Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virus of iets anders

Pagina: 1
Acties:

• tahomas
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-02 10:32
Beste Tweakers,

Mijn vader wou vandaag heel enthousiast tennis gaan kijken, maar helaas kwam hij op een verkeerde site terecht. Hij moest een programma downloaden om te kijken, en jahoor; allerlei toolbars en nep virusscanners zaten er op. Startpagina veranderd, de hele poespas.

Ik heb dit ook wel eens gehad, en kon die troep gewoon verwijderen via programma's en onderdelen in het configuratiescherm. Ik dacht het zo makkelijk op te lossen, en kon gelijk zien wat die rotzooi was. Alles weggehaald, dacht dat het goed was, maar opeens was verbinding met internet niet meer mogelijk.

Ik trachtte daarop de computer opnieuw op te starten, maar dat lukte niet. Ik kreeg steeds het volgende blue screen tevoorschijn bij het inloggen, waarbij de computer opnieuw opstartte.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2ldyezc.jpg

Ik kom met google niet verder, en ook in de veilige modus heb ik geen idee hoe ik dit kan verhelpen. De veilige modus met netwerkmogelijkheden geeft overigens hetzelfde blue screen aan. Windows opnieuw installeren is ongeveer de laatste optie, omdat mijn vaders werkprogramma en dergelijke er op staan.

Is dit makkelijk te verhelpen?

Alvast heel erg bedankt!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:01
Kom je wel in normale veilige modus?

DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL kan ook een hardware mankement aangeven. Indien je bang bent voor een virus, zou je eventueel de hardeschijf op een andere computer kunnen aansluiten en scannen met je eigen virusscanner, danwel met Hitman Pro.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Cyberthube1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11 13:07
Lijkt erop dat de drivers van je netwerk kaart over de kop gaan ? en dat je daardoor geen internet meer heb. misschien per ongeluk het verkeerde verwijderd?

Kan je misschien herstellen naar een eerder punt ?

Verwijderd

When in doubt, opnieuw installeren.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Het heeft misschien een laag tweaker gehalte, maar als het echt om een brakke driver gaat kun je ook systeemherstel uitvoeren.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

preciess eerst gewoon systeemherstel dat vehelpt 95 procent van je problemen nadat je hebt lopen kutten met dit soort dingen

Iperf

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Heel jammer.

Je kan een systeemherstel uitvoeren. Dan ga je naar het laatste herstelpunt, hierbij verwijder je niet echt virussen, maar je kunt dan meer met je computer doen.

Misschien biedt Hitman Pro een uitkomst. Download het op een lege USB-stick (op een andere computer). Bij het opstarten moet je gelijk F2 indrukken, dan kan je de USB-stick activeren voor Windows. Dit is kosteloos maar verwijderd vaak niet alles.

En probeer de komende tijd je computer van het internet af te sluiten.

- 12345dan

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Probeer eens veilige modus op te starten zonder netwerk. Als je hiermee wel in het systeem mee kan komen, dan raad ik je aan om per direct te scannen met b.v.
ADWCleaner (Let op, dit programma herstart je pc nadat hij items gevonden heeft en je op clean knop drukt)
Roguekiller
RKill
TDSSKiller (Rootkitscanner)
Junkware Removal Tool (Deze leegt ook je eventlog, dus als je deze wilt bewaren, dan deze niet gebruiken.)
En als laatste indien mogelijk de pc scannen met je antivirus programma.

Als dit lukt, kan je dan de logs hier posten met de gevonden items?

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Werkt veilige modus wel? Zo ja, stuur me dan een DM en ik probeer je op afstand te helpen als je wilt! :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Pagina: 1