Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 00:06
hallo.

een paar dagen geleden heb ik een hpe 520 nl gekocht: pricewatch: HP Pavilion Elite HPE-520nl (LF956EA)

ik verwisselde de gpu van een gt440 naar een hd7750 maar met de hd7750 start hij niet hij laat niet eens het boot menu zien geen teken van een error ik heb al op meer forums gekeken en veel zeggen dat je de bios van je moederbord moet updaten maar ik kan geen updates vinden kan iemand mij helpen??

dit is het moederbord die ik heb:http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/public/kb/docDisplay/?spf_p.tpst=kbDocDisplay&spf_p.prp_kbDocDisplay=wsrp-navigationalState%3DdocId%253Demr_na-c02668523-6%257CdocLocale%253Den_US%257CcalledBy%253D&javax.portlet.begCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken

alvast bedankt voor jullie hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
Eerst de Nvidia driver uninstall en daarna pas de videokaart vervangen. Hoogstwaarschijnlijk verhelpt het jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
zal het probeeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
maar kan ik dan gewoon zonder drivers die amd kaart er in stoppen of kan ik probeeren om nu de nvidia drivers te deleten en amd drivers te installen en dan de amd kaart er in stoppen??
Modbreak:Aub niet twee keer achter elkaar posten. Je topic mag je pas na 24u schoppen, voor die tijd je eerdere bericht wijzigen als je iets willt toevoegen voordat iemand gereageerd heeft :o

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 12-11-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik neem aan dat je Windows gebruikt? Zo ja, gebruikt Windows standaard video driver, waar mee je beeld krijgt met de AMD HD7750. Daarna kan je drivers van AMD installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
ik heb alle drivers gedeleted behalfe de standaart windows drivers maar hij toont nog steeds geen teken van leven als ik dit doe de gpu werkt wel in een andere pc van me een oudere versie van de hpe 520nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Kan die voeding dat wel aan en zit alles aangesloten? Wat voor voeding zit er in? HP maakt voor enterprise ("hp") leuke dingen, maar het consumenten spull ("compaq") zit altijd nogal aan de grens... Als de nieuwe videokaart wel werkt in de ene PC maar compleet GEEN beeld geeft in de andere, dan zal ik het in die richting zoeken: OF een aansluiting (monitor kabel wel op de nieuwe videokaart?) zit niet goed, OF hij krijgt niet voldoende spanning. Dat, of er zit natuurlijk een block op het EFI voor nieuwe kaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
plizz schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:46:
Eerst de Nvidia driver uninstall en daarna pas de videokaart vervangen. Hoogstwaarschijnlijk verhelpt het jouw probleem.
Kan je mij uitleggen wat andere drivers gaan oplossen als de kaart nog niet eens beeld geeft bij de BIOS ?

Edit: @TS. Waarom een nieuw topic ?

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 11-11-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
ik denk niet dat het de psu is er zit een 460 watt psu in en een i7 2600@ 3.4 ghz met hd 7750 gebruikt zeker niet meer dan 300 watts,
en die block op het EFI kan die worden uitgeschakeld en wat is dit precies??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

6-pins stekker aangesloten? * MisteRMeesteR been there done that

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
er is geen 6 pin stekker aan wezig op de gpu dus dit is het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 01:43
Het TDP van beide kaarten is bijna gelijk dus de voeding hoeft niet perse het probleem te zijn.

Kun je de kaart in een ander systeem testen om zeker te zijn of deze überhaupt wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dubbelpost met een ander topic, en het kan wel degelijk de GPU zijn. Een blacklist/whitelist op je UEFI doe je niks aan, behalve het moederbord vervangen... Waarom een OEM bakkie kopen als je er toch zelf aan wilt sleutelen? Niet bepaald kosteneffectief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

roccothehelper schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:32:
er is geen 6 pin stekker aan wezig op de gpu dus dit is het probleem niet
Ik zie het idd. Heb je een andere PC om de GPU in te testen?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
oke ik leg het beter uit. deze pc heb ik gekregen niet gekocht de gpu had ik al hij werkt in een andere pc van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
Begint de fan van de GPU wel te draaien als je je desktop boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Zou je leestekens willen gebruiken? Je posts zijn amper leesbaar...

