Beste allen,
Zojuist een nieuw systeem in elkaar gezet voor een kennis echter krijg ik de GPU (HD7970) niet aan de praat.
Systeem is als volgt:
Bijna gelijk aan de BBG Desktop van dit najaar waar ze een identieke PSU gebruiken, echter zit er in de BBG een 4670K en een extra SSD.
Gedaan tot nu toe:
- BIOS update naar laatste versie
- BIOS op Default Settings getest;
- Systeem getest zonder GPU: Werkt;
- GPU in eigen systeem getest: Werkt (Corsair AX760);
- Getest met HDMI/DVI en VGA aansluitingen op twee monitoren;
- BIOS instellingen op PEG gezet i.p.v. IGP;
- IGP Multi-monitor op 'off' gezet;
- PCI-E slot nagekeken op schade/stof
Heb de HD7970 in mijn eigen PC getest, hier zit echter een AX760 van Corsair in, echter gebruiken ze de PSU in de BBG plus dat het een degelijke voeding is van Seasonic ga ik er van uit dat deze PSU een i4570 en HD7970 beide op Stock aan kan.
Mijn GPU (HD5870) op dit moederbord testen wordt iets lastiger sinds deze aan mijn waterkoeling hangt waardoor het een behoorlijke klus wordt.
Ik ga morgen de AX760 testen in het nieuwe systeem, wellicht dat het toch de Seasonic PSU is.
Heeft iemand echter een ander idee?
Bij voorbaat dank
Zojuist een nieuw systeem in elkaar gezet voor een kennis echter krijg ik de GPU (HD7970) niet aan de praat.
Systeem is als volgt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 168,90 | € 168,90 |
1 | MSI Z87-G43 | € 92,60 | € 92,60 |
1 | XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation | € 239,- | € 239,- |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,44 | € 51,44 |
1 | Fractal Design Core 3000 USB 3.0 | € 63,- | € 63,- |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 70,90 | € 70,90 |
1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 763,44 |
Bijna gelijk aan de BBG Desktop van dit najaar waar ze een identieke PSU gebruiken, echter zit er in de BBG een 4670K en een extra SSD.
Gedaan tot nu toe:
- BIOS update naar laatste versie
- BIOS op Default Settings getest;
- Systeem getest zonder GPU: Werkt;
- GPU in eigen systeem getest: Werkt (Corsair AX760);
- Getest met HDMI/DVI en VGA aansluitingen op twee monitoren;
- BIOS instellingen op PEG gezet i.p.v. IGP;
- IGP Multi-monitor op 'off' gezet;
- PCI-E slot nagekeken op schade/stof
Heb de HD7970 in mijn eigen PC getest, hier zit echter een AX760 van Corsair in, echter gebruiken ze de PSU in de BBG plus dat het een degelijke voeding is van Seasonic ga ik er van uit dat deze PSU een i4570 en HD7970 beide op Stock aan kan.
Mijn GPU (HD5870) op dit moederbord testen wordt iets lastiger sinds deze aan mijn waterkoeling hangt waardoor het een behoorlijke klus wordt.
Ik ga morgen de AX760 testen in het nieuwe systeem, wellicht dat het toch de Seasonic PSU is.
Heeft iemand echter een ander idee?
Bij voorbaat dank