Toon posts:

Tablet aansluiten op Wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een tablet gekocht (Asus Transformer 300). Elders kan ik hem zonder problemen op een Wifi-netwerk aansluiten, maar bij mij thuis kan ik mijn tablet (en overigens ook mijn smartphone niet) niet op mijn Wifi-verbinding aangesloten krijgen. Waar kan dit aan liggen?

Op mijn tablet zie ik dat het blijft 'steken' op "authenticating" of op "obtaining IP address".

Ik heb m'n router al gereset, helemaal uitgehad etc.

De instellingen van mijn netwerk staan op:
Security Type: WPA2-Personal
Encryption Type: AES
Network Security Code: (door de karaters zichtbaar te maken, kan ik zien dat ik het juiste paswoord gebruik om in te loggen)

Wie heeft er suggesties?

Alvast bedankt en groeten,
Lamara.68

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Heb je geen macfilter aan?
Wat bedoel je met reset? Factory defaults?

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat macfilter vinden? Ik gebruik Windows 7

Op de router zau een knopje 'reset'. Die heb ik gebruikt. Ik heb de router nog niet teruggezet naar Factory defaults

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Misschien wel handig om te vermelden welke router je gebruikt.

MAC filter is (vaak) een optie van de router...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Op welk kanaal zendt je router uit? Kanaal 11 en up werkt niet goed met Android omdat die kanalen niet in de US gebruikt mogen worden.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Probeer een het Encryption Type (AES) aan te passen naar TKIP+AES.

Seriously? Nope, not a bit...

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hoeveel ip adressen heb je vrij? mogelijk deelt je router niet meer uit of heb je inderdaad een mac filter ingesteld staan. wie heeft de router ingesteld voor je?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
De router is een MSI 108M Wireless Router (RG60SE)

Waar kan ik dat MAC filter vinden?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:14:
Waar kan ik dat MAC filter vinden?
Bijzonder aangezien jij dat apparaat hebt...mij koste het ongeveer 2 min. om de manual te vinden...

Maar we hebben het hier over een apparaat dat in 2007 op de markt kwam...misschien een idee om hem te vervangen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mavamaarten schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 07:53:
Op welk kanaal zendt je router uit? Kanaal 11 en up werkt niet goed met Android omdat die kanalen niet in de US gebruikt mogen worden.
klok-klepel.... |:(

In de VS kun je juist alleen de kanalen 1-11 gebruiken, 12 en 13 zijn EU-only. Overigens moet een apparaat om in de EU te mogen werken kunnen werken met 12 en 13.

Zie ook:
Wikipedia: List of WLAN channels

Kan dus relevant zijn als router op kanaal 12 of 13 uitzendt. In dat geval staat de tablet blijkbaar in US-mode te werken, wat ws in een setting of in het ergste geval in de firmware opgelost moet worden.

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Ik krijg niet echt het idee dat TS ingelogd heeft in de router... ik raad dit dan ook aan om direct te doen, voordat er meerdere (overbodige) posts komen. :)
In de router heb je diverse mogelijkheden om eea in te stellen en na te kijken. Kijk dus even rond en meldt hier vervolgens wat je ervaring is.
Pagina: 1