Dag allen,
Ik heb sinds kort bf4 en ik merk dat mijn pc het allemaal niet zo best meer trekt.
Op low is het enigszins speelbaar, maar vanaf medium te veel framedrops.
Dit is mijn huidige setup:
Zoals je ziet draai ik X-Fire met m'n 6870, dit leek mij genoeg power voor medium op z'n minst.
Ik wil dus middels een upgrade mijn fps wat omhoog krijgen, maar geen honderden euro's uitgeven.
In multiplayer games zit de CPU load constant 90% of hoger en zit het werkgeheugen aan zijn Max.
Het lijkt mij een goede upgrade om 8 of zelfs 16 gb aan werkgeheugen te plaatsen.
Ik vraag me alleen af of dat wel genoeg impact heeft.
Ik game op een resolutie van 1680x1050
En ik wil het liefst op high settings kunnen gamen met redelijke settings.
Heeft het upgraden van het geheugen genoeg impact? Of zijn er meer bottlenecks in m'n systeem?
Ik heb sinds kort bf4 en ik merk dat mijn pc het allemaal niet zo best meer trekt.
Op low is het enigszins speelbaar, maar vanaf medium te veel framedrops.
Dit is mijn huidige setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock 970 Extreme3 | € 67,41 | € 67,41 |
| 2 | Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB | € 57,50 | € 57,50 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 124,91 | |
Zoals je ziet draai ik X-Fire met m'n 6870, dit leek mij genoeg power voor medium op z'n minst.
Ik wil dus middels een upgrade mijn fps wat omhoog krijgen, maar geen honderden euro's uitgeven.
In multiplayer games zit de CPU load constant 90% of hoger en zit het werkgeheugen aan zijn Max.
Het lijkt mij een goede upgrade om 8 of zelfs 16 gb aan werkgeheugen te plaatsen.
Ik vraag me alleen af of dat wel genoeg impact heeft.
Ik game op een resolutie van 1680x1050
En ik wil het liefst op high settings kunnen gamen met redelijke settings.
Heeft het upgraden van het geheugen genoeg impact? Of zijn er meer bottlenecks in m'n systeem?