overdrachtssnelheid bestanden binnen netwerk vergroten?

Pagina: 1
Acties:

• nielsf91
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 21:12
Hallo,

Ik weet niet of hij hier in het juiste forum staat, maar anders verplaats hem maar.

Ik heb hier thuis een MybookLive netwerkschijf (2tb). Nu kan ik via mijn bluray speler bestanden vanaf deze netwerkschijf afspelen. Zowel de blurayspeler als de netwerkschijf zijn met een netwerkkabel verbonden aan de router, een sitecom Wireless router 300N X3 (standaard ziggo dingetje). Hier zit een sitecom gigabit ethernet switch tussen.

Als ik vanaf de laptop naar de netwerkschijf bestanden toestuur gaat dit met 25mb/s. Ik weet niet wat de snelheid is bij het laden van films van de netwerkschijf naar de blurayspeler, maar het duurt soms erg lang voordat een film geladen is.

Zou ik met een andere router de snelheid kunnen verhogen? Wat zijn eventueel andere opties om de overdrachtssnelheid te vergroten?

mvg,

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12 16:46
25/mbs... Wat is dat? 25 per milli-bit-seconde... dat is geen eenheid voor snelheid.

Allereerst, wat is de maximale leessnelheid van je BD speler? Dat lijkt me eerder de bottleneck. Zit er GBit LAN in je Ziggo router?
Als een hele film (>4GB) ingeladen moet worden, dan kan ik me voorstellen dat het lang duurt... kan dat ding niet bufferen? En hoe is de snelheid als je de appartuur zonder extra switch aansluit?

• nielsf91
Dat moest 25 mb/s zijn ;) Pardon, heb het aangepast ;)

De router is voor zover ik weet geen gigabitrouter. Ik heb hem net even bekeken maar het staat nergens aangegeven op de router. Ook als ik google op het typenummer kom ik nergens het woord gigabit tegen

Over de leessnelheid van de BD kan ik zo snel geen zinnige informatie vinden. Het betreft dit model:
http://www.sony.nl/produc...hnische-specificaties#tab
Bufferen is niet mogelijk, hij laadt de film en begint dan met afspelen. Het verwijderen van de switch levert geen noemenswaardige snelheidsverschillen op (25.1 mb/s met switch tegenover 25.3 mb/s zonder switch)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

25 Mbps. mijn eersts gedachte je gebruikt wireless G of N met tkip ipv aes

Blu-ray heeft max peak van 54Mbps

Iperf

• Jolke
Dus nu is het 25 milli-bits per seconde? We komen er wel ;)

• nielsf91
Ik vind de snelheid zelf ook laag voor bekabelde aansluitingen. Toch zit toch echt alles met een kabel (laptop in dit geval ook) aangesloten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

nielsf91 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:27:
Dat moest 25 mb/s zijn ;) Pardon, heb het aangepast ;)
Nu weten we nog niks.

MB of Mb graag, en even uitzoeken welke je moet hebben.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• nielsf91
op de computer geeft hij aan MB per seconde.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah, daar hebben we wat aan.

25MB/sec vanaf zo'n netwerkschijfje is niet onredelijk imo. Meestal kan de hdd die erin zit wel harder, maar het processortje wat zorgt voor de netwerkconnectiviteit niet zozeer. Een andere router gaat je in ieder geval niet helpen, en je switch is ook wel prima.

• Jolke
Er is toch geen sprake van wireless? Alles is toch via kabels met elkaar verbonden?
Dan is 25 MB/s toch niet heel vreemd?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kweenie
Dit product dat ontworpen
is tijdens de recente
ontwikkelingen op het gebied van de Et
hernetchip-technologie, biedt een
leessnelheid van wel 100 MB
ps. Dat is vier keer
zo snel dan de meeste
gebruikersnetwerkschijven in
deze categorie van vandaag

Iperf

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Erg lekker leesbaar stukje heb je daar fish. Not

Hardware.info kwam op 40-80MB/s voor de My Book Live dus die moet zeker wel wat harder kunnen dan de 25MB/s die niels nu haalt.
Maar zolang het een bedraad netwerk is zie ik geen bottlenecks?

🖥️ | 🚗

• nielsf91
Dan blijven er twee opties over (voor zo ver ik nu begrijp):

De router is te langzaam voor het overbrengen van bestanden of de bluray speler is de bottleneck ?

Excuses trouwens voor enige verwarring, ik ben niet heel erg thuis in de netwerken en bijbehorende begrippen etc.

