Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress (Donatie) plugin?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.080 views

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:12
Beste tweakers,

Weet iemand van jullie of er een plugin bestaat in de vorm van kleren etc.
Normaal zie je op wordpress.org donatie voor geld enz, maar zijn er ook plugins voor andere dingen en dan met name voor kleding/speeldgoed etc etc?

Of is dat allemaal dat je zelf moet bouwen?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:52

Vos

AFCA

En hoe zou die functionaliteit er dan uit moeten zien? Bezoeker kan via een formulier iets opgeven wat hij wil doneren?

• theduke1989
Ik heb even een paint- afbeelding gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/21b3b0p.png

Het is in principe simpel denk ik.
Je kan het naar mij doneren, of je kan het naar een partner/committe doneren.
Maar alles gaat wel via mij: Dus stel.
Je doneert naar zij1 dan kom ik het ophalen de donatie en breng het naar de partner.
Maar dat je dus ook gewoon naar mij kan doneren.
Buiten dat gewoon dat er een metertje is van hoeveel er gedoneerd is aan kleding.

Zullen er zulke soort plugins zijn?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Wat probeer je met die afbeelding uit te leggen, hoe een website werkt :?

Anyway, ik denk niet dat je zoiets in een plugin moet zoeken. Het is redelijk specifiek, en het ontwerp van de functionaliteit zal sowieso redelijk specifiek zijn (lees: moeten aansluiten) aan je website.

Maak een formulier waarin mensen kunnen aangeven dat ze iets willen doneren. Basis NAW-gegevens, en een selectie "kom het maar ophalen" of "ik breng het naar locatie X" of "ik ga het opsturen". Bij selectie 1 geef je de keuze uit een aantal tijdvakken, bij selectie 2 keuze uit een aantal locaties en openingstijden en bij selectie 3 geef je een adres waar het heen mag.

Hoe moeilijk het het nou zijn?
Antwoord: dat ligt eraan hoe grootschalig het is ;)

Als je zoekt naar een wordpress-plugin dan verdenk ik het project ervan heel kleinschalig te zijn (niet kwaad bedoeld), maar het kan zeker het opschalen belemmeren als je op een gegeven moment koppelingen met afleverlocaties moet gaan maken, of koppelingen met couriers die spullen bij mensen thuis gaan ophalen.

[ Voor 20% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-11-2013 12:52 ]

日本!🎌

• theduke1989
waar kan je zo'n formulier vinden waar je alles zelf kan toepassen.
Want er zijn van die plugins als contactform7 bv maar dat is dat natuurlijk niet....

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
Gravity Forms is een formulierplugin waar je dit mee zou kunnen doen (op de manier die _Thanasos_ zegt). Kost 39 dollar (~29 euro) maar is het geld meer dan waard!

[ Voor 9% gewijzigd door Spinal op 12-11-2013 14:03 ]

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Rondom dit thema hebben de WordPress collega's uit Friesland (Pronamic) een goed artikel geschreven, zie meer hierover op:

Doneren met WordPress

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Wtfuzzle; "een plugin bestaat in de vorm van kleren". Dat lijkt me een raar gezicht :X

Nee, maar hoe wil je voor zoiets nou een plugin hebben? Dat geld aangekomen is kun je realtime checken met betalingsproviders. Bij donaties van fysieke goederen moet je echt zelf kijken of het wel of niet aangekomen is. Dus hoe wil je hier een plugin voor hebben? In het simpelste geval gewoon een post type aanmaken voor 'donaties' waarin je steeds nieuwe posts aanmaakt.

Wordpress is geen platform waarmee je alles maar met plugins voor elkaar krijgt.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:52

Vos

AFCA

Woudloper schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:51:
Rondom dit thema hebben de WordPress collega's uit Friesland (Pronamic) een goed artikel geschreven, zie meer hierover op:

Doneren met WordPress
TS gelezen? Het gaat dus niet om geld... Voor iDeal betalingen is Pronamic prima icm Gravity Forms :).

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 14-11-2013 19:25 ]

• theduke1989
TheNephilim schreef op donderdag 14 november 2013 @ 16:25:
Wtfuzzle; "een plugin bestaat in de vorm van kleren". Dat lijkt me een raar gezicht :X

Nee, maar hoe wil je voor zoiets nou een plugin hebben? Dat geld aangekomen is kun je realtime checken met betalingsproviders. Bij donaties van fysieke goederen moet je echt zelf kijken of het wel of niet aangekomen is. Dus hoe wil je hier een plugin voor hebben? In het simpelste geval gewoon een post type aanmaken voor 'donaties' waarin je steeds nieuwe posts aanmaakt.

Wordpress is geen platform waarmee je alles maar met plugins voor elkaar krijgt.
Klopt Wordpress is niet alles nee, maar wel grotendeels.
Het moet gewoon dat je de optie krijgt voor wie je gaat doneren, en zo daarop klikt en dan kom ik het ophalen en doneren aan geef het aan de desbetreffende instituut...

Verwijderd

Zelfs met de gratis plugin Contact Form 7 kom je waarschijnlijk al een heel eind. En anders zou je nog een vraag en aanbod-plugin kunnen installeren die een marktplaats op je website zet.

http://awpcp.com/

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Maak het nou maar gewoon zelf.

Je kunt er niet vanuit gaan dat ALLES wat je maar kan bedenken als plugin beschikbaar is. En al zou het, dan kom je in het beste geval uit bij een obscure plugin met beveiligslekken of achterdeurtjes. Van die plugins met obfuscated code :X

Als het zelf maakt, weet je zeker dat je 100% kunt maken wat je nodig hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door _Thanatos_ op 23-11-2013 17:31 ]

日本!🎌

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

theduke1989 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:56:
[...]

Klopt Wordpress is niet alles nee, maar wel grotendeels.
Het moet gewoon dat je de optie krijgt voor wie je gaat doneren, en zo daarop klikt en dan kom ik het ophalen en doneren aan geef het aan de desbetreffende instituut...
Succes met het maken ervan dan maar. ;) Je wil maatwerk, dan moet je ook maatwerk maken of kopen. Denken dat er voor dit soort niches een kant en klaar product is, is redelijk naïef. Afgezien van dat zijn wij geen verlengstuk van Google en ook geen afhaalbalie voor kant en klare code. Die kun je prima zelf vinden op Google als het bestaat. Zie ook Devschuur® Beleid - Scriptrequests.

Dit topic gaat dus op slot.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.