Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

advies TV 46 a 47 inch + geluidsset

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 15:21

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met de inrichting van mijn nieuwe appartement. Aangezien ik nog geen tv en geluidssysteem heb ben ik daarvoor aan het kijken.
Wat zoek ik?
TV:
Afstand van de tv zal zo'n 3,5 tot 3,70 meter zijn --> 46 a 47 inch
3d: ja
smart TV: ja
budget: max 700 euro
gevonden TV's:
LG 47LA6208
LG 47LW570S
Philips 46PFL4908H ; hier vind ik helaas heel weinig reviews

Geluidssysteem:
2.1 of 5.1 systeem
Airplay, rechtstreeks of door mijn reeds aangeschafte Airport Express
budget 400 euro

Voor het geluidssysteem heb ik het volgende gevonden:
Philips SoundHub 2.1 HTS7201
LG 35mm Ultra Slim Soundbar (NB4530A)
Samsung HT-E5500

Persoonlijk zie ik meer heil in de 2.1 omdat ik liever niet lange draden door mijn kamer wil. Ik ben echter niet thuis in deze wereld dus het is voor mij iig moeilijk om goede keuzes te maken.

Wat ik tot nu toe zie is 700 euro voldoende voor de TV. voor het geluidssysteem lijkt me 400 euro ook voldoende.

Graag hoor ik jullie advies!

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De tv's die je genoemd hebt zijn in mijn ogen niet zo bijzonder. Het zijn 50Hz schermen dus de beeldkwaliteit zal op zijn best matig zijn. Binnen je budget is in mijn ogen deze ST60 met afstand de beste tv die je kan kopen. Ik zag 3D op je eisenlijstje staan, tegenwoordig heeft elke tv dat wel aan boord. Net als smart-opties, alhoewel je je hier niet te veel van moet voorstellen.

Wat betreft het audio gedeelte... tja, dat is nogal afhankelijk van wat je gebruikswensen zijn. Je hebt een 2.1 setje, 5.1 setje en een soundbar op je lijstje staan dus misschien is het handig om hier een keuze in te maken. De voorstellen die je doet, zullen niet uitblinken in geluidskwaliteit. Ze zullen wel geschikt zijn om films/series/tv te kijken maar muziek luisteren zal nergens naar klinken. Daar zijn satellietspeakers c.q. soundbars namelijk niet geschikt voor.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Dank je wel voor je advies. Ik wil het geluidssysteem voornamelijk gebruiken om na werk bijvoorbeeld een muziekje op te zetten. Ik ben helaas niet thuis in deze wereld. Ik nijg ook naar een 2.1 systeem ivm kabels. Enige aanraders of is het beste om iets samen te stellen?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Een simpele receiver met Boston Acoustics A25/26 kost ook ongeveer 400.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ik snap die aversie tegen kabels nooit. Het is een keer een zaterdag opofferen en alles is mooi weggewerkt.

Als jij het alleen voor een muziekje gebruikt, dan zou ik de subwoofer ook weglaten en voor een 2.0 set gaan. Een redelijke subwoofer kost snel 300 euro, en dan ben je een groot deel van het budget kwijt.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ik snap die aversie tegen kabels nooit. Het is een keer een zaterdag opofferen en alles is mooi weggewerkt.

Als jij het alleen voor een muziekje gebruikt, dan zou ik de subwoofer ook weglaten en voor een 2.0 set gaan. Een redelijke subwoofer kost snel 300 euro, en dan ben je een groot deel van het budget kwijt.

Je hoeft zo te lezen geen video bronnen aan te sluiten, dus een stereo versterker/receiver zou ook voldoen!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
De rede waarom ik een subwoofer wil is omdat ik voornamelijk drum en bass luister. Ik zie niet het nut in om veel kabels aan te leggen voor extra speakers. Dit gaat ook van het budget af.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Houdt er rekening mee dat een fatsoenlijke subwoofer behoorlijk prijzig kan zijn. Het doorsnee model dat meestal gekocht wordt is meestel voornamelijk een irritante bonkdoos die voornamelijk zal irriteren. Wanneer het gebruik voornamelijk muziek betreft, raad ik je 2 vloerstaanders aan. Deze hebben van zichzelf al behoorlijk wat laag in huis waardoor je een sub waarschijnlijk niet zult missen.
Pagina: 1