• Jolke
Tenzij ergens een 100mbit lijntje ligt...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MadMarky schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:46:

Hardware.info kwam op 40-80MB/s voor de My Book Live dus die moet zeker wel wat harder kunnen dan de 25MB/s die niels nu haalt.
Dat is allemaal onder ideale omstandigheden he.
nielsf91 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:50:
Dan blijven er twee opties over (voor zo ver ik nu begrijp):

De router is te langzaam voor het overbrengen van bestanden of de bluray speler is de bottleneck ?
Je router heeft niks met dit verhaal te maken. Als je langzaam internet had wel, maar dit blijft binnen jouw netwerk.
Jolke schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:50:
Tenzij ergens een 100mbit lijntje ligt...
Dan zou je maxen op 11MB/sec.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 12-11-2013 13:51 ]

• ChojinZ
  • Laatst online: 28-11 11:40
CyBeR schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:51:
[...]

Je router heeft niks met dit verhaal te maken. Als je langzaam internet had wel, maar dit blijft binnen jouw netwerk.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Strikt genomen heb je gelijk maar omdat het hier gaat om een router/switch combi kan je wel zeggen dat het aan de router ligt (ook al bedoel je dan eigenlijk de ingebouwde switch ;) ).

@TS
UTP kabels zijn nog goed? Gare kabels kunnen ook flink wat roet in het eten gooien...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:20
Ik zou zeggen.. koop een media streamer.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• nielsf91
UTP Kabels zijn allemaal een maand geleden gekocht dus die moeten nog goed zijn ;)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MadMarky schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:46:
/care

het is gewoon ge-copy paste uit de manual (klagen op complaints@adobe.com)

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 12-11-2013 14:34 ]

Iperf

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ChojinZ schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:01:
[...]

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Strikt genomen heb je gelijk maar omdat het hier gaat om een router/switch combi kan je wel zeggen dat het aan de router ligt (ook al bedoel je dan eigenlijk de ingebouwde switch ;) ).
TS:
Hier zit een sitecom gigabit ethernet switch tussen.

• nielsf91
@utbone: Wat zijn de voordelen van een mediastreamer in dit verhaal? Zou deze wel hogere snelheden halen? Zo ja, heb je advies voor me welke (3d compatible) mediastreamer ik moet aanschaffen?

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
25MB/s, dat is 200Mb/s, en dat is behoorlijk snel voor een WiFi connectie waarvan de theoretische max op 300Mb/s ligt. Dan gebruikt hij dus als een 2x2 MIMO 40MHz connectie. Mogelijkheden op te upgraden worden dan naar 3x3 MIMO (voor 450Mb/s theoretisch maximale snelheid), en/of 802.11ac (voor max 467Mb/s per stream). Om het dan in een keer goed te doen zou ik gaan voor een Asus RT-AC68U, die zowel 3x3 MIMO bied als 802.11ac als nog heel veel meer :D. Zorg wel dat je laptop dan ook die snelheden aan kan, dus een nieuwe netwerkkaart is wellicht nodig.

Als het mogelijk is blijft een kabel altijd het beste, zo snel en stabiel krijg je het nooit met WiFi :).

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 13:11
Wellicht om het netwerk uit te sluiten zou je kunnen testen met een programmatje als IPerf waarmee je vanaf 1 host naar de andere host de data thruput kan meten. Als dit hoger licht dat de door jouw gemelde snelheden zit het probleem niet in je base operations van je netwerk apparatuur. Zoals reeds vermeld door CyBeR zit de bottleneck vermoedelijk in je NAS systeem, tevens is de mannier waarop je speler de data ook ophaald van belang. Haald de speler deze eerst binnen of is dit meer op een cach basis spelen + laden, maar voor de meeste kleine nas systemen is 25 Mb/s netjes. Je moet er ook rekening mee houden dat dit low/mid range consumenten apparatuur is (Niet erg) daardoor zal je geen performance krijgen zoals met duurder/proffesioneel apparatuur.

Alternatieve mediaspelers:
Media spelers die ik tot nu toe heb gezien en zelf dus ook mijn voorkeur geniet, zelf ga ik bij een nieuwe tv een DuneHD halen.

- Popcornhour (prijzig segment)
- DuneHD (Prijziger segment)
- Xtreamer (Goedkoper segment)

Hopelijk heb je wat aan mijn input.

• ChojinZ
  • Laatst online: 28-11 11:40
8)7

Niet goed gelezen. Dacht dat het om een combi dingetje ging...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1