Nieuwe PC, tweedehands. Graag feedback!

Pagina: 1
Acties:

• Jesé10
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 07:48
Beste Tweakers leden,

Ik ben geheel nieuw hier en dit is mijn eerste post. Ik hoop via deze post nog wat meer inzicht te krijgen in wat ik zal gaan kopen. Want ik heb een tweedehands computer op het oog. Mijn knowhow en knowledge over computers gaat nog niet heel diep, maar ik denk de basisinformatie te weten over computers en hardware.
Nu is het zo dat ik een PC kan krijgen, tweedehands, voor €425,- en wel met de volgende specs;

CPU: Intel core i7 2700k @ 3.5 GHz turbo mode 3.9 GHz
RAM: 8 GB DDR3 1600 Mhz
Graphics Card: ASUS GTX580 DirectCU II 1,5GB
550 watt OCZ voeding
Windows 7 Home Premium 64 bits + legale code
320 GB hardeschijf

Ik zou hier graag BF4 en FIFA 14 op willen spelen, ik denk dat dit zeker mogelijk moet zijn, ook op high settings. Ook zou ik graag op deze pc willen Photoshoppen en eventueel muziek willen maken met FL Studio. Dit is allemaal wel te doen met deze pc dacht ik zo. Wat betreft de mindere punten, de HDD is natuurlijk niks. Daarom wil ik er nog een Samsung EVO 120 SSD GB in zetten. Nogmaals, ik weet nog lang niet alles over een desktop pc en zijn specificaties qua hardware en software dus als er fouten in staan, geef het alsjeblieft aan.

Laatste vraag, ik wil deze pc op gaan halen met het OV (Bus, Trein), is dit handig en als ik het erg voorzichtig doe lijkt mij dit wel te doen zonder dat er iets stuk gaat...'

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Vriendelijke groet,

Jesse

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:57
Ik denk dat bf 4 op high niet gaat lukken met die videokaart, bf 4 kan met de gtx 760 2 gb ongeveer met 30 fps op ultra, dan word het denk ik op low of medium.

• Jesé10
De videokaart zou ik eventueel nog kunnen upgraden binnen een halfjaar. Eerste halfjaar met deze is voor mij geen probleem. Wat denk je van de prijs?

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:57
Jesé10 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:43:
De videokaart zou ik eventueel nog kunnen upgraden binnen een halfjaar. Eerste halfjaar met deze is voor mij geen probleem. Wat denk je van de prijs?
Voor prijs schatting moet je aan andere vragen, daar weet ik niet echt wat van, sorry

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

SurfBoy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:39:
Ik denk dat bf 4 op high niet gaat lukken met die videokaart, bf 4 kan met de gtx 760 2 gb ongeveer met 30 fps op ultra, dan word het denk ik op low of medium.
Een gtx580 presteert ongeveer gelijk aan een 760, en als je reviews: Battlefield 4: welke hardware heb je nodig? kijkt zie je dat medium/high wel moet lukken

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
geen kast?

CPU: Intel core i7 2700k @ 3.5 GHz turbo mode 3.9 GHz 150
RAM: 8 GB DDR3 1600 Mhz 50
Graphics Card: ASUS GTX580 DirectCU II 1,5GB 80
550 watt OCZ voeding 30
Windows 7 Home Premium 64 bits + legale code 80(nieuw)
320 GB hardeschijf 10

Even snelle rekensom als ik de 2dehands/nieuw waarde (Als ik iets onder/overwaardeer hoor ik het graag) van de onderdelen opsom, zou komen op
150+50+80+80+30+10=400
Dus met kast een prima deal, zonder aan de hoge kant. Maar je hebt er geen werk aan omdat het in 1 deal klaar is. Dat is ook wat waard

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Voor een 580 ben je normaal 120 kwijt, en ik ga er vanuit dat er ook een moederbord bij zit?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Jesé10
Bedankt voor de reacties! Hier kan ik wat mee.

Er zit een moederbord bij, en alles ook in een kast.

@Flaat Dat is ongeveer de rekensom die ik ook maakte, maar is natuurlijk alles al bij elkaar en tweedehands alle onderdelen bij elkaar kopen is ook niet alles. De verkoper gaf mij deze Windows Prestaties;

CPU: 7,6
Memory: 7,7
Graphics: 7,9
Graphics Gaming: 7,9
Primary Hard Disk: 5,9 ( das nu het nadeel van het gebruiken van een hardeschijf)

Is dit redelijk? Kijkend naar de specs?

• Jesé10
Moederbord is een MSI P67A-C34
Kast is een Sharkoon T5 Economy, verouderd dus.

Ik denk dat 400 een faire prijs zou zijn, is het niet?

• Flaat
Ik vind de vraagprijs al heel prima, maar als 400 je lukt ben ik jaloers :)

Gewoon doen!
voor vervoer misschien daar de hdd loshalen die kan niet zo goed tegen klappen. CPU koeler mischien ook die kan bij schudden torsie veroorzaken op het moederbord, alleen als het een tower koeler is moet je het doen de standaard intel koeler is licht genoeg om niet uit te maken.

Succes en laat ff horen wat het geworden is

• Jesé10
Echt bedankt voor je reacties Flaat, heb er veel aan. Ook aangezien ik nog vrij nieuw ben in de PC wereld, om het zo maar te zeggen.

Ik haal deze monitor er nog bij; Packard Bell Maestro 222WS
Deze haal ik ook tweedehands en wel voor 50 euro! Bijna niks dacht ik.

Ik zal zeker nog laten horen wat het is geworden. Wil er uiteindelijk ook nog een Samsung EVO 120GB SDD in bouwen en dan heb ik voor de komende tijd wel weer een prima pc.

• Flaat
Dude!! waar haal jij die lekkere dealtjes vandaan?
50 eurotjes voor een ding dat ooit 200 koste en er ook nog eens shiny uitziet. Al is hij wel echt oud.
Van de vrachtwagen gevallen zeker :P

Mooi om te zien, hier kunnen heel wat "budget" computer bouwers hier nog heel wat van leren, nieuwkoop is bij pc componenten heel vaak niet nodig en je bang voor buck gaat zo hard omhoog als je het doet zoals jij nu.

Check bij het scherm wel ff op dooie pixels, als je een smartphone hebt met micro hdmi gewoon een kabeltje meenemen en aansluiten naar deze pagina gaan en testen zodat hij je niet kan afwimpelen met nee kan em nu niet aansluiten. Een paar maakt niet uit maar als er veel zijn wordt het snel hinderlijk

• Jesé10
UPDATE:

De beste man had de computer al een tijdje niet meer gebruikt en dacht ik ineens aan een probleempje, volgens hem had de computer destijds opstartproblemen... Was ie even vergeten. Dus ik zei installeer eerst Windows er maar weer op, dan kom ik een keer langs en dan zien we of we een deal hebben. Goed oppassen hiermee dus! @Flaat Bedankt, maar dit was misschien iets te snel gezegd, echter, als de pc prima werkt neem ik hem wel gewoon mee denk ik...
Pagina: 1