Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af als ik een vpn opzet vanaf mijn router naar een server ergens anders, kunnen ze dan nog steeds met mijn verbinding mee kijken? Of zien ze alleen een actieve verbinding naar mijn server en daarna loopt het dood.

Als mijn wifi perse vpn vereist kunnen ze dan nog steeds aftappen?

Als ik mijn computer (zoals nu het geval) de hele hardeschijf heb encrypted, heeft de overheid toegang tot decryptie code?

Is er een beveiliging die niet door nsa enz gehacked kunnen worden? Is er nog een manier om privacy te houden?

Is er nog een manier om anoniem op internet te zijn zonder mijn locatie gegevens te hebben?

Mogen ze mijn GSM locatie aftappen? Zoja waarom?

Vragen die ik allemaal heb, heb ik wat te verbergen? Misschien niet misschien wel, het feit is dat ik niet wil dat zomaar iedereen me maar kan aftappen

In php gezien sha zou 1 weg encryptie moeten zijn, maar heeft de overheid toegang tot decryptie?

Hoe kan je als thuis gebruiker er voor zorgen dat je internet gegevens niet worden afgetapt.

- wifi: vpn verplicht voor intern verkeer en alle apparaten.
- internet een beveiligde verbinding naar een server ergens in een land die niet alles aftapt, vanaf die server een verbinding naar andere server in ander land die niet aftapt.

Maar als je dat doet, wat ziet de provider als actieve verbinding? Zien ze alle sites die je bezoekt of puur de verbinding naar server 1.

Moet je ook nog op elk apparaat proxy gebruiken of kan vpn genoeg zijn?

Dan hebben we mobieltjes, smartphones.

Als ik verbind via GSM naar vpn server 3 (ja een andere) kan de provider dan nog alles zien?
Kunnen ze de vpn verbinding decrypten? Omdat de bouwer van de software de overheid toegang heeft gegeven en een decryptie code?

Hoe kan je in 2013 zorgen dat niemand wat kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nouja, ik zou eerst de volgende dingen bedenken:
Heb je een socialmedia account?
Gebruik je software van Google? [dus, zoekmachine, youtube, Android, Chrome etc]
Gebruik je software van Windows/Apple? [inclusief OS]
Heb je een AH bonuskaart op eigen naam?
Heb je een slimme energiemeter?
Heb je een OV-chipkaart?
Betaal je altijd met cashgeld en haal je je geld bij maar vaste 1 pinautomaat op?

Als je daarop overal al nee op hebt, dan kun je je zorgen gaan maken over encryptie en VPN's. Want dan pas begint het leuk te worden om jou te volgen op internet of in te vallen om je HDD's te lezen.

Anders is het vrij eenvoudig om behoorlijk wat data over jou op te halen. Sommige erg nuttig [social media, google gebruik] sommige misschien ook wel nuttig ["dus jij hebt gelezen hoe je een bom moet maken en koopt nu kunstmest? Hmm....."] en als je dat koppelt aan realtime ov-chipkaart gegevens, wordt het helemaal leuk.

Even verhaaltjestijd:

Stel, jij hebt eerdaags iets leuks te vieren ofzo. En zet op twitter of facebook "nog een paar dagen voor de grote dag!"
En dan ben je nieuwschierig naar hoe Anders Breivik een aanslag heeft kunnen plegen met een bom in Oslo, tijdens je research via google vind je ook hoe je een bom kan maken uit kunstmest.
"Kunstmest!" denk je "mijn plantjes hebben nog kunstmest nodig" en je gaat naar de WelKoop en je koopt een zak kunstmest, met je pin.

Een paar dagen later ga je naar schiphol met de trein. De overheid vindt jou verdacht, volgt jou en zodra je Schipholplaza binnenstapt, komen er twee marechaussee-mannetjes met een MP-5 op je af en je wordt afgevoerd.

Enfin, ik denk dat je met TOR al vrij ver komt. Alles met GPS het raam uitflikkeren, een voorraad dumpphones kopen die je telkens na een dag gebruiken weg flikkert. Wifi eigenlijk helemaal afzweren, HDD''s en SSD's of helemaal stijf encrypten, of boobytrappen met een thermietlading boven je SSD en HDD die afgaat zodra iemand op een bepaalde manier de zijkant wilt verwijderen, hij een bepaald gebied verlaat of iemand een verkeerd wachtwoord ergens invoert. Ja, dat klinkt als "je hebt teveel films gekeken", maar waarom zou dat niet werken?

Maar, als je echt wilt dat helemaal niemand ook maar iets kan zien, dan is er maar 1 manier.

In een zeer afgelegen gebied wonen zonder techniek.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 14:26
Zoals Vas al zei over mest kopen, ik weet nog wel een verhaaltje uit Amerika waar een man en vrouw een bezoekje van de politie kregen na het checken van hun zoekresultaten; http://reason.com/blog/20...-gets-visited-by-feds-aft

Ik denk dat je minder opvalt dan dat je er alles aan doet om niet op te vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wat maar weer eens bewijst dat zodra je wat online gooit, de onzin nooit meer verdwijnt. Dat verhaal is ONZIN. Het is simpelweg niet op die manier gegaan. Uit mijn hoofd had (ex-) werkgever van d'r man wat 'verdachte' geschiedenis op zijn computer gezien en de politie gebeld. En het lijkt me niet meer dan logisch dat die even langsgaan dan.

Stap twee was vervolgens de media die ongerelateerde beelden van SWAT teams erbij plaatste. Terwijl in werkelijkheid de 'armed officers' gewoon alleen hun standaard pistolen meehadden, en ze gewoon even rond hadden gekeken en zich heel netjes hadden gedragen (Als in: In een kamer lag hun zoontje te slapen, de politie heeft die kamer gewoon overgeslagen met het rondkijken).

@TS, waarom VPN verplichten voor intern verkeer? Dat is juist vragen om verkeer te laten onderscheppen lijkt mij. En een land waar niet wordt afgetapt? Welk land zou dat zijn?

Zelf zou het me niet verbazen als hoe sterker je het beveiligd hoe groter de kans is dat ze interesse in je krijgen. En dan wil ik niet zeggen dat je daarom maar geen beveiliging moet doen, maar je kan ook overdrijven.

Op de vraag of de overheid je HDD kan decrypten: Yep (als ze echt willen). Ze stoppen een keylogger in je toetsenbord en hebben je wachtwoord te pakken. Verder relevant:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/security.png

Als je echt zo paranoide bent (en nogmaals, ik heb geen problemen als je je privacy wilt beschermen, maar je kan ook overdrijven), dan is het onlogisch dat alleen digitaal toe te passen, en moet je over je algehele beveiliging nadenken.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 12-11-2013 04:25 ]

Dit topic is gesloten.