Ik zit te denken om peltier aan te schaffen maar heb nog geen zin in waterkoeling. Welke luchtkoeling raden jullie mij aan? Is een Golden Orb krachtig genoeg?
Verwijderd
Golden Orb is qua bevestiging op de CPU niet geschikt voor T.E.C. koeling. Afgezien van het feit dat de fan niet de performance heeft om de warmte niet de T.E.C. afstaat te verplaatsen.
ALpha en een T.E.C. blijven toch de beste oplossing.
ALpha en een T.E.C. blijven toch de beste oplossing.
Heb zelf een 72 Watt Peltier icm een Alpha FAP3125. Dit werkt dus als een jekko! Temp op "normale" FSB stand van 100 (600E) blijft 3 graden (zonder cpuidle). Zet ik mijn FSB op 155 (930 Mhz) dan wordt de temp. 11 graden. Enige nadeel nu is het warme weer en de warmte die het Peltier element genereert. Mijn BX Chip bereikt nu tropische temperaturen van rond de 45-50 graden.
Newt, ik had je destijds gemaild over die Lasagna coolertjes/fan voor op de BX Chip. Je zou daar een andere oplossing voor hebben. Is die er al? Ik wil mijn greenie namelijk gaan verwijderen en de BX Chip coolen.
Newt, ik had je destijds gemaild over die Lasagna coolertjes/fan voor op de BX Chip. Je zou daar een andere oplossing voor hebben. Is die er al? Ik wil mijn greenie namelijk gaan verwijderen en de BX Chip coolen.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Verwijderd
Het blijft shit dat deze Greenie vrijwel altijd op de slot 1 mobo precies tussen het slot en de dimm sloten zit. Als daarboven nog een leuke heatsink wordt geplaatst woprdt de ruimte wel erg klein, denk aan rond de 10mm. BP6 owners boffen deze kunnen gewoon een 60x60m heatsink+fan combo erop jassen.
Op dit moment zit er nog geen oplossing in, een mogelijkheid zou zijn een hele lage Alpha heatsink (only) te plaatsen.
Op dit moment zit er nog geen oplossing in, een mogelijkheid zou zijn een hele lage Alpha heatsink (only) te plaatsen.