Wil graag mee helpen!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 11:01
Hallo, ik zou graag mijn pc beschikbaarstellen aan een goed doel.
Echter kan ik de WIKI niet op en de site van DPC is redelijk verouderd.

Mijn vraag, waar vind ik actuele informatie over de doelen, en waar vind ik de client!?
Wel heb ik me al geregistreerd op DPC website.

Graag hoor ik iets van jullie. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 12:53

itsalwaysme

Graast voor DB

Waar zou je mee willen meehelpen? Welk project ?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YpS
Waar kan ik info vinden over de projecten die DPC ondersteund?

(ik kan het echt nergens fatsoenlijk vinden... :-( )

[ Voor 13% gewijzigd door YpS op 12-11-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Dit lijstje dekt de lading aardig:

[Climate Prediction]
[Cosmology@Home]
[DPAD]
[Einstein@Home]
[Folding@Home]
[Leiden Classical]
[Malariacontrol]
[OGR-27]
[PrimeGrid]
[RC5-72]
[Rosetta@home]
[SETI@home]
[SoB]
[World Community Grid]

Client hangt af van het project wat je kiest.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Laatst online: 23-09 22:46

Pyrus

Hardknock life

Nee hoor, ligt niet echt aan jou. Onze website is behoorlijk hard toe aan onderhoud. Je zou hier in het forum kunnen kijken naar de projecten waar hitparades (resultaten van de vorige dag) van gepost worden om een idee te krijgen welke projecten het populairste zijn op het moment, maar we kunnen je natuurlijk ook een beetje helpen :)

Wat voor type project vind je interessant om mee te helpen. De opties zijn: wiskundige (bv. priemgetallen vinden), natuurkundige (bv. deeltjesversneller), sterrenkundig (modellen van het universum doorrekenen bijvoorbeeld), cryptografie (aantonen dat er idioot veel rekenkracht en tijd nodig is om een code te kraken), medisch (bv onderzoek naar medicijnen voor malaria, aids of kanker etc.) en overig.

Voor bijna alle projecten zul je het BOINC platform van Berkeley moeten installeren. Als je die client installeert, kun je je vervolgens bij een project aanmelden en in BOINC instellen dat je er aan mee wilt doen. Op de site van het project moet je dan nog even aangeven dat je bij de Dutch Power Cows wilt horen en klaar is kees! :)

Om maar gelijk voor de advanced options te gaan, kun je er ook voor kiezen om een account manager als BAM! te gebruiken. Van hier uit kun je je vervolgens aanmelden bij projecten, je computer(s) beheren en nog wat dingen. Het voordeel is dat je alles vanaf een plek kunt doen en je zeker weten overal dezelfde login gegevens hebt. (Dit geldt overigens allemaal niet voor projecten die geen BOINC gebruiken natuurlijk.)

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:12
Alvast een hartelijk welkom *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:27
Op de eerste pagina van de DC Vault staan wat projecten globaal uitgelegd in het Nederlands, ik denk dat je dat voor nu misschien het meest zoekt.

Toevallig was ik laatst ook op de DPC site zelf en kon daar ook bar weinig vinden. Aan de meest diehard users hier, is het niet wat om voor de hoofdprojecten hier een apart (gesloten) topic als Wiki te maken? En vervolgens door te koppelen via het DC FAQ? Ik zou namelijk zelf wel een stukje over GPUGRID willen schrijven bijv., zodat er wat meer detailinfo komt over de verschillende subprojecten... zelfde kan natuurlijk bij alle andere mainprojects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YpS
Hallo allemaal!

Het is ondertussen gelukt, dank u!

Aangezien ik maar 1 pc aan heb staan, heb ik ook maar 1 client en dus gewoon BOINC geïnstalleerd.
Ik ben Rosetta gaan ondersteunen en heb me aangemeld bij de DPC groep via de website.

Ik weet nog wel dat ik vroeger ooit }:O als logo had in mijn startbalk, maar nu het logo van BOINC, naja als ie maar iets doet vind ik het prima ;)

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Die koe is van het Distributed.net client (dnetc) en heeft de projecten OGR-27 en RC5-72. Maar BONIC is ook leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 16:29
YpS schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:54:
Hallo allemaal!

Het is ondertussen gelukt, dank u!

Aangezien ik maar 1 pc aan heb staan, heb ik ook maar 1 client en dus gewoon BOINC geïnstalleerd.
Ik ben Rosetta gaan ondersteunen en heb me aangemeld bij de DPC groep via de website.

Ik weet nog wel dat ik vroeger ooit }:O als logo had in mijn startbalk, maar nu het logo van BOINC, naja als ie maar iets doet vind ik het prima ;)

Bedankt voor de hulp!
Welkom bij DPC, de mallotigste club in distributed computing land :)

Nieuw binnen op plek 1112 bij Rosetta zie ik. Veel plezier met stijgen op de ranglijst!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
Mijn goede voornemen voor 2014 :o , was ook om maar is mee te gaan doen.

Heb mezelfd ook bij DPC gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
d:)b verstandige keuze ;)
Pagina: 1