Beste tweakers,
Ik zit met het probleem dat er een week geleden een beker melk over mijn laptop is gegaan. Hierdoor is de videokaart kapot gegaan. De accu was al kapot en ook het toetsenbord fungeert niet meer goed. Ik denk daarom dat ik beter op zoek kan gaan naar een nieuwe pc dan al deze onderdelen te vervangen. Ik kwam op internet dit systeem tegen voor 300 euro:
Processor: AMD A8 5600K: 4x3.6-3.9Ghz
Geheugen: 4GB DDR3-1333
Videokaart: AMD HD7560D 1GB (HDMI, VGA)
Moederbord: Asrock FM2A55M
Voeding: 430 Watt
En een simpele behuizing.
hieronder antwoord op de vragenlijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ben geen echte gamer. Ik speel GW2 soms en meestal online spelletjes. Wat ik wel doe ik tekenen in sketchup en die renderen. Ik zou dit graag nog steeds willen blijven doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer 300 euro. Om dit haalbaar te halen wil ik misschien de videokaart voor kerst vragen. Ook lijkt het mij mogelijk om onderdelen 2de hands te kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een scherm, toetsenbord en muis. Tevens beschik ik over een windows 7 pro / windows 8.1 installatie. Ik twijfel over de versie van windows.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik denk dat ik een lichte voorkeur heb naar AMD dit is vanwege de prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat de pc weer een paar jaar meekan zonder veel extra kosten eraan te hebben.
Ik hoop dat jullie eventueel tips hebben voor mij! Ik kwam tot dit systeem welke is gebaseerd op de BBG:
Deze zie ik zojuist op internet: http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Het is DDR 3 Geheugen en een Asus Rampage moederbord.
Met vriendelijke groet,
Gert-Jan Weiland
Ik zit met het probleem dat er een week geleden een beker melk over mijn laptop is gegaan. Hierdoor is de videokaart kapot gegaan. De accu was al kapot en ook het toetsenbord fungeert niet meer goed. Ik denk daarom dat ik beter op zoek kan gaan naar een nieuwe pc dan al deze onderdelen te vervangen. Ik kwam op internet dit systeem tegen voor 300 euro:
Processor: AMD A8 5600K: 4x3.6-3.9Ghz
Geheugen: 4GB DDR3-1333
Videokaart: AMD HD7560D 1GB (HDMI, VGA)
Moederbord: Asrock FM2A55M
Voeding: 430 Watt
En een simpele behuizing.
hieronder antwoord op de vragenlijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ben geen echte gamer. Ik speel GW2 soms en meestal online spelletjes. Wat ik wel doe ik tekenen in sketchup en die renderen. Ik zou dit graag nog steeds willen blijven doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer 300 euro. Om dit haalbaar te halen wil ik misschien de videokaart voor kerst vragen. Ook lijkt het mij mogelijk om onderdelen 2de hands te kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een scherm, toetsenbord en muis. Tevens beschik ik over een windows 7 pro / windows 8.1 installatie. Ik twijfel over de versie van windows.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik denk dat ik een lichte voorkeur heb naar AMD dit is vanwege de prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat de pc weer een paar jaar meekan zonder veel extra kosten eraan te hebben.
Ik hoop dat jullie eventueel tips hebben voor mij! Ik kwam tot dit systeem welke is gebaseerd op de BBG:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 72,70 | € 72,70 |
| 1 | ASRock FM2A75 PRO4-M | € 60,94 | € 60,94 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Corsair Builder CX430 Bronze | € 37,99 | € 37,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 287,53 | |
Deze zie ik zojuist op internet: http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Het is DDR 3 Geheugen en een Asus Rampage moederbord.
Met vriendelijke groet,
Gert-Jan Weiland
[ Voor 48% gewijzigd door Mister_GJ op 12-11-2013 12:51 ]