Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

DMD toelatingsopdracht: tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey...

ik ben dus NIET aangenomen bij de HKU :'(;(, maar ze wilden geen persoonlijke toelichting geven. Nu meld ik me volgend jaar weer aan, maar heeft er misschien iemand TIPS voor de toelatingsopdracht???

Ik heb het schijnbaar verkeerd gedaan...

Ik heb wat prints in PS6 gemaakt zonder uitgebreide effecten etc. Moet dat wellicht anders:?:?

Pleaze reacties!! :o :o

Verwijderd

Iets meer uitleg graag! :)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Meer info aub?

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je weten?

• Blue-eagle
  • Niet online
De opdracht: wat heb je gemaakt etc?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Goed zijn? Dat werkt altijd. Uhm goed je best doen, be all that you can be en dan nog wat meer :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een website gemaakt over mijn vader. Ik heb in Photoshop afbeeldingen gemaakt (strak, zonder veel effecten) en er in Ultradev 4 wat tekst bij gezet. Geheel mooier gemaakt door ook teksten in PS toe te voegen, uitgeprint, samengevoegd tot overzichtelijk geheel en toen opgestuurd.
Recensie over site van Yorin, en een kennismakingsbrief.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

DMD... :?

Uhm, wat was precies de opdracht?

Een website maken en printen lijkt me een beetje nutteloos, dat is toch bedoeld voor online. :?
Of ligt dat aan mij.. ;)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Meestal is het zo dat ze niet alleen dingen willen zien die af zijn, maar vooral de dingen die eraan vooraf zijn gegaan. Schetsen laten in ieder geval zien dat je dingen wilt onderzoeken en uitproberen. Ook geeft het ze een beetje een idee van de keuze's die je hebt gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik inderdaad te veel kant en klaar materiaal erbij heb gedaan. Wel 1 schets, maar niet echt uitgewerkte schetsen en meerdere ideeen etc.

• RM-rf
  • Laatst online: 12-11 16:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wat je fout hebt gedaan:

A. kapsel, lang haar kan weer, maar optimaal is natuurlijk een rood geverfd piekkapsel, keyword onverzorgd doet het goed.

B. schoenen, afgetrapte gympies, mensen die op Nike Air Max aankomen kakken worden meteen afgewezen (tenzij ze natuurlijk zwaar afgetrapt zijn, i'm talking bloedvlekken all over)

C. geen FvanJole-bril, da's duidelijk voor beta-wannabee's, vermoed dat de gekleurde lenzen in verschillende kleuren voor beide ogen het komende lente erg goed gaan doen.

</voor-de-gek-houderij>

tja eigenlijk is het niet eens zo echt dom wat ik hiervoor gemeld heb.
voor zo'n toelating zul je bepaalde capaciteiten moeten aantonen.

als je niks verder over de opdracht kunt melden, dan dat je wat in photoshop in elkaar gezet hebt zonder al te grote effecten en daarna wat tekst erbij geplaatst.... dan zal dat ook wel zo voor de beoordelaars zijn overgekomen, niet dus.

als je aangenomen wil worden zal je een bepaald idee moeten hebben en dit willen communiceren in je opdracht.

bv. je vindt je vader een oude lul die enkel goed is voor de centen en de rest is flauwekul.
dan bouw je een website waar je aan de hand van citaten van Annie MG schmidt je visie op je vader toont, voor de afbeeldingen vermeng je foto's van je vader met illustraties van Fiep Westerdorp.

Niet dat je dat gelijk over moet nemen, maar kijk eens naar de opzet, eerst een simpel basis-concept, waar je de rest omheen bouwt.
verder is een beetje citeren in de cultuurgeschiedenis (AnnieM.G. rules en Fiep Westerdorp is ook goed) ook nooit weg daarmee toon je je interesse in vormgeving.

als je echt aangenomen wil worden moet je geen risico nemen en duidelijk maken dat je wat in je mars hebt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

ik, heb mijn moeder gedaan.
(site over haar).

heb alleen een uitgebreid concept gemaakt. (fotoboek maar dan site en dan doorlinken naar verhalen, spellen en weet ik wat.. oh ja filmpjes en geluid enzo).

had 3 lullige tekeningetjes erbij gezet (hadden ze nogal wat op aan te merken.. ik mocht het van hen wel wat meer willen uitwerken).
en dat was het.

misschien was die van jou te gelikt en doorsnee ofzo.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 14:31

DeFeCt

je wéét toch

Ga altijd voor jezelf na dat wat je maakt je ook kan onderbouwen met beargumentatie.

Eigenlijk hetzelfde verhaal van RM-rf, maar dan dat je er ook over nadenkt waarom je iets hebt gedaan en niet alleen omdat dat de opdracht was of omdat een paar super dudes op GoT het je voorkauwden.

* DeFeCt op Nike Air Flight's maar zonder Jole bril en lang of rood piekhaar.

Flickr

Verwijderd

Liter had bijna in de toelatingscomissie gezeten :D . Jullie hadden gewoon mij moeten benaderen, en dan hadden we wel wat kunnen regelen >:). Zeg ik dan als 4e jaars DMD'er...

Trouwens weet waar je aan begint ... :(

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Op dinsdag 31 juli 2001 10:41 schreef drLiter het volgende:
Liter had bijna in de toelatingscomissie gezeten :D . Jullie hadden gewoon mij moeten benaderen, en dan hadden we wel wat kunnen regelen >:). Zeg ik dan als 4e jaars DMD'er...
Of mij!, same story, :)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Als je heel erg gedreven bent scheelt dat ook een hoop, ik had 3 jaar terug alleen 2 mappies met printouts, ook de website die we moesten maken had ik geprint, dat maakt geen fuck uit. En ik was meteen aangenomen, en niet omdat ik nou zo uitgesproken creatief overkwam denk ik, gewoon enthousiast..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Mijn grootste advies is: blijf oefenen oefenen en nog eens oefenen, want als je goed genoeg bent, dan wordt je vanzelf aangenomen.

En ze zeggen wel van je moet dit maken, maar als je slim bent, dan maak je zelf een portfolio en laat je dat daar gewoon zien. Ik kwam met een portfolio waarmee ze geen nee op konden zeggen, makkelijk toch??
Of je wordt toegelaten of niet, het ligt aan jou.

Succes!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik denk inderdaad dat de echte keywords hier zijn: houding en onderbouwing

oftewel als je maar goed (dus enthousiast en gemotiveerd) overkomt dan kom je er wel als je daarnaast ook nog vreselijk veel ideeen laat zien (itt kant en klare gelikte werkjes)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maarre...

wat is DMD??

HKU was volgens mij de kunstschool te Utrecht.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Op dinsdag 31 juli 2001 14:40 schreef _Phantom_ het volgende:
Misschien een stomme vraag, maarre...

wat is DMD??

HKU was volgens mij de kunstschool te Utrecht.
Digital Media Design

Pagina: 1