Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Zojuist heb ik mijn telefoon verkocht.
Ik heb inmiddels een aantal verschillende custom ROM’s gedraaid waarbij alles steeds werd gesynct met mijn gmail account.
Wanneer weet ik zeker dat mijn telefoon 100% kaal is en ik 100% zeker weet dat er geen persoonlijke gegevens meer op staan?

Ik kom dit soort artikelen namelijk tegen op google:
http://www.mobilecowboys.nl/android/16355

Mijn plan is om eerst alle gegevens/foto’s/contacten etc via USB van de telefoon te kopieren naar pc.
Vervolgens een factory reset te doen.
Daarna de originele ROM te flashen, dalvik wipe + cache en data wipen.

Zal dit voldoende zijn? Bestaat er ook een soort van “format c:\” voor de telefoon of is bovenstaand voldoende?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:21
Je kunt in de recovery modus je cache, data en systeem partities formatteren voordat je een nieuwe rom installeerd.

Maar in principe moet het herstellen van de fabrieksgegevens in android zelf al voldoende zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door dutchgio op 12-11-2013 14:31 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

^ Dat.
Als je custom roms hebt gedraaid heb je waarschijnlijk ook ClockWorkMod recovery? Rebooten in recovery en "Wipe Data / Reset" draaien. Via USB inderdaad alle bestanden wissen, en dan zou alles leeg moeten zijn :)

Android developer & dürüm-liefhebber

• MauriX
Ik draai inderdaad CWM. Op die manier ben ik ook 100% zeker er niet meer gesync wordt bij opstarten met mijn Google account, toch?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bij het opstarten van je telefoon wordt toch altijd gevraagd naar je Google account? Als je deze niet ingeeft lijkt me niet dat er iets gesynchroniseerd wordt. In het ergste geval kan je wachtwoord ook nog wijzigen.

• MauriX
Ik probeer (ivm verkoop) even alle mappen van mijn telefoon te kopieren naar mijn pc.
Op een of andere manier wordt deze melding steeds zonder melding afgebroken. Hij blijft niet bij een bepaald bestand hangen, want als ik de volgende poging doe loopt hij wel door. Zelfs individuele mappen kopieert hij maar half.

Kan ik dit pushen/forceren dat hij altijd alle mappen kopieert, ook al zijn het bijv. alleen lezen/systeem mappen?

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 11:24

EnnaN

Toys in the attic

dutchgio schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:30:
Maar in principe moet het herstellen van de fabrieksgegevens in android zelf al voldoende zijn.
Na mijn vorige factory reset stonden de fotos er gewoon nog op hoor. Kan best dat dat alleen de sd-card fotos waren, maar desalniettemin zou ik niet zeggen dat dat in elk geval genoeg is ;)

sig

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:21
EnnaN schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:13:
[...]

Na mijn vorige factory reset stonden de fotos er gewoon nog op hoor. Kan best dat dat alleen de sd-card fotos waren, maar desalniettemin zou ik niet zeggen dat dat in elk geval genoeg is ;)
Factory reset wiped inderdaad niet de sd kaart ;)
Die zou ik er dan ook niet in laten zitten als je je telefoon verkoopt, maar gewoon zelf weer gebruiken in je nieuwe mobiel.. :o

• MauriX
Bedankt voor de reacties! Deze mag dicht.
Pagina: 1