AudioEngine A5 stuk?

Pagina: 1
Acties:

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:00
Sinds drie jaar en een maand gebruik ik al met veel liefde en plezier mijn AudioEngine A5 speakers. De laatste tijd had ik er echter wat meer problemen mee. Namelijk veel last van hissing en storingen in het geluid. Vaak was het wel opgelost door de speakers even aan en uit te zetten, maar toch vervelend.

Anyway, gister kom ik thuis van een weekend weg en wil mijn speakers gebruiken. Maar nu zijn ze onbruikbaar geworden. Het begin van elk 'nieuw' of harder geluid valt namelijk weg. Dat is dan ongeveer een halve seconde die wegvalt. Dat lijkt niet zo'n ramp, maar je mist bijvoorbeeld het eerste woord uit een zin en er zitten stiltes in de muziek, heel vervelend dus. Dit heb ik overigens op beide inputs (3.5mm) met verschillende kabels en devices.

Nu heb ik wat op internet zitten zoeken en vergelijkbare problemen gevonden, maar vooralsnog lijkt niemand een oplossing te hebben of precies hetzelfde probleem te hebben. Daarom bij deze de vraag of iemand eventueel een idee heeft wat het kan zijn en of ik het nog kan maken. Uiteindelijk waren het speakers van 300 euro en het is zonde om die na 3 jaar niet meer te kunnen gebruiken...

Voor de mensen die het niet weten, AudioEngine A5 speakers zijn powered (actieve) luidsprekers.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:51
Ik heb mijn A5's bij deze club vandaan.
http://audioengine.nl/ind...a&extra=A_contact&lang=nl
Ik denk dat als je met hun mailt, snel reactie krijgt. En eventueel een oplossing.

Ik had namelijk toen ik het spul binnen had, ook wat problemen (wat achteraf niet aan de speakers lag), maar kon ze toen terug sturen, ze hebben ze getest en weer terug gestuurd binnen 1 week.

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |