Ik zag dat de laatste in de editie van juli was. Is er een kans dat deze guide weer verschijnt in de december editie bijvoorbeeld? Ik wil zelf namelijk een nieuwe aanschaffen en de BBG geeft heel fijn advies
De laatste editie is van November.
Wat is je budget?
Wat voor PC zoek je?
etc..
Lees eventueel dit draadje nog even door: DAA beleid.
Wat is je budget?
Wat voor PC zoek je?
etc..
Lees eventueel dit draadje nog even door: DAA beleid.
Bedankt voor je reply 
Ja ik heb de laatste editie gezien, maar zit dus geen high end systeem in zoals bij de editie van juli dus het komt eigenlijk op dit neer
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
High end gaming
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb nog niks
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat je nodig hebt om een pc van niks op te bouwen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee niet echt zolang de kwaliteit maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee. Ik zou geen PC willen die enorm veel lawaai maakt
Thanks!
Ja ik heb de laatste editie gezien, maar zit dus geen high end systeem in zoals bij de editie van juli dus het komt eigenlijk op dit neer
High end gaming
1500 max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb nog niks
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Thanks!
Op hoeveel schermen ben je van plan te spelen? Dit heeft namelijk ook invloed op je build. Zodra je maar op een scherm speelt (Full HD) ben je echt prima af met de € 1000,- build van November.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 21:35:
Bedankt voor je reply
High end gaming
1500 max
Ik heb nog niks
Thanks!
Zodra je op 1440P speelt heb je eigenlijk al een wat snellere kaart nodig, toch ben je dan in zekere zin nogsteeds goed af met een € 1000,- build van November.
Wil je eye-finity, dan kun je het beste kijken naar een GTX 780 (Ti) if een R9 290(X). Ligt a.u.b even toe wat je echt met "high end gaming" bedoelt, het kan zijn dat dit sowieso al betekend dat je eye-finity van plan bent, maar mij is het nog niet geheel duidelijk.
Bedankt voor deze zeer behulpzame reply! Ik ben van plan om op slechts 1 scherm te spelen. Dat vind ik voor mijn doen voldoendejeroentjo schreef op maandag 11 november 2013 @ 22:50:
[...]
Op hoeveel schermen ben je van plan te spelen? Dit heeft namelijk ook invloed op je build. Zodra je maar op een scherm speelt (Full HD) ben je echt prima af met de € 1000,- build van November.
Zodra je op 1440P speelt heb je eigenlijk al een wat snellere kaart nodig, toch ben je dan in zekere zin nogsteeds goed af met een € 1000,- build van November.
Wil je eye-finity, dan kun je het beste kijken naar een GTX 780 (Ti) if een R9 290(X). Ligt a.u.b even toe wat je echt met "high end gaming" bedoelt, het kan zijn dat dit sowieso al betekend dat je eye-finity van plan bent, maar mij is het nog niet geheel duidelijk.
Komt er op neer dat ik een desktop wil die spellen over 2 jaar nog steeds met 60 fps kan afspelen.
→ Hier kan ik zelf helaas moeilijk antwoord op geven. Je moet voor jezelf wel bedenken of je 't echt waard vind om in die resolutie te gaan spelen. Zelf vind ik inderdaad Full HD prima, en kan ik hier nog 3+ jaar mee vooruit. Anderen beweren dat nu een Full HD monitor kopen, money-waste is. Daar ben ik het niet mee eens, helaas liet mijn budget dan ook geen 1440P monitor toe, wel heb ik me een dual-screen setup kunnen veroorloven.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:24:
[...]
Bedankt voor deze zeer behulpzame reply! Ik ben van plan om op slechts 1 scherm te spelen. Dat vind ik voor mijn doen voldoendedus geen eyefinity. Is het echter waard om boven Full HD te gaan? Ik zie dat beeldschermen van 2560 x 1440 al 500 euro gaan kosten. Weet niet of het dit waard is. Maar sowieso 1 scherm. De november editie zal meer geld in een onderdeel stoppen de performance niet enorm omhoog gaan?
Komt er op neer dat ik een desktop wil die spellen over 2 jaar nog steeds met 60 fps kan afspelen.
Als je nu het mainstream-gamesysteem neemt van de BBG van November dan kun je daar zeker 3+ jaar mee vooruit, ik neem aan dat je ook zware games zoals battlefield etc. gaat spelen? AMD is bezig met zijn mantle API, dit geeft meer optimalisering aan de AMD kaarten zodat spellen als bijvoorbeeld BF4 vloeiender gaan draaien (hoger FPS).
Het systeem van November is daarintegen wel gericht op overklokkers. (Dus duurdere componenten). Je bent prima af met een AMD systeem (ander moederbord en proccesor), of je kiest gewoon voor Intel maar je gaat niet overklokken, dit kan ook. Overklokken haalt uiteindelijk meer prestaties uit je systeem, maar dit heeft ook te maken met je proccesor, geen enkele is gelijk, maar tot ≈ 10% meer uit je systeem halen moet makkelijk haalbaar zijn. (Intel haswell generatie heb ik alleen ervaring mee).
Mijn build was ongeveer dit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 92,80 | € 92,80 |
| 1 | Gigabyte GV-R928XOC-3GD | € 262,90 | € 262,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 60,50 | € 60,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,20 | € 16,20 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 79,99 | € 79,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 937,79 | |
Ik heb een aftermarket cooler aangeschaft (de mugen 4) en heb een duurder moederbord en proccesor. Dit zijn zaken waar je (eventueel) op kunt besparen. In de BBG van November staat bijvoorbeeld een 250GB SSD. Dit zijn zaken waar je individueel naar moet gaan kijken. Heb je meer behoefte aan wat meer ruimte op je SSD, dan kun je de 250GB variant overwegen. Ik had voldoende aan 120GB. (Toekomstgericht was dit misschien niet heel erg slim, als je spellen op je SSD wilt gaan zetten zit 120GB erg snel vol).
Je hebt een lekker ruim budget, maar zelf zou ik gewoon niet té gek doen en gewoon het systeem van de BBG volgen. Het geld wat je bespaard kun je alvast weer opzijzetten voor iets anders. Een high-end gamesysteem (van 1500 wat jij eerst in gedachte had) is echt zware overkill op een single monitor met Full HD resolutie.
Ik blijf dit draadje volgen, voor nu ben ik slapen.
Is de 1500 incl randapparatuur, software, assemblage etc? Dan kom je met de BBG van 1000 namelijk al aardig in de buurt.
Exclusief. Maar zo te horen is een 1500 PC op een Full HD monitor inderdaad een overkill dus ik zal wel met de november editie doen of ik wacht nog op de december editie. Ben namelijk van plan om mn oude pc eerst te verkopen
. Qua schermen nog suggesties?
pricewatch: Asus VG248QE Zwart
Deze ziet er wel mooi uit
pricewatch: Asus VG248QE Zwart
Deze ziet er wel mooi uit
De BBG voor desktops komt om de twee maanden, de volgende editie zal ~1 januari online komen (met voorafgaand vanaf ~1 december een discussie topic welke je kunt volgen).
Qua scherm moet je echt even onderzoeken wat je belangrijk vindt: kleurechtheid, kijkhoek, contrast, 60/120Hz, 1080/1200/1440/1600p, etc.
Imo is het scherm het belangrijkste onderdeel van de pc, hier kijk je 99% van de tijd naar.
Qua scherm moet je echt even onderzoeken wat je belangrijk vindt: kleurechtheid, kijkhoek, contrast, 60/120Hz, 1080/1200/1440/1600p, etc.
Imo is het scherm het belangrijkste onderdeel van de pc, hier kijk je 99% van de tijd naar.
2560x1440 voor het gamen, simpel 1920x1080 extra schermpje ernaast.
Once you go dual screen you never go back.
Once you go dual screen you never go back.
Pagina: 1