EnGenius EUB9603H Wireless 11N Adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 554227

Topicstarter
Met mijn Dell Laptop heb ik op veel Campings problemen om het Wifi signaal te ontvangen. Een reden is dat wij vaak aan de rand van de camping gaan staan vanwege de rust, maar het Wifi ontvangst maximaal 1 paaltje of helemaal niet is.
Nu heb ik op verschillende forums hetzelfde probleem gelezen waar de aanschaf van de EnGenius EUB9603H werd aangeraden omdat deze het zwakke signaal van de camping wifi goed kon versterken.

Ik heb deze Adapter aangeschaft en probeer nu thuis het verschil tussen mijn interne (laptop) wifiontvanger en de Adapter te testen. Als ik echter de straat inloop om de afstand te checken dat ik mijn huis wifi kan ontvangen dan zie ik geen verschil in afstand tussen de interne ontvanger en als de Adapter aangesloten is. De interne ontvanger heb ik uitgezet als de externe Adapter aangesloten is.
Heeft iemand een idee of ik iets fout doet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Waarom moeilijk doen , haal 10m usb verlengkabel en gooi daar een ontvangertje aan. Werkte wonderen toen ik tijdelijk wifi moest lenen bij de buren verderop (was 5m kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen die elders op GoT besproken worden horen daar thuis. We hebben een subforum Netwerken, daar horen vragen over netwerken gek genoeg...

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:16
Download inSSIDer, ga op een vaste plek staan/zitten/liggen/vliegen en test de kwaliteit van het signaal met zowel de interne netwerkkaart als de externe. Voor een betrouwbaar resultaat doe je dat op een paar verschillende plekken. Het werkt heel simpel: Je krijgt een grafiekje met een getal, waarschijnlijk tussen de -65 en de -95. Dit is de waarde in dBm. 3 dBm meer dan is je signaal 2x sterker, 10 dBm meer dan is je signaal 10x sterker (het is een logaritmische schaal). Post vooral je metingen als je klaar bent :).