, of grote banken (STK****) die pinnen moet je zoeken op de bodem van je versterker en soldeer die opnieuw.