Je ziet inderdaad vaak dat bepaalde OEM's, in dit geval de Compaq lijn van HP, componenten marginaal aanhouden, zoals je voeding die maximaal 460 kan pieken, en waarschijnlijk 200-nogwat constant kan geven, er staat geen "80+" certificaat op ofzo? Zo ook je moederbord, marginale kwaliteit mosfets en condensatoren, en om dat te verhullen/beveiligen heb je dus een beperkte BIOS/UEFI: geen overklok mogelijkheden, soms een beperkte turbo, en een whitelist van hardware die kan werken... en dus geen andere!

Ik raad je aan om het moederbord te vervangen, en de voeding ook. Je ziet echter vaak dat andere componenten (zoals de kast) ook erg marginaal zijn. Dit is een typische pc van: geheugen goed, CPU awesome (hoewel een i7 nou weer soms net onder een i5 zit voor gamen), gare harddisk en geen SSD, en een flut videokaart met wel veel geheugen.

De videokaart heb je duidelijk al wel door, maar de rest niet. Ik hoop dat dit duidelijk is: grote kans dat het niet gaat werken tenzij je handmatig omet zéér lowlevel programmeerwerk in die UEFI gaat hacken (binary dump nemen, aanpassen, terug flashen).

Vanuit filosofisch standpunt vind ik dit soort machines DE reden dat "foute" merken zoals Apple zo populair zijn. Compaq (zeg ik bewust want ik vind de HP Elitebook, heb een pimped out 8770w van ze), Packard Bell, Medion en Acer zijn zulke bedrijven. Componenten leveren die op de marge zitten, ladingen vol bloatware die "gesponsord" pre-installed is, en maar schermen met specs terwijl ze eigenlijk prut leveren en de schijn ophouden van kwaliteit. Apple levert bijvoorbeeld wel kwaliteit hardware, maar ik vind hun lock-in filosofie niks, en de bang-for-bucks is erg laag; zeker nu ze steeds meer (zelfs het RAM) vast solderen. Zelfbouw + zelf keuze of als je het geld hebt, niet zelf wilt bouwen of via een website laten bouwen: een leuke HP Z820 workstation/ Alienware rig ofzo...

[ Voor 25% gewijzigd door Umbrah op 11-11-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
ja ik voelde deze al aankomen. ik heb nog een asus moederbord liggen maar die heeft een lga1154 socket als ik het goed heb. ik ga dan maar een nieuw moederbord kopen,kast,psu (welke raad je me aan ik ga binnen nu en een half jaar een nvidia gtx 780 koopen). en nog bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Bios staat hier. Maar die gaat waarschijnlijk niet helpen.

Heb je hem al eens geboot zonder VGA kaart? Met de DVI op het mainboard?

[ Voor 15% gewijzigd door xAn52 op 11-11-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
er staat niet bij dat er support is voor W8 64 bit. kan ik deze wel installeren.
nu heb ik ami version 7.14 trouwens
nee ik heb nog niet geprobeerd zonder gpu maar de dvi op het moederbord zelf mag je niet gebruiken/ werkt dus waarschijnlijk niet

[ Voor 35% gewijzigd door roccothehelper op 11-11-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
maakt het trouwens nog uit welke chipset het moederbord heeft als ik een nieuwe wil kopen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Goeie. Het is 7.15a en uit 2011. Toen was er nog geen Windows 8.
Ik kan me niet voorstellen dat het een probleem kan zijn. En anders zegt de tool zelf wel dat het niet gesupport is. Hoe is je PC nu opgestart? 7750 of 440 of on-board? Of zit je aan een andere PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
nu is hij opgestart met de 440. ik ga nu de bios update proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
ik heb de bios update gedaan. hij heeft gewerkt ga nu kijken of de 7750 werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
pricewatch: Gigabyte GA-B85M-D3H
is dit moeder bord een goeie keuze ?
mijn budget is 40-70 euro of moet ik het budget wat groter maaken?
welk psu heb ik nodig ik ga binnen nu en een half jaar een gtx 770 of 780 kopen?????

