Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Geruis tijdens het gamen

Pagina: 1
Acties:

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-11 15:15
Beste mede-tweakers,

Ik heb een tijdje terug een nieuwe PC samengesteld, ik heb echter de laatste tijd last van een raar probleem wat ik niet kan oplossen en zoek daarom hier advies.

Als ik een game opstart, War Thunder, BF4 bijvoorbeeld, dan komt er uit mijn speakers en mijn headphones een ruis. Ik weet niet waar het vandaag komt.

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan, en omdat het alleen gebeurt tijdens het gamen, dacht ik dat het aan mijn videokaart kan liggen.

PC info:
i5 3470
GTX660 Ti (MSI)
MSI H77MA-G43 met onboard audio.

Kan iemand mij hierbij helpen? het is er vervelend, vooral omdat mensen waarmee ik samen speel via Skype of teamspeak het ook horen.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Voor zover ik weet kan het komen doordat je computer niet geaard is of omdat hij last heeft van EMI, dit houd in dat je speaker kabels langs een niet goed geshielde kabel lopen.

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-11 13:11
Ik denk een driver die niet klopt. Als je gewoon muziek in Windows aanzet hoor je het niet?
Dus nieuwe driver downloaden (Realtek HD audio waarschijnlijk).

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-11 15:15
Ik heb de nieuwste drivers al, dat is het eerste wat ik probeerde. En nee, niet tijdens muziek luisteren. Het gebeurt bij het menu in een game.