Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cas.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01-2021
Hallo medetweakers,

Ik heb een Alcatel OT-995 en sinds een halve week loopt de accu heel snel leeg.

Nu had ik op internet gelezen, dat als je de telefoon aanzet met Volume-up+Power, dat je dan de battery-stats kunt wissen en de accu misschien weer langer mee gaat.

Nu heb ik dat gedaan: Power+Volume-up, de telefoon gaat aan met een Android-plaatje met een uitroepteken, en reageert verder nergens meer op. Accu eruit en opnieuw erin, betekent hetzelfde verhaal!

Wie kan mij helpen? De telefoon is niet geroot, en draait op ICS.

Alvast bedankt!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-11 16:48
Ik denk dat de Android-installatie is beschadigd. Heb je nog garantie? Zo ja, zou ik het eerst verhalen op de garantie.

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 11:39
Heb je al geprobeerd niet de accu eruit te halen maar de telefoon gewoon uit te zetten met de powerknop?
Lijkt er op dat je in de recovery-modus zit namelijk.

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:41
Een accu gaat echt niet langer mee als je de battery-stats reset.
Broodje aap.

@dragoncry: nog uitter zetten dan door de accu eruit te halen, kan niet.

[ Voor 31% gewijzigd door mark_vs op 12-11-2013 16:09 ]

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 11:39
mark_vs schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:07:
En een accu gaat echt niet langer mee als je de battery-stats reset.
Broodje aap.
Niet helemaal, als het os "denkt" dat de accu leeg is gaat hij uit, accu-stats wissen, zorgt er dan voor dat het os weer de "normale" waardes uitleest als ik me niet vergis...

Dus werkelijk is de accu 70% vol, maar het os geeft maar 30% aan, een reset van accu-stats, lost dit probleem op.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-11 20:56

Sorbo

Uw hulp in huis!

Power + volUP is geen manier om je batterijstats te resetten, maar een manier om in de recovery te komen. Eenmaal in die modus reageert de telefoon alleen nog maar op instructies via de USB kabel, en niet meer op het scherm of knoppen.

Gewoon even de batterij er uit halen, en niet meer proberen power + volUP te gebruiken.

Het resetten van de batterystats is alleen mogelijk met een custom recovery a la clockworkmod of TWRP, maar zal in jouw geval niets uitmaken, tenzij ie bij bijvoorbeeld 40% magischerwijs op is.

Het kan geen "beschadigde" android installatie zijn, óf je batterij zit aan het eind van zijn levensduur, óf een app op je telefoon gebruikt zo veel resources dat die je batterij sneller leegtrekt

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:21
Sorbo schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:14:
Power + volUP is geen manier om je batterijstats te resetten, maar een manier om in de recovery te komen. Eenmaal in die modus reageert de telefoon alleen nog maar op instructies via de USB kabel, en niet meer op het scherm of knoppen.
Dat klopt niet helemaal, want er zijn ook telefoons met een standaard recovery, die gewoon via de fysieke knoppen te besturen en waar geen usb-kabel nodig is.
Maar daar ontbreekt de optie om batterijstats te resetten.
De laatste versies van CWM hebben die optie ook al niet meer, dus dat je om deze stats te wissen de recovery modus nodig hebt is ook juist..

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:25
(de discussie ontspoort een beetje denk ik...)

bottom line, in recovery (stock of custom) ga je dit niet fixen

er zijn 2 mogelijke oorzaken":
- software (een foute app of instelling zorgt ervoor dat je telefoon niet meer in deep sleep gaat)
- hardware (accu versleten/stuk, dit kan heel snel gaan)

de eerste valt heel goed te checken met apps als wakelock detector of better battery stats. Als hier niks geks uit komt dan is wellicht je accu stuk. dan zou je moeten kijken of je eenzelfde accu kan lenen om te testen, of je koopt er 1.

ik zet mijn geld op een software probleem

(en wat betreft de battery stats wis hoax: http://lifehacker.com/578...-wiping-its-battery-stats
https://plus.google.com/u...0261832/posts/FV3LVtdVxPT)

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 12-11-2013 16:38 ]

Strava

Pagina: 1