[T-Mobile] dwang tot omzetten oud Flex voor goed internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De titel komt misschien wat spannend over maar volgens mij dekt hij de lading wel. Ik wil op dit moment vooral de ervaringen van medetweakers eens toetsen. Ook meer omdat T-Mobile en ik blijkbaar lijnrecht tegenover elkaar staan. De situatie:

Ik heb een Flex 15 abonnement met een Web'n'walk Standard Vast internetbundel. Met deze bundel zou de maximale snelheid 384/64 Kbps zijn. Nu heb ik niet de illusie dat ik die snelheid altijd zal halen maar gemiddeld kom ik op 30/4 Kbps (of zoiets). Ook is er vaak geen data verbinding mogelijk terwijl ik wel volledig bereiken 3G heb. Ik ben erg blij met wifi zeg maar! :)

Ik ben hier al maanden mee in overleg met T-Mobile maar wordt steeds teruggeduwd. Ik heb al brieven moeten schrijven, lijstjes maken met data, tijd en plaats van de slechte verbinding en screenshots moeten maken. Alles wat ik daarna indien wordt zonder overleg met mij afgewezen als klacht. Dat schiet dus niet op.

De enige oplossing volgens T-Mobile is overstappen naar een ander abonnement met een ander internetplan want wat ik nu heb kan anno nu helemaal niet meer (volgens T-Mobile). Ik ben het hier niet echt mee eens omdat het tot 2012 goed werkte. Ook heb ik als proef tijdelijk een sneller Het lijkt er bijna op dat de oude abonnementen standaard worden afgeknepen om mensen maar snel over te laten stappen. Dit is echter een gedachte, geen bewezen feit.

Hoe zit dit met andere tweakers met een oud Flex abonnement met Web'n'walk Standard Vast?
Hebben jullie ook tegenvallende resulaten voor internet of ben ik hier alleen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
De webnwalk standaard bundel is prima voor mail/whatsapp/browsen/licht streaming gebruik.
Heb de bundel tot voor kort ook heel lang gehad, en nooit het idee gehad dat er iets wordt afgeknepen, en de snelheid lag altijd tegen het maximum aan wat je met deze bundel kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb hier ook nog een Flex 15 (sim only) en W'n'W Standard abo. Zojuist wifi maar even uitgezet en de Ookla speedtest app (1e resultaat bij zoeken op speedtest in de Android Play Store) geïnstalleerd en opgestart. Deze geeft 370kbps/80kbps aan, dus daar zit het wel goed.

Zelf heb ik eigenlijk nooit op de snelheid gelet, over het algemeen werkt het wel, al kom ik nog wel eens plekken tegen waar T-Mobile geen 3g dekking heeft en dan is het uiteraard niet voorruit te branden....

Misschien een domme vraag, maar weet je zeker dat je B en b niet door elkaar haalt? ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Vonkie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:11:
De webnwalk standaard bundel is prima voor mail/whatsapp/browsen/licht streaming gebruik.
Dat was het bij mij ook, tot en met begin dit jaar. Toen kreeg ik steeds vaker een timeout of hele trage verbinding. Daarvoor werkte het inderdaad goed genoeg.
Raven schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:27:
Ik heb hier ook nog een Flex 15 (sim only) en W'n'W Standard abo. Zojuist wifi maar even uitgezet en de Ookla speedtest app (1e resultaat bij zoeken op speedtest in de Android Play Store) geïnstalleerd en opgestart. Deze geeft 370kbps/80kbps aan, dus daar zit het wel goed.

Misschien een domme vraag, maar weet je zeker dat je B en b niet door elkaar haalt? ;)
Geen domme vraag hoor, ik heb die fout overigens wel al eens gemaakt, maar nu ook gekeken met speedtest (overigens iPhone) maar gemiddeld rond die 30... 100 is tot nu toe maximaal... en dan gewoon 3G dekking (in beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, in dat geval, stuur wat Tweets (die iedereen kan zien) en begin dan over contractbreuk ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 13-11-2013 10:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:33:
Hmm, in dat geval, stuur wat Tweets (die iedereen kan zien) en begin dan over contractbreuk ;)
Grote kans dat z'n contract voor Flex al is verlopen, en dat deze per maand wordt verlengd. Er is dan geen sprake meer van contractbreuk, omdat T-Mobile dit type abonnement simpelweg niet meer aanbiedt. Ze kunnen je dan inderdaad 'dwingen' om over te stappen naar een nieuw type abonnement, of over te stappen naar een andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oh crap, daar had ik niet aan gedacht. De laatste keer dat je met 2 jaar kon verlengen is geloof ik al meer dan 2 jaar terug. Dus dan is het contract inderdaad voorbij en maandelijks verlengd.

[ Voor 66% gewijzigd door Raven op 13-11-2013 12:20 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:13
Al een andere telefoon geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 16:30

psy

Ik heb ook al jaren een Flex15 met web&walk (plus)
Deze haalde altijd zijn cap van 1 Mb/s. Na 2GB gng dit terug naar 384 Kbps en ook dat werd gehaald.

Inmiddels ben ik wel over naar een ander MTV mobile (tevens t-mobile) abo....deze is "ongelimiteerd" en haalt gemeten 4 Mb/s :|
dus zoveel harder gaat het nu ook weer niet ;)

vergeet je flexbundel niet op te bellen he _/-\o_
www.thoorn.nl

[ Voor 11% gewijzigd door psy op 13-11-2013 12:35 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar daar is het goedkoopste internetabo wel duurder dan W'n'W Standard, bellen daarentegen weer goedkoper, al heb ik de voorwaarden van de belbundel nog niet bekeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 13-11-2013 12:39 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Het is ook niet bedoeld als tip. Was tijdelijke actie waar ik op in ben gegaan.

Ik betaalde voorheen bij Flex15 met web&walk+ 31,20 euro.
Nu ga ik 24 maanden 29,50 betalen en krijg dan de volle snelheid en een databundel van 6 GB
Plus een gratis HTC One.

Natuurlijk nu geen Flex-voordeel meer maar die voorwaarden waren zo goed dat ik meteen gereageerd heb :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah okee :)

€31,20? Ik betaal ongeveer €18,- voor de Flex15 en W'n'W abo samen. Maar ik vermoed dat jouw (vorige) abo ook incl toestel was? Die HTC One is niet gratis overigens :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja sim-only is helft van de prijs
Dus Flex15 = 7,50
Web&walk = 10
Plus nog kleine verhoging BTW. Klopt precies
Ik had inderdaad in 2010 verlengs met een nieuwe iPhone. Paar weken daarna kon dat ook niet meer bij Flex dus flinke mazzel gehad.

MTV Mobile was een zeer tijdelijke actie. HTC One was echt gratis (iig niet bijbetaald) met 150 belminuten en 6GB data, kosten normaal 59,- euro, nu 24 maanden 50% korting is 29,50

Soms hebben nieuw geopende t-mobile shops ook wel zo'n soortgelijke actie. Toeslaan dan. Ik vond het een waardig vervolg op het mooie Flex abo. Hoe vaak ik niet in het buitenland bundels uit mijn Flex tegoed heb betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die bijbetaling zit in de maandelijkse kosten :P Grote kans dat de simonly variant van dat abo een stuk goedkoper is omdat er geen toestel bij zit.

[ Voor 50% gewijzigd door Raven op 13-11-2013 15:43 ]

Oscar Wilde

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18
mijn abbo is ook niet vooruit te branden (ook web en walk). maar ik denk dat dit gewoon aan het netwerk van t-mobile ligt. Ik zit ook te kijken of ik niet over kan stappen naar een andere provider

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
rvtk schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:24:
Al een andere telefoon geprobeerd?
Ja. Helaas geen verbetering (was iPhone 3GS). Baal er gewoon van want was opzich wel tevreden met T-Mobile maar dit schiet niet op. Kan netwerk zijn, kan iets anders. T-Mobile doet overigens opnieuw onderzoek maar of dat iets zal opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Hier ook goede ervaring met web n walk. Natuurlijk, 384 is niet echt meer van deze tijd, maar hij haalt het netjes en is prima bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Ben nu, in overleg met klantenservice, overgezet naar Web'n'walk Standard Plus internetbundel waarmee ik 1 Mbps/384 Kbps zou halen. En na 3 dagen lijkt dat ook te lukken (upload zit iets lager).
Dus raar dat ik met dit tariefplan precies zou halen wat ik hoor te halen en met het andere niet?
Maar we wachten deze maand even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kickje:

Ik heb een vergelijkbare situatie met de TS (Flex-15 en Web&Walk) en ook ondraaglijk langzaam internet op het werk. Ook contact gehad en deze kan niets voor mij betekenen, behalve dan dat ik gewoon goed bereik moet hebben. En dat terwijl ik dankzij Flex 750 euro beltegoed heb.....

Wat ik wel zie, ik zit naast een universiteitscampus en zie de volle parkeerplaats met vele honderden auto's. Zijn deze allemaal weg (na 17:00 of tijdens vakanties) dan heb ik gewoon goed bereik. Fiets ik weg naar andere plekken, dan heb ik goed bereik. Conclusie, de zendmast (staat er maar 1) is overbelast en daarom heb ik niets qua bereik.
Wat ik vermoed is dat medio September T-mobile actief ontmoedigingsbeleid doet. Voor je flex-15 krijg je minder beltegoed (geen 15 euro maar 12.83). Voor je Web&Walk moet je inflatiecorrectie betalen (2.9% duurder) en de volgorde van serveren via de 3G-masten zal inmiddels ook zijn dat je onderaan de lijst staat, dus ook onder de goedkoopste virtuele providers van het netwerk. Is het druk dan heb je simpelweg pech.

Hun beleid werkt, ik ga weg en kom nooit meer terug bij T-mobile :w. Telefonie is uiteindelijk ook een service en een bedrijf dat mij slechte producten levert zodat ik moet overstappen en 750 euro beltegoed kan afschrijven is mij gewoon kwijt. T-mobile levert GEEN service

Inmiddels via thoorn al minder dan 100 euro beltegoed
Pagina: 1