[ Voor 16% gewijzigd door roccothehelper op 12-11-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Dat is een andere socket.. 115 vs 1155.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:59
Hier een lijstje met geschikte moederborden:
http://tweakers.net/categ...WDVaJN5la7VYdIm75f6yNr3Dw

Een bord met de Z77-chipset heeft de voorkeur voor een eventuele toekomstige upgrade, maar beide chipsets doen het prima. Mocht overklokken compleet onnodig zijn kan er hier eventueel ook nog een goedkopere chipset (bijvoorbeeld B75) gekozen worden, al zal dat kwa prijs waarschijnlijk weinig schelen.

Voedinkje erbij:
pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze
pricewatch: Corsair Builder CX500 Bronze

Het kan zijn dat de maten van de huidige behuizing wat afwijken, al vermoed ik (op basis van afbeeldingen op Google) dat dat wel los zal lopen bij dit systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door XpanD op 12-11-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
roccothehelper schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:21:
pricewatch: Gigabyte GA-B85M-D3H
is dit moeder bord een goeie keuze ?
mijn budget is 40-70 euro of moet ik het budget wat groter maken?
welk psu heb ik nodig ik ga binnen nu en een half jaar een gtx 770 of 780 kopen?????
1 waarom socket 1150? neem 1155, lijkt mij beter voor je doel einde (gaming neem ik aan door de gtx 770/780)
bijv:
pricewatch: ASRock Z77M
zou dan een goede keuze zijn.

2 Je hebt leestekens.
en
Je hebt leestekens!!!!!!!!!???????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 Wijzig je vorige post als je iets wilt toevoegen, dit maakt het een grote chaos.

4 psu zou ik zeggen 500w+

5 budget zou je evt. kunnen uitbreiden zodat je een iets duurder bord kunt kopen waar je misschien langer mee kunt doen.

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
Voordat je überhaupt van alles gaat uitzoeken en hier neer gaat plaatsen lijkt mij het een beter plan om aan te geven wat je met je nieuwe desktop wilt gaan doen. En net zo belangrijk wat je budget is voor de upgrade.
Dracyn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:01:
[...]

1 waarom socket 1150? neem 1155, lijkt mij beter voor je doel einde (gaming neem ik aan door de gtx 770/780)
bijv:
pricewatch: ASRock Z77M
zou dan een goede keuze zijn.
Wat zou de reden zijn dat socket 1155 beter is dan socket 1150 voor gaming? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:08

Nemesizz

Untouchable

Wat zou de reden zijn dat socket 1155 beter is dan socket 1150 voor gaming? :/
Ik denk (mijn idee over die 1155 vs 1150 mobo), dat hij dan alleen het moederbord en voeding hoeft te vervangen, gezien er nu al een i7 2600 in die PC zit (volgens de specs). Die kan nog zat een tijdje mee.
Moederbord moet (moeten is misschien wat overdreven, maar kan even geen beter woord verzinnen :P ) vervangen worden vanwege de (vermoedelijk) ingebouwde 'blacklist' die niet alle hardware accepteerd.

Let wel op, ALS je het moederbord vervangt, dat je Windows licentie dan waarschijnlijk ook niet meer geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eén topic per vraag is voldoende, crossposten is op GoT niet de bedoeling:
pc boot niet naar verwisselen video kaart

Komt bij dat we ook verwachten dat je zelf de moeite doet voor je een topic opent en voordat je een reply post. Vooral dat laatste is hier afwezig. Als iemand iets zegt post je snel een onverzorgde oneline-reply. Of nog erger, meerdere replies achter elkaar. Dat willen we niet.

Omdat dit topic dubbel is en onvoldoende eigen inzet bevat gaat het dicht. Hier kun je lezen hoe het wel moet:
Het algemeen